Analiza “Transparentnosti Srbija” ukazuje na značajan porast troškova bilborda kao i da je broj oglasa političke prirode povećan za 170 odsto u odnosu na 2020.godine

Autor : Bilten.rs , Izvor : Tanjug

televizija
Foto: Shutterstock

Ukupna vrednost nedavno završene izborne kampanje na televizijama, za republičke i beogradske izbore, dosegla je blizu sedam miliona evra, procena je Transparentnosti Srbija (TS) na osnovu objavljenih cenovnika i popusta nacionalnih TV stanica i glavnih kablovskih emitera.

U saopštenju te organizacije navodi se da je Srpska napredna stranka (SNS) imala dominaciju u tom vidu oglašavanja sa oko 60 odsto ukupnih troškova.

Dodaje se da je u prva tri meseca ove godine, što obuhvata i ”kampanju pre kampanje”, registrovano oko 400.000 evra troškova političkog oglašavanja na Fejsbuku, a da se polovina te sume odnosi na naloge iza kojih stoji SNS.

Kako se navodi, drugi je Savez vojvođanskih Mađara (SVM) sa oko 32.000 evra plaćenih oglasa na Fejsbuku, a na toj društvenoj mreži veoma aktivni bili su i Dveri i koalicija Moramo, a nešto manje Ujedinjeni za pobedu Srbije, NADA i Suverenisti.

Prema proceni TS političku kampanju su vodili i subjekti čiji stranački profil nije bio jasno označen, u vrednosti od više od 35.000 evra, a ti oglasi su, kako se navodi, uglavnom bili usmereni na promociju rezultata gradske vlasti u Beogradu ili na kampanju protiv opozicionih stranaka.

Analiza TS ukazuje na značajan porast troškova bilborda i da je ukupan broj bilborda u Beogradu povećan za 90 odsto u odnosu na kampanju od pre dve godine, kao i da je broj oglasa političke prirode povećan za 170 odsto u odnosu na 2020.godine.

Ta organizacija je saopštila da je podnela četiri prijave zbog kršenja Zakona o finansiranju političkih aktivnosti Agenciji za borbu protiv korupcije koja, kako se navodi, nije dostavila rešenje, već obaveštenje, zbog čega je TS podnela tužbu Upravnom sudu i pritužbu Zaštitniku građana.

Dodaje se da su se prijave odnosile na korišćenje jednog od zvaničnih tviter naloga predsednika Srbije za promociju političke stranke, promociju predizborne brošure SNS uz zvanične oznake predsednika Republike, korišćenje veb-stranica ministarstava za izjave koje idu u prilog ili na štetu kandidata na predsedničkim izborima.

Navodi se da je većina izveštaja o finansiranju kampanje postala javno dostupna poslednjeg dana pred nastupanje izborne tišine i da je u njima prikazno stanje finansija sa presekom na 15 dana pred izbore, do kada je plaćen relativno mali deo troškova.

Prema procenama TS u tim izveštajima se mogu naći podaci tek za oko 15 odsto troškova kampanje koji će na kraju biti prijavljeni.

Dodaje se da izveštaje nije podnelo pet učesnika republičkih izbora, predsednički kandidat Miša Vacić i četiri manjinske izborne liste za šta su, podseća se, propisane novčane kazne.


bilten logo

www.VRACARRESORT.com

POSLEDNJE VESTI: