Količina vremena koju deca do jedne godine provode gledajući u ekrane kompjutera, TV-a i telefona može biti indirektno povezana sa lošim rezultatima pamćenja i pažnje, pokazalo je novo istraživanje.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

Prema studiji koja je objavljena u ponedeljak u časopisu JAMA Pediatrics, bebe koje su provele u proseku dva sata pred ekranom dnevno, imale su lošije rezultate kasnije na testovima pažnje i pamćenja sa 9 godina.

Izvršne funkcije, povezane sa dugoročnim akademskim uspehom, istraživači studije definišu kao „zbirku kognitivnih veština višeg reda neophodnih za samoregulaciju, učenje i akademska postignuća, kao i za mentalno zdravlje“.

Istraživači su proučavali više od 400 dece.

„Radili su EEG da bi testirali i proučavali moždane talase u dobi od oko 18 meseci, a zatim su povezali tačke između vremena koje su proveli pred ekranom u detinjstvu i načina na koji su radili na testovima pamćenja i pažnje oko 9 godina“, objasnila je dr Dženifer Ešton. , glavni medicinski dopisnik ABC Nevs-a.

„Ono što su otkrili je da su bebe koje su imale najviše vremena pred ekranom… do 9 godina bile najgore u testiranju pažnje i pamćenja”, rekla je ona

Studija nije dokazala da vreme ispred ekrana direktno dovodi do slabijeg kognitivnog funkcionisanja. Činilo se da su i drugi faktori, kao što je nivo prihoda porodice, povezani sa nižim rezultatima kognitivnog funkcionisanja.

Ipak, nalazi prate uputstva Američke akademije za pedijatriju da deca mlađa od 2 godine ne bi trebalo da imaju vreme pred ekranom.

AAP preporučuje da deca uzrasta od 2 do 5 godina budu ograničena na samo jedan sat vremena pred ekranom dnevno pod nadzorom negovatelja.

Više od 75% dece mlađe od 2 godine i 64% dece uzrasta od 2 do 5 godina premašuju preporučene smernice, prema istraživačima sa Univerziteta u Kalgariju, koji su analizirali preko 60 studija koje su proučavale više od 89.000 dece širom sveta.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: