Podeli vest

Zimi je izbor svežeg voća veoma ograničen i donekle monoton. Naročito ako uopšte ne volite citruse. Da li je sušeno voće pogodna alternativa?

Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

Foto: Pixbay


Iskreno rečeno: bilo sveže ili sušeno, najvažnije je da uopšte jedete voće. Kada su u pitanju zdravstvene prednosti, sušeno voće zapravo zadržava većinu svojih pozitivnih svojstava: bilo da su jabuke, šljive, kajsije ili grožđe.

Koliko je sušeno voće zdravo?

Suvo voće sadrži manje vode i sadrži manje vitamina C. Međutim, dijetetska vlakna, ugljeni hidrati u obliku fruktoze, sekundarne biljne supstance i minerali se tokom sušenja ne menjaju uopšte ili samo neznatno, čak i kada se čuvaju duže vreme. Kao rezultat toga, sušeno voće se može ubrojati među preporučenih pet dnevnih porcija voća ili povrća. Napomena: Količinski, jedna porcija suvog voća odgovara oko 20 do 30 grama (sveže voće: 120 g). 

Suvo voće ima relativno malo kalorija

Odakle dolazi ova velika razlika? Suvo voće ima relativno visok sadržaj fruktoze od 60 do 70 procenata, što daje znatno više kalorija. Upravo to nudi prednosti: sušeno voće, na primer, može brzo da obezbedi energiju sportistima i na taj način efikasno dopuni njihove rezerve. Suvo voće je takođe idealno za kondiciju tokom planinarenja ili skijanja. Oni takođe obogaćuju musli i – ako ikada dobijete želju – zadovoljavaju vašu želju za slatkim. Takođe pozitivno: sušeno voće ima samo upola manje kalorija nego čokolada.

Unosite dosta tečnostti

Važno: Ne zaboravite da pijete dok jedete. Suvo voće sadrži dosta dijetalnih vlakana, a telu je potrebno više tečnosti. Moja preporuka: jedna do dve čaše pića bez šećera po porciji suvog voća. Takođe obratite pažnju na kvalitet suvog voća. Nesumporne verzije su najvrednije. Odgovarajuće sorte su nešto manje zasićene boje, ali garantovano neće izazvati nikakve neželjene efekte kao što su glavobolja ili mučnina.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: