Podeli vest

Mnogo se priča o kalorijama. Ali da li treba verovati svim tvrdnjama? Razbijamo mitove o kalorijama.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

Foto: Pixabay

Ako želite da smršate ili dobijete na težini, brzo ćete završiti sa brojanjem kalorija. Kaže se da ananas čini da masti nestanu, mnogo znojenja smanjuje kalorije, a sporo jedenje očigledno podstiče osećaj sitosti. Ali šta je zaista istina? 

Ako se više znojite, sagorevate više kalorija

Ovaj mit nije istinit. Znojimo se da ohladimo svoja tela. Koliko se znojite zavisi od različitih faktora kao što su težina, godine i nivo kondicije. Zavisi i od broja znojnih žlezda – ljudi ih imaju između dva i četiri miliona. Međutim, potpuno je moguće izgubiti težinu kroz jako znojenje. Nažalost, ne masna masa, već voda. Čim ponovo popijete vodu nakon treninga, težina će se ponovo dobiti. Više kalorija se sagoreva samo kada se više znojite jer se povećava intenzitet vežbanja, prenosi Blick.

Foto: Pexels

Dugim žvakanjem apsorbujete manje kalorija

To je tačno jer kada dugo žvačete, jedete manje količine. Većina ljudi oseća sitost tek nakon 15 minuta. Tokom ovog vremena, oni koji brzo jedu mogu da ulopaju mnogo pre nego što se osećaju siti – što takođe dovodi do više kalorija. Ako temeljno žvaćete hranu, automatski jedete manje. Sporo jedenje takođe pomaže varenju. Sve u svemu, možete uštedeti do 30 procenata kalorija po obroku.

Sve kalorije su jednake

To nije tako. Ugljeni hidrati, masti, glukoza i fruktoza se različito razlažu i metabolišu. Kalorije iz hrane sa visokim sadržajem šećera, na primer, odmah podižu nivo šećera u krvi, što na kraju povećava osećaj gladi. Kalorije iz uravnotežene i zdrave ishrane, s druge strane, obezbeđuju dugotrajan osećaj sitosti.

Štedite kalorije ako preskočite doručak

U teoriji, da. Nije važno gde štedite kalorije. Ako preskočite doručak, smanjuje se i dnevni broj kalorija. Ali: Sa prvim dnevnim obrokom počinje sagorevanje masti, stimuliše se metabolizam i sagorevamo kalorije. Ako preskočite doručak, sve ovo počinje kasnije, iako ste već aktivni. Zato se i dalje preporučuje mali doručak.

Ananas ubija kalorije

Nažalost, to nije sasvim tačno. Činjenica da voće poput ananasa eliminiše kalorije je samo mit. Nema uticaja na gubitak masti. Ipak, ananas se veoma preporučuje: enzim bromelain, koji se nalazi u voću, podržava naše varenje i ubija bakterije. Takođe jača imuni sistem i ima veoma malo kalorija – i, poput kofeina i zelenog čaja, stimuliše naš metabolizam. Ovo može biti od pomoći u gubitku težine. 

Foto: Pixabay

Šta je Kilokalorija?

Kilokalorija je jedinica u kojoj se meri energija uskladištena u hrani. Kilokalorije označavaju energiju kojom se telo snabdeva hranom. U nauci, kalorije se definišu kao energija potrebna da se 1 litar vode zagreje za tačno 1 °C, što je jedinica toplotne energije koja kvantifikuje kalorijsku vrednost hrane. Energija koja je potrebna našem telu meri se kalorijama. Jedinica „kilokalorija“ zamenjena je jedinicom „kilodžul“ 1978. godine zbog međunarodnih sporazuma. Kilodžul (kJ): Naziv džul potiče od engleskog fizičara JP Joule. To je mera energije i odgovara radu potrebnom da se 1 kg pomeri za jedan metar u jednoj sekundi.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: