Podeli vest

Skupštine grada donela je u utorak odluke od velikog značaja za život Beograđana, poručio je danas gradonačelnik Aleksandar Šapić.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Tanjug

šapić
FOTO TANJUG/ INFORMATIVNA SLUZBA SNS/Arhiva

Za TV Pink, Šapić je kao najvažnije izdvojio odluke o razradi druge faze prve linije budućeg metroa, novom pešačko-biciklističkom mostu, uvođenju „beogradske kartice” i preuzimanja naplate karata u javnom prevozu od strane Grada.

Govoreći o metrou, naglasio je da je konačno završen formalni deo u vezi sa prvom linijom, čime su se stekli uslovi da se precizno definišu buduće stanice.

“Bilo je neophodno da se na sednici donese ova odluka kako bi se krenulo sa naručivanjem te velike mašine „krtice”, koja se posebno pravi jer ne postoji tipska za izgradnju svakog metroa.

Za sada ide sve po planu i očekujemo da 2030. godine obe linije metroa budu završene. Metro sve više postaje naša realnost koja menja percepciju saobraćaja u Beogradu”, rekao je on. Ocenio je da je izgradnja pešačko-biciklističkog mosta od novobeogradskih blokova do Ade Ciganlije veoma važna, posebno za stanovnike Novog Beograda.

“Doneli smo plan na osnovu koga možemo da krenemo u projektovanje tog mosta i očekujem da se to do kraja godine i završi”, rekao je gradonačelnik.

Šapić je podsetio da će „Beogradska kartica” imati tri kategorije – za decu, odrasle i penzionere.

“Biće personalizovana, sa „kju-ar” (QR) kodom, i postojaće sajt gde će moći da se prate svi popusti koje obezbeđujemo. Želimo da to bude dokument koji će se koristiti svakodnevno i koji će Beograđani čuvati u novčaniku jer im donosi značajne uštede i povoljnosti”, kazao je on.

Kada je reč o jedinstvenom broju telefona (11-0-11) na koji će Beograđani moći da dobiju sve informacije, Šapić je rekao da će stanovnici glavnog grada veoma brzo moći da se uvere u njegovu efikasnost, budući da su sve pripreme već u završnoj fazi. Dodao je da će informisanja biti i preko informativnih tabli sa servisnim informacijama u ulazima stambenih zgrada, za šta će troškove snositi Grad Beograd.

Posle 2011. godine naplata javnog prevoza vraća se u ruke Grada Beograda, a Šapić je naveo da je pre tadašnje promene sistema naplata bila za polovinu veća nego danas.

“U to vreme je naplata karata bila oko devet milijardi dinara, sa kursom evra koji je bio daleko manji, dok je danas ta naplata oko šest milijardi dinara. Ta pozicija je i olakšala raskid ugovora sa „Kentkartom”, jer se ni toj kompaniji više ne isplati da posluje na ovakav način. Cilj je da se u narednim mesecima donesu mere, koje neće biti represivne i koje će našim građanima omogućiti kvalitetniji i efikasniji javni prevoz”, rekao je on.

Šapić je najavio da Beograd pokreće nabavku za 101 stanicu Komunalne milicije.

“Imaćemo do kraja ove godine 101 novi objekat širom Beograda, gde će se nalaziti naši „beli”, kao i komunalni, ekološki i građevinski inspektori. Cilj je da prestonica bude bezbednija i na usluzi našim sugrađanima”, rekao je on. Najavio je i konkurs za 300 novih polaznika komunalne milicije.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: