Mediteranska dijeta mogla bi da smanji rizik od demencije za skoro četvrtinu, pokazalo je najnovije istraživanje.
Autor : Bilten.rs , Izvor : Tanjug

Mediteranska dijeta koja uključuje orašaste plodove, morske plodove, integralne žitarice i povrće, mogla bi da smanji rizik od demencije za skoro četvrtinu, pokazalo je najnovije istraživanje, koje bi moglo otvoriti put za inovativne preventivne tretmane, piše Gardijan.
Podaci sugerišu da konzumiranje puno biljne hrane može imati „zaštitni efekat“ protiv demencije, bez obzira na genetski rizik osobe, za koji istraživači kažu da bi mogao biti osnova za buduće strategije javnog zdravlja, ako dalja istraživanja potvrde ove nalaze.
“Nalazi studije naglašavaju dugoročne koristi od konzumiranja mediteranske ishrane bogate voćem, povrćem, integralnim žitaricama i zdravim mastima, za zdravlje mozga”, istakla je autor studije dr Dženis Renson, viši naučni saradnik na Univerzitetu u Eksiteru.
„Zaštitni efekat ove dijete protiv demencije bio je očigledan bez obzira na genetski rizik osobe, tako da će ovo verovatno biti koristan izbor načina života za ljude koji žele da naprave zdrav izbor u ishrani i smanje rizik od demencije”, dodala je Renson.
Nalazi, objavljeni u časopisu BMC Medicine, zasnovani su na podacima više od 60.000 pojedinaca iz Britanske Biobanke, onlajn baze podataka medicinskih i životnih zapisa više od pola miliona Britanaca.
TUŽILAŠTVO: Maksimalne kazne roditeljima Koste Kecmanovića?
U Kraljevu UZ NAJVIŠE POČASTI sahranjen vojnik Vojske Srbije
Istraživači su koristili kriterijum pridržavanja mediteranske dijete i uzeli u obzir genetski rizik svake osobe od demencije. Tokom skoro jedne decenije, bilo je 882 slučaja demencije, ali oni koji su sledili strogu mediteransku ishranu imali su 23 odsto manji rizik od razvoja bolesti, u poređenju sa onima koji su jeli drugačije.
Dr Oliver Šenon, predavač ljudske ishrane i starenja na Univerzitetu Njukasl i vodeći autor studije, rekao je da je pronalaženje načina za smanjenje rizika od razvoja demencije „glavni prioritet“ za javno zdravlje.
„Demencija utiče na živote miliona ljudi širom sveta, a trenutno postoje ograničene mogućnosti za lečenje ovog stanja“, rekao je on.
Profesor Dejvid Kertis sa Instituta za genetiku UCL-a rekao je da studija ne odražava činjenicu da ljudi koji su jeli mediteransku ishranu imaju veću verovatnoću da imaju generalno zdrav način života, što čini nejasnim da li sama ishrana smanjuje rizik od demencije.
„Važno je napomenuti da se studija odnosi na sve oblike demencije, a ne posebno na Alćajmerovu bolest. Po mom mišljenju, ako postoji efekat ishrane, onda je veća verovatnoća da će to uticati na zdravlje kardiovaskularnog sistema uopšte i samim tim uticati na demenciju zbog vaskularne bolesti, a ne na Alćajmerovu bolest,” rekao je Kertis.

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

POSLEDNJE VESTI:
POGLEDAJTE JOŠ:
TUŽILAŠTVO: Maksimalne kazne roditeljima Koste Kecmanovića?
Završeno suđenje koje je uznemirilo javnost, čeka se presuda Autor : Bilten.rs , Izvor :…
Partizan pobedio Dubai i smanjio u seriji na 1:2
I četrvti meč igraće se u Beogradu, a eventualna majstorica u Dubaiju Autor : Bilten.rs…
U Kraljevu UZ NAJVIŠE POČASTI sahranjen vojnik Vojske Srbije
Milovan Jovanović stradao je u mirovnoj misiji u Libanu Author : Bilten.rs , Izvor :…
Iran napao SAD, ponovo ZATVOREN ORMUZ!
Nagoveštaj novog haosa na Bliskom Istoku Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Korpus islamske…
CRNI LUK U FRIŽIDERU: Ne, nikako
Ova namirnica postaje čist otrov na ovaj način Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji…
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
Da li ste vi bili bar jedan od njih Autor : Bilten.rs , Izvor :…
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Evo šta se sve vezuje za ovaj dan kroz istoriju Autor : Bilten.rs , Izvor…
HOROSKOP ZA ČETVRTAK: Jarčevi veruju tuđim obećanjima
Evo šta Vam zvezde poručuju danas Autor : Bilten.rs , Izvor : Mediji OVAN Ljubav:…
Četvrtak, 11. jun: Oblačno i nestabilno
Evo kakvo nas vreme danas očekuje Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Pljuskovi i…
VOZAČI, SPREMITE SE! Zatvara se Bulevar Despota Stefana na 2 godine
Veliki radovi na proširenju ali i na novom tunelu ispod Beograda Autor : Bilten.rs ,…
POBUNJENI UNIVERZITET održao novi protest
Nekoliko desetina građana blokiralo centar Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Predstavnici “Pobunjenog…
TENISKO ČUDO: Serena se vraća na teren!
Veliki povratak nekada najbolje teniserke sveta Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji ARHIVA /…
VIŠI SUD: Nastavak suđenja za slučaj Generalštab
Nikoa Selaković i Slavica Jelača iznose odbranu Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO…
Napitak za ravan stomak pijte SVAKO JUTRO NA PRAZAN STOMAK
Bilten.rs saveti Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: shutterst Salo oko struka nestaće…
Ukrajina napala MOSKVU!
Na meti više ruskih gradova Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: Andrii Marienko…

