Podeli vest

Donošenje novogodišnjih odluka sjajan je način da promenite način života i dođete do pozitivnih promena. Međutim, iako je definisanje želja i ciljeva, samo po sebi teško, još teže je držati se svojih odluka. Nakon brojnih istraživanja utvrđeno je da samo 40% ljudi može da se drži ciljeva koje su isplanirali za tu godini, psiholozi otkrivaju pet zlatnih pravila kako da vi budete deo uspešnih.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Agencije

Foto: Pexels



1. Dajte prioritet svojim ciljevima

Snaga volje je ograničen resurs. Odupiranje iskušenju iscrpljuje našu snagu volje, ostavljajući nas ranjivim na uticaje koji pojačavaju naše impulsivno ponašanje.

Uobičajena greška je preambicioznost sa našim novogodišnjim rezolucijama. Najbolje je dati prioritet ciljevima i fokusirati se na jedno ponašanje. Idealan pristup je da napravite male, postepene promene koje zamenjuju naviku ponašanjem koje donosi sličnu nagradu. Dijete koje su previše krute, na primer, zahtevaju mnogo volje, ali one manje rigorozne, ali na duže staze, lakše je ostvariti


2. Promenite svoje rutine
Navike su ugrađene u rutinu. Promena rutine može nas podstaći da usvojimo nove navike. Na primer, veliki životni događaji poput promene posla, selidbe ili rađanja bebe promovišu nove navike jer smo primorani da se prilagođavamo novim okolnostima. S tim u vezi, možda ne bi trebalo da vaša odluka bude da prestanete da pušite, već da počnete da vodite zdraviji način života. Podvucite paralelu sa jedenjem kokica, kokice jedete u bioskopu, ali ne i u sali za sastanke. Kakvo je okruženje, takvo je i vaše ponašanje, stvorite zdravo okruženje i biće vam znatno lakše da se oslobodite želje za cigaretom


3. Pratite svoje ponašanje
Čini se da je „budno praćenje“ najefikasnija strategija za borbu protiv jakih navika. Dozvolite sebi da priznate da vam realizacija ciljeva ne ide dobro i počnite da razmišljate o uzroku i načinima kako da jednu naviku zamenite drugom. Ako ste na putu ka cilju da pojedete čokoladu poklekli, sledeći put kada vam se javi takva želja upišite da ćete popiti čašu vode i neka vam to uvek bude zamena.



4. Zamislite sebe u budućnosti
Da bismo doneli bolje odluke, moramo da prevaziđemo našu tendenciju da preferiramo nagrade sada, a ne kasnije – psiholozi to nazivaju našom „sadašnjom pristrasnošću“. Jedan od načina da se borimo protiv ove pristrasnosti je da naše odluke osiguramou  budućnosit.  U skladu sa ovim veoma je važno da sebe svakodnevno zamljišate u budućnosti, baš kao tokom novogodišnje noći kada ste odluku doneli.

5. Postavite ciljeve i rokove
Postavljanje rokova ili ciljeva pomaže nam da promenimo svoje ponašanje i formiramo nove navike. Na primer, recite da ćete svakog meseca uštedeti određenu sumu novca. Rokovi posebno dobro funkcionišu kada su vezani za nagrade i kazne za dobro ponašanje. Nagradite i kaznite sebe na nedeljnom nivou, to će vas voditi ka cilju.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: