Podeli vest

Ja sam ništa, ne mogu ništa – barem u poređenju sa drugima: To mnogi misle. Nažalost. Ali mi imamo određenu kontrolu nad načinom na koji možemo postati samopouzdaniji.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

Foto: Pexels

Mnogi ljudi znaju ovo: kada razgovaraju sa svojim šefom, na zabavi ili kada razgovaraju sa strancima, deluju stidljivo, inhibirano, čak i skoro uplašeno i čine se malim. Zavist se brzo javlja prema onima koji drugima izgledaju hladni i sigurni u bilo kojoj situaciji. Samo budite samouvereniji – to je često lakše reći nego uraditi.

Ali šta zapravo znači „samopouzdanje“? „Svesni ste sopstvene vrednosti, sopstvenih sposobnosti i karakteristika i apsolutno ste mirni sa svim ovim“, kaže Ute Gicen-Viland, mentalni trener u Bilefeldu. Nedostatak samopouzdanja može biti posledica preterano kritičnog stava prema sebi koji ste internalizovali.

Ponekad je to i zbog negativnih iskustava. „Može biti da su ljudi sa premalo samopouzdanja dobili premalo emocionalne pažnje u mladosti, na primer od svojih roditelja“, objašnjava psiholog i psihoterapeutkinja iz Trira Stefani Stahl . Zadirkivanje i maltretiranje u školi, na primer, često nisu baš pogodni za zdravo samopouzdanje. Druga neprijatna iskustva, kao što je odbijanje od nekoga koga biste voleli da imate kao dečka ili devojke, takođe imaju uticaj: osećate se kao da niste uspeli i stoga ste blokirani u određenom pogledu.

Foto: Pexels

„Geni ponekad takođe igraju ulogu“, kaže Stahl. Neki su po prirodi snažniji i lako se mogu nositi sa zadirkivanjem, na primer, dok drugi dozvoljavaju sebi da budu mentalno depresivni i kao rezultat toga izgledaju manje samouvereno, barem u određenim situacijama.

Ali postoji mnogo toga što možete učiniti da povećate svoje samopouzdanje iznutra i spolja. Budite zaista svesni sebe – odnosno znajte gde su vaše snage i pre svega steknite nova, pozitivna iskustva. Tako se samopouzdanje može naučiti i trenirati.

Sedam saveta za podizanje samopouzdanja:

Savet 1 – Budite svesni prednosti svoje ličnosti

„Mnogi ljudi ne znaju šta zapravo definiše njihovu ličnost, šta su njihove snage“, kaže Ute Gicen-Viland. Pomaže da ih postanemo svesni, na primer tako što ih zapišemo ili pitamo druge, i da ih internalizujemo. Ako želite da saznate gde leže vaše sopstvene snage, možete da uradite besplatan test ličnosti sa Univerziteta u Cirihu na mreži .

Savet 2 – Preispitajte svoja uverenja

Šta ja zapravo mislim o sebi? I kako da to dobijem? Svako ko tokom ove samoanalize shvati: „Oh, oduvek su mi govorili da ne mogu ništa da uradim i da sam neupadljiv“, treba da se suprotstavi tome i definiše nova uverenja, savetuje Stefani Stahl: „Mogu ja ovo i to, a ja sam sve ostalo kao neupadljivo jer…“ Jer: „Često se radi o internoj promeni programiranja i prelasku iz prošlosti u sadašnjost“.

Savet 3 – Prestanite da se poredite sa drugima

Poređenja sa drugima nemaju koristi. Ja sam ja – i ja sam ono što jesam. „Svako ko ovo prihvati i, pre svega, internalizuje, napravio je veliki korak ka većem samopouzdanju“, kaže Ute Gicen-Viland. Uvek treba da zapamtite: „U pravu sam, čak i ako grešim“, kaže Stefani Stahl.

Savet 5 – Vodite dnevnik lepih uspomena

Setite se trenutaka u kojima ste pokazali zdravo samopouzdanje – i zapišite te trenutke. „Trebalo bi i da dokumentujete svoj napredak“, preporučuje Ute Gicen-Viland. I onda: Redovno čitajte dnevnik lepih uspomena – ovo takođe može dugoročno ojačati vaše samopouzdanje.

Foto: Pexels

Savet 6 – Obratite pažnju na disanje i držanje

Oni koji deluju nesigurno često imaju plitko disanje i fizički su napeti. Ovde može pomoći ako nekoliko puta udahnete duboko u stomak i mirno izdahnete kroz nos. Uspravno držanje je takođe važno. „Trebalo bi da budete svesni kakvo je vaše držanje kada se osećate dobro“, kaže Stefanie Stahl. Upravo ovo držanje treba da zapamtite i usvojite kada se nađete u situaciji u kojoj želite da izgledate samouvereno.

Savet 7 – Pristupite svom unutrašnjem izvoru snage u određenim trenucima

Postoje situacije u životu koje vam daju snagu i snagu. Ovo može biti intimno druženje sa porodicom za večerom ili šetnja u kojoj se osećate jedno s prirodom. U i neposredno pre situacija u kojima vam je važan izgled samopouzdanja, možete postati svesni ovog unutrašnjeg izvora snage i dobiti dobar osećaj. „To donosi pojačanje snage“, kaže Stefanie Stahl.

Međutim, ne možete uvek sami da kontrolišete nedostatak samopouzdanja. Pogotovo ne ako je problem zasnovan na traumatskim iskustvima. U takvim slučajevima, Ute Gietzen-Vieland uvek preporučuje rad sa stručnjacima.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


www.VRACARRESORT.com

POSLEDNJE VESTI:

POGLEDAJTE JOŠ