Sigrno ste čuli za pravilo “8 čaša dnevno” koja se odnosi na dovoljnu količinu vode koju treba uneti u organizam, a da li ste proverili da li je to istina?
Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten

Teško je tačno odrediti gde i kada je nastalo pravilo „osam čaša dnevno“, ali je moguće da je ova teorija zasnovana sa onom koja predviđa ” 1 ml po kaloriji konzumirane hrane”
Za nekoga unese 2.000 kalorija dnevno, na ovo se dodaje do 2.000 ml vode ili osam čaša vode.
Međutim, sve veći broj istraživanja sugeriše da ova široka preporuka zapravo može biti previše vode za neke ljude, a nedovoljno za druge.
Ne postoje naučni dokazi koji podržavaju pravilo “8 čaša vode dnevno”. Potrebe za vodom variraju od pojedinca do pojedinca i trebalo bi da dozvolite da žeđ vodi vaš unos vode, piše Helth Line.
Dodtno, nije samo obična voda ta koja snabdeva vaše telo vodom. Ostala pića, poput mleka i voćnih sokova, takođe se računaju.
Suprotno popularnom verovanju, pića sa kofeinom i blaga alkoholna pića kao što je pivo takođe mogu doprineti unosu tečnosti, barem kada se konzumiraju u umerenim količinama.
Takođe, jako je važno šta jedete tokom dana, jer lubenica jeste hrana, ali ona sadrži 98% vode.
Na kraju, male količine vode se proizvode u vašem telu kada metabolišete hranljive materije. Ovo se naziva metabolička voda.
Koliko vode treba da pijete svaki dan?
Ne postoji jedinstven odgovor na ovo pitanje.
Međutim, Nacionalni institut za medicinu je postavio nivo adekvatnog unosa (AU) za ukupnu vodu i ukupna vodu kroz pića. AU se odnosi na nivo za koji se pretpostavlja da zadovoljava potrebe većine ljudi.
AU za ukupnu vodu (uključujući vodu iz hrane i metaboličku vodu) i ukupne napitke (uključujući vodu i sva druga pića) je:
Muškarci, uzrasta 19–70 trebalo bi da unesu oko 3.700 ml vode kroz hranu i 3.000 ml kroz napitke
Žene, uzrasta 19–70 trebalo bi da unesu oko 2.700 ml vode kroz hranu i 2.000 ml kroz napitke
Iako se ovo svakako može koristiti kao smernica, postoji niz faktora, kako u vašem telu, tako iu vašem okruženju, koji utiču na vašu potrebu za vodom.
Veličina tela, sastav i nivo aktivnosti veoma se razlikuju od osobe do osobe. Ako ste sportista, živite u vrućoj klimi ili trenutno dojite, vaše potrebe za vodom se povećavaju, pokazuje studija.
Uzimajući sve ovo u obzir, jasno je da su potrebe za vodom veoma individualne i da se pravilo “8 čaša vode dnevno” može svrstati u mit.

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

POSLEDNJE VESTI:


istina je