Podeli vest

Iako je sreća relativna i zavisi od širokog spektra faktora, postoje neke uobičajene teme koje se pojavljuju u zemljama sa najviše radosti. Stručnjaci za mentalno zdravlje preporučuju usvajanje ovih navika kako biste povećali svoju sreću.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

Foto:Pixabay

Izađite i družite se

Sve zemlje u prvih 10 su visoko rangirane po socijalizaciji. Što znači, ljudi se druže jedni sa drugima i cene svoje odnose. Veliki broj istraživanja usamljenost prepoznaje kao ozbiljan rizik za preranu smrt i upoređuju ga sa svakodnevnim pušenjem.

Ovu tezi zastupa i Tea Galager, klinička asistentkinja psihologije na NIU Langone.

„Mi smo društvena stvorenja i interakcija sa drugima nas čini srećnim“, kaže za Yahoo Galager i dodaje da društvena podrška igra veliku ulog u opštoj sreći.

“Ako nemamo socijalnu podršku i interakciju, to može povećati rizik od depresije i anksioznosti.”

Galager predlaže da se posvetite redovnim sastancima sa prijateljima i porodicom.

“Ako ste novi u nekoj oblasti ili ne osećate da su vaše trenutne društvene veze jake, pridruživanje klubu ili organizaciji može vam pomoći da upoznate nove ljude” predlaže Jaime Zuckerman, klinički psiholog specijalizovan za lečenje odraslih sa anksioznošću, poremećajima raspoloženja i teškoće u vezi, kaže Iahoo Life.

Smanjite vreme ispred ekrana

Sve više ljudi skoro polovinu dana provodi ispred ekrana, a istraživanje je pokazalo da su veći nivoi vremena provedenog pred ekranom povezani sa većim rizikom od depresije

„Ljudi imaju manje u vidu društvene podrške „u stvarnom životu“, jer je veliki deo njihove zajednice prešao na internet“, kaže dr Gejl Salc, vanredni profesor psihijatrije. Ona dodaje da se putem interneta ne ostvaruje isti nivo interakcije koji biste dobili ako razgovarate sa nekim lično.

“To je zapravo, u nekim slučajevima, ekstra-otuđujuće.”, kaže Salc i podvlači da je ovo izuzetno važno za one koji rade za računarom.

Podignite nivo hormona sreća- volontirajte.

Velikodušnost je velika tema u izveštaju o sreći, pri čemu ljudi u najsrećnijim zemljama prijavljuju visok nivo davanja u svojoj zemlji.

„Darežljivost je važna“, kaže Galager. Iako ne možete naterati druge da budu velikodušni prema vama, Galager ističe da se možete dobrovoljno prijaviti da uzvratite zajednici.

„Znamo da volontiranje može pomoći kod depresije i pada raspoloženja“, kaže ona. “To je investicija vredna truda.”

Zuckerman preporučuje razmišljanje o svojim vrednostima i pronalaženje volonterske organizacije koja se slaže sa njima.

„Svako ponašanje koje nas udaljava od naših vrednosti dovodi nas do depresije i anksioznosti“, kaže ona. „Ako volontirate u vezi sa nečim što cenite, i imate na umu to, više ćete to raditi i bolje ćete se osećati.

Slušajte svoje telo

Finska nudi univerzalnu zdravstvenu zaštitu , što znači da svi u zemlji imaju pristup socijalnim, zdravstvenim i medicinskim uslugama.

“Iako danas ne možete da promenite ceo sistem zdravstvene zaštite, možete da date sve od sebe da se poslušate svoje telo”. kaže Zakerman.

„Veoma je uobičajeno da ljudi zanemaruju jasne simptome bolesti“, kaže ona. „Ako mislite da nešto nije u redu nemojte čekati dok ne odete na preglede”, poručuje Zakerman.

Uradite sve što možete da smanjite stres

Neki stresovi su neizbežni, ali hronični stres je povezan sa nižim stopama sreće zajedno sa većim rizikom od razvoja ozbiljnih zdravstvenih stanja kao što su hipertenzija, bolesti srca, gojaznost i dijabetes tipa 2. Dodavanje načina života za borbu protiv stresa poput meditacije ili joge može pomoći, kaže Zuckerman.

„Naučite da brinete o sebi i zakažite ugodne stvari u kojima uživate“, kaže ona.

To može smanjiti nivoe hormona stresa kortizola u vašem telu, što će onda smanjiti nivoe upale od koje možete da se razbolite, dodaje ona.

Pokušajte da pronađete ravnotežu između posla i života

Stručnjaci priznaju da dobar balans između posla i privatnog života može biti težak za postizanje, ali Gallagher kaže da je važno pokušati maksimalno iskoristiti slobodno vrijeme kada ga imate. „U velikom broju zemalja postoji velika posvećenost radu od preko 40 sati nedeljno“, kaže ona. „To prirodno utiče na vašu sposobnost društvenog povezivanja i može ometati zdrave navike u vezi sa vežbanjem i dobrom ishranom. Ali druženje, zdrava hrana i redovno vežbanje mogu pomoći u promovisanju pozitivnijeg načina razmišljanja, čineći ih stvarima kojima treba dati prioritet, kaže Galager.

Dodajte više kretanja svom danu

Kulture u mnogim od 10 najboljih zemalja promovišu fiziičku aktivnost, a posebno je Finska poznata po tome što ima fizički aktivno stanovništvo .

„Sve više studija potvrđuje da je boravak u prirodi, kretanjei vežbanje izuzetno važno za naše fizičko i mentalno zdravlje“, kaže Galager. „Zaista pokušavam da ohrabrim ljude da se trgnu i usveje činjenicu da je vežba briga o sebi. Ovo je upravljanje zdravljem, kao što je jelo i spavanje.”

Ako niste toliko aktivni koliko biste želeli da budete, Zuckerman preporučuje da počnete sa malim i upravljate očekivanjima. „Prošetajte do poštanskog sandučeta. Umesto da idete liftom, koristite stepenice.[Kuvajte nešto zdravo dva puta nedeljno“, kaže ona. „To vam daje osećaj majstorstva i čini da se osećate pod kontrolom – a to može dovesti do više sreće”.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: