Podeli vest

Kišna jutra i povratak na posao nakon praznika mogu dovesti do pada raspoloženja. Psiholozi predlažu šest stvari koje mogu podići raspoloženje

Autor : Bilten.rs , Izvor :

PSIHOLOZI SAVETUJU
Photo: Shutterstock

Bez obzira na to da li ste jutarnji tip ili ne, kišno jutro zaista može da utiče na našu energiju, međutim rešenje da vam dan ipak ne prođe u tmurnom raspoloženju postoji.

Način na koji započnete dan često utiče na to kako ćete se osećati tokom celog dana. Da biste uspešno ustali, nije vam potrebna komplikovana ili razrađena jutarnja rutina . Šest malih, ali efikasnih navika može vam pomoći da srećno započnete dan.

Zahvalnost i iščekivanje

Mnogi ljudi znaju ovu vežbu zahvalnosti : Uveče razmišljate o tri stvari na kojima ste zahvalni. Za srećan početak, ovo možete uraditi i ujutru. Možete ukratko zapisati stvari ili ih jednostavno zapamtiti u svom umu. Na ovaj način počinjete sa pozitivnim stavom, koji često može olakšati ceo dan. Alternativno, možete razmišljati i o nečemu čemu se radujete tog dana, kao što je ručak sa prijateljem, odlazak u šetnju ili gledanje nove serije uveče.

Ako ne nađete ništa zbog čega se radujete, stvorite nešto. Ne mora da bude ništa veliko: mogućnost da dobijete desert iz vaše omiljene pekare, poziv najboljem prijatelju ili opuštajuću kupku uveče takođe može da podstakne raspoloženje.

Smejte se kao deca

Ovo bi trebalo da naučite od dece: smeju se i do 400 puta dnevno. A mi odrasli? Samo dvanaest puta. Dokazano je da je smeh dobar jer telo oslobađa hormone dobrog osećanja kao što su oksitocin, serotonin i endorfini. Smeh takođe može da smanji anksioznost, snizi krvni pritisak, deluje kao prirodni lek za ublažavanje bolova, podstiče kreativnost i čak sagoreva kalorije.

Inače, vaše telo ne primećuje da li vam je nešto smešno ili se samo smejete. Zato možete da steknete naviku da se srećno osmehujete sebi u ogledalu, čak – ili posebno tada! – kada vam se zapravo ne dopada.

muzika sreća
Foto: Shutterstock

Dišite svesno

Pre nego što dnevni napor zaista počne, odvojite malo vremena da duboko udahnete. Često dišemo plitko i površno tokom dana. Ako duboko udahnete i izdahnete nekoliko puta ujutru, svom telu ćete dati kiseonik i pozitivno uticati na krvni pritisak i aktivnost srca. Duboko disanje takođe pomaže u smanjenju stresa. Ako steknete naviku da ujutru nekoliko puta duboko udahnete, verovatnije ćete se setiti da duboko udahnete s vremena na vreme tokom dana.

Plešite srećni

Niste raspoloženi za naporan jutarnji trening ? Nema problema! Jednostavno stavite pustite omiljenu muziku i plešite i pevajte dok se tuširate, oblačite, perete zube ili čak na putu do posla. Pokret i pevanje vas razbude, vaše telo se pokreće i raspoloženje se podiže.

Svež vazduh

Vreme provedeno u prirodi ima pozitivan efekat na opšte blagostanje: strahovi se ublažavaju, stres se smanjuje, a boje i zvuci bude naša čula. Ogromnost prirode može da nas podseti i da postoje mnogo veće stvari i da ne moramo sve da shvatamo tako ozbiljno i ozbiljno. Kratka šetnja na svežem vazduhu – bez mobilnog telefona ili slušalica – vas uzemljuje i daje vam snagu za dan. Alternativno, možete nekoliko puta duboko udahnuti na balkonu, u bašti ili pored otvorenog prozora.

Šarena odeća podiže raspoloženje

Da li ste neko ko obično nosi neupadljive boje ili čak više voli crnu? Svesno birajte odeću koja je malo šarenija. Naročito sada u proleće, odeća u boji daje raspoloženje. I tako da ne morate da menjate celu svoju garderobu: pronađite jedan detalj i biće sasvim dovoljno


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: