Podeli vest

Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić izjavio je danas da je doneta politička odluka o izmeštanju Zoološkog vrta na Adu safari, i da je to najbolja lokacija, ali da će se videti da li će biti moguće da se ona i sprovede.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Tanjug

FOTO TANJUG/ MILOŠ MILIVOJEVIĆ

“Politička odluka je doneta da treba da se preseli i da je to najbolja lokacija, ali da li će se sprovesti, videćemo. Trenutno radimo na utvrđivanju okolnosti. Ako bude mogućnosti da je sprovedemo, sprovešćemo je, a ako ne promenićemo je. Mislim da je važno da obavestimo javnost o tome“, rekao je Šapić na sednici Skupštine grada.

Na pitanje odbornika zašto se Zoološki vrt ne nazove po Vuka Bojoviću, gradonačelnik je rekao da su se oni sa idejom izmeštanja Zoo vrta na Adu safari najviše približili Vuku Bojoviću koji je, kako je istakao, neupitna ličnost.

“Oni koji se protive premeštanju Zoološkog vrta kažu da iseljavamo naselje gde žive ljudi i da tamo životinje neće biti bezbedne. Volim životinje, ali meni je ipak važnija bezbednost ljudi. Što se tiče Zoološkog vrta, znaćete i koliko košta i pod kojim uslovima kada dobijemo sve informacije koje su nam potrebne. Sada znamo da je područje od 20 hektara i da ima prirodno jezero, a nalazi se blizu centra grada“, istakao je gradonačelnik. On je dodao, da će, s druge strane, pokušati da konzerviraju Kalemegdansku tvrđavu i da je stave pod zaštitu Uneska.

„Nikakve gradnje i nikakvih zgrada tamo neće biti, niti će gradnja biti moguća, nemojte da lažete ljude“, poručio je Šapić.

On je naglasio da je isto tako politička odluka i pešačko-biciklistički most preko Save, protiv čije gradnje je 10.000 ljudi potpisalo peticiju.

„Ali nije sigurno da neće most, a ispalo je da neće da se seku drva. Iz istog razloga je prekinuta gradnja šetališta u Bloku 70, pa su molili da se nastavi gradnja. Neće biti posečeno nijedno drvo. Smatramo da će taj most promeniti sliku celog tog dela Novog Beograda“, rekao je Šapić.

On je dodao da tamo živi 200 000 ljudi, a peticiju je potpisalo 10.000 ljudi za koje nije utvrđeno do kraju šta potpisuju.

“Ja ću pitati ljude u tom delu Novog Beograda koliko će im povećati vrednost stana izgradnja tog pešačko-biciklističkog mosta. Isto je i za metro. To je naša politička odluka. Mi ćemo kopati, vi zatrpavajte. Takav je svet, sve je politička odluka, to je bila i za besplatne udžbenike. Neko je donese, neko sutra može i da je promeni“, istakao je Šapić.

On je naglasio da tek sada kreće da se radi projekat tog mosta i da se gradska vlast trudi da napravi biciklističke staze tamo gde može.

„Beograd nije grad u kome mogu tek tako da se stavljaju biciklističke staze zbog konfiguracije terena. Mislim da je veći broj ljudi zainteresovan za rekreativnu vožnju biciklom, a ne za to da ide biciklom na posao i kada bi svuda postavili staze i koliko bi one bile bezbedne. Da biste imali bezbednu biciklističku stazu treba da imate prostor, a nisam baš siguran da bi svi prihvatili sa velikim oduševljenjem da ukinemo traku puta zbog biciklističke staze“, naglasio je Šapić.

Odgovarajući na pitanje odbornika o sudbini Sportskog centra Voždovac, Šapić je rekao da je jedan deo SC bio pod upravom Vaterpolo kluba Partizan 30 godina, a drugi deo pod upravom opštine.

„Mislim da opštine nemaju sredstava da vode računa o SC, jer je to izuzetno skupo i zato gledamo da prebacima na grad. To iziskuje izuzetna ulaganja, jer je centar u veoma lošem stanju. Kao što smo SC Milan Gale Muškatirović, SC Vračar prebacili na grad mislim da slična slična sudbina čeka i taj centar“, rekao je gradonačelnik.

Što se tiče bezbednost splavova, Šapić je istakao da je ona sada u nadležnosti Sekretarijata za saobraćaj za plovidbu plutajićih objekata. „Kada budemo definisali gde se nalaze splavovi i kada budu postavljeni imaćemo našu komisuju, jer ti objekti neće ploviti, biće usidreni, i mi ćemo izaći sa našom komisijom koja će imati jasna pravila da ispitamo i tada ćemo imati dodatnu kontrolu“, rekao je Šapić.

Beogradske kartice za odrasle građane, za penzionere, ali i za maloletne

Aleksandar Šapić je izjavio danas da je cilj gradskih vlasti da Beogradske kartice namenjene građanima Beograda, kako maloletnima, tako i odraslima i penzionerima zažive na kvalitetan način, onakav, kakav, kako je kazao, Beograđani zaslužuju.

Šapić je u obraćanju odbornicima na sednici Skupštine Grada Beograda rekao da je cilj gradske vlasti da Beogfrađani karticama dobiju brojne benefite i dodao da je on iskustva sa karticama imao i kao predsednik Opštine Novi Beogard, kada je, kako je naveo, više od četvrtine novobeogradskih porodica koristilo karticu.

„Ukoliko budemo usepeli da implementiramo ono što želimo, svaki Beograđanin će moći u svom novčaniku da ima pored popusta u najvećim trgovinskim lancima s kojima ćemo praviti ugovore, svoj profil gde će moći da pronađe sve pogodnosti važne za određene grupe – penzonere, mlade i radno sposbno stanovništvo“, rekao je Šapić. 

Raskidamo ugovor sa Kentkartom, Grad preuzima kontrolu i naplatu karata

Gradonačelnik Beograda je izjavio danas da će ugovor sa Kenkartom, kako je i najavljeno, biti raskinut i posle 12 godina će kontrola i naplata karata u javnom prevozu biti vraćena pod upravu Grada Beograda.

Šapić je kazao da za raskid ugovora sa Kenkartom neće biti plaćanja nikakvih penala.

“Posle toga možemo da pričamo mnogo ozbiljnije o nekim stvarima koje se tiču javnog prevoza. Neke korake smo preduzeli, ali moramo da sačekamo da se raskine ugovor, što će se desiti posle ove sednice gradske skupštine”, rekao Šapić. 

Šapić: Usvajanjem Plana regulacije šinskih sistema znaće se konačna trasa metroa

Šapić je izjavio da gradsku vlast čekaju važni projekti, od kojih je jedan od veoma važnih Plan generalne regulacije šinskih sistema, kojim će biti utvrđena konačna trasa čitava prve linije Metroa.

“Ovim planom se konačno kompletira detaljna razrada prve linije i može da se definiše lokacija svake stanice. Trasa se ne menja, ali je tu detaljno utvrđivanje, jer stanice ne mogu da se nađu negde tek tako, već mora da se ispituje područje”, kazao je Šapić u obraćanju odbornicima.

Šapić: Daleko veća naplata prevoza u poslednja tri meseca 2022. godine

Gradonačelnik Beograda je rekao da je naplata gradskog prevoza u Beogradu za poslednja tri meseca 2022. godine bila daleko veća nego u istim mesecima 2021. godine i pored toga što su , kako je kazao, represivne mere bile manje.

Šapić je u izjavi novinarima tokom sednice Skupštine grada kazao da je to pokazatelj da Beograđani shvataju kada im se “normalno obrati i kada vide da neko ima nameru da poboljša javni prevoz”.

Gradonačenik je kazao da će posle današnje sednice gradskog paralmenta biti raskinut ugovor sa Kentakartom i da će prvi put posle 2011. godine napalata i kontrola karata preći u nadležnost Grada.

“Time kreće nova era u javnom prevozu u Beogradu, jer se važne stvari vraćaju u naše ruke, a spremamo i važne korake koji nisu nikakva represija. Potrudićemo se da ljudima bude lako da idu javnim prevozom i da zbog kvaliteta i sami shvate značaj plaćanja javnog prevoza”, kazao je Šapić. On je dodao da Grad želi da preuzme odgovornost za kontrolu i naplatu karata, a tako će se jasno znati, kako je rekao, u šta će se ulagati, istaknuvši da će se raditi na poboljšanju prevoza. Upitan kako je moguće da Grad neće plaćati penale za raskid ugovora sa Kentakartom, Šapić je objasnio da Kenatakart ima za 50 odsto smanjenu naplatu karata u donosu na pre 10 godina i da ne mogu da uzmu više novca od naplate od onoga što im je potrebno za ispunjavanje obaveza održavanja i plaćanja kontrolora.

On je podsetio da je naplata 2009. godine bila devet milijardi dinara, pa je pala na šest milijardi, te da je važno uzeti u obzir i razliku u kursu evra tada i danas. Dodao je da Grad smatra da Kentkart može da ostane partner kada je reč o održavanju sistema i da će zaposlene koji se bave održavanjem sistema plaćati Kentakart dok će kontolorima biti ponuđeno da pređu pod nadležnost grada, ističući da će se videti da li će ovo rešenje dozvoliti pregovarački postupak.

Govoreći o begradskim karticama, Šapić je kazao da je ideja da one obuhvataju tri kategorije- maloletna lica, odrasle i penzionere i da se vade samo jednom dok se ne promeni kategorija kojoj građanin pripada. Kazao je da očekuje da će se u narednih nekoliko meseci implementirati kartice i da će Grad ući u pregovore sa velikim trgovinskim lancima i privrednim subjektima da kako bi se obezbedili popusti.

Naveo je da će kartice biti personalizovane i da će svako imati svoj profil, kao i kju-ar kod, preko koga će moći da vidi šta je od popusta bezbeđeno za njega. Govoreći o regulacionim planovima, istakao je da su tri najvažnija, navodeći da je jedan od njih Plan regulacije druge faze prve linije metroa. Dodao je da tu nije reč o promeni trase, kako su pisali pojedini mediji, već se usvaja plan kojim će sada jasno moći da se definiše gde će biti koja stanica metroa.

“Druga stvar je donošenje Plana detaljne regulacije šinskog sistema od Ustaničke ulice prema Smederevskom putu. Plan iz 2009. godine je zablokirao razvoj Bulevara K ralja Aleksandra. Do Cvetkove pijace imate Bulavar koji izgleda na jedan način, a odatle do Ustaničke na drugi. Bulevar treba da izgleda isto i tramvajske šine će i u tom delu od Cvetkove pijace do Ustaničke ulice ići sredinom, a okretnica će ostati na vrhu Ustaničke ulice”, pojasnio je gradonačelnik. Kako je naveo, Bulevar Kralja Aleksandra će, od Ustaničke prema Smederevskom putu, biti modenizovan i imati po dve trake što će olakšati život građanima Zvezdare, Malog Morkog Luga, Mirjeva i Kaluđerice. Šapić je istakao i važnost izgradnje pešačkog i biciklističkog mosta preko reke Save kojim će novobeogradski blokovi biti povezani sa Adom Ciganlijom.

On je dodao da je počela izrada projekata za koji očekuje da će biti završen za godinu-godinu i po dana i naglasio da očekuje da će most posle toga biti brzo izgrađen, jer je, kako je kazao, reč o “lakom mostu”. “Plus ako se steknu uslovi za premeštanje Zoološkog vrta na Adu, a radi se na tome, i prema informacijama koje sada imamo mislim da neće biti većih prepreka za to. Tako će se dobiti još jedan način da se dođe i do Zoološkog vrta koji će da bude jedna od prepoznatljivih turističkih znamenitosti Beogfrada, jer će se nalaziti u ambijentu kakvog nema šširom Evrope, a opet će biti u centru grada”, kazao je Šapić. Dodao je da je plan da se paralalno sa izgradnjom mosta preko Save revitalizuje projekat beogradske žičare koja bi mogla da bude još jedan od alternativnih, ekoloških načina za dolazak na Adu Ciganliju.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: