Podeli vest

Stres, anksioznost i uznemirenost su tru pojma koja se olako koriste, a da malo ljudi zaista zna razliku. Kada je stres u pitanju on dolazi u tri faze, a psiholozi kažu da su ovo najbolji načini odbrane

Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

Foto : Pexels

Veoma često kažemo da smo svi pod stresom i možda nismo daleko od istene.Reč stres dolazi iz engleskog i znači pritisak ili napetost koji svi ponekad osećamo.

Međutim, telo koje je preopterećeno pritiskom spolja , ali i unutrašnjom napetošću ima mehanizme odbrane koji mogu funkcionisati neko vreme. Psiholozi kažu da je važno znati kada zid odbrane pada, a taj zid se “ruši”u više faza.

Psiholozi savetuju da je važno zapamti šta prethodi stresu koji može preći u hronični. Ovo su te faze:

  • Faza alarma -Ako telo dospe u stresnu situaciju, oglašava se alarm. Oslobađaju se hormoni stresa i aktivira se simpatički nervni sistem. Ovo je bio neophodan proces u kamenom dobu da se pokrenu misli o bekstvu i borbi. U današnje vreme, oslobađanje adrenalina i norepinefrina najverovatnije će povećati broj otkucaja srca i krvni pritisak i to je alarm koji morate prepoznati
  • Alarm prati takozvana faza otpora. Telo smanjuje stimuluse koji su prvobitno izazvali stres i razbija hormone stresa. Somatotropin i mineralokortikoidi se oslobađaju i inflamatorne reakcije se mogu povećati. Ovo potencijalno može dovesti do razvoja čira na želucu.
  • Treća faza je faza iscrpljenosti, koja se može manifestovati fizičkim i psihičkim tegobama. Pored već pomenutog čira na želucu, može doći do mišićne napetosti i hormonalnih poremećaja. Telo više ne može da koristi prednosti faza oporavka i sklono je depresivnim raspoloženjima. Najkasnije u tom trenutku, preporučljivo je potražiti odgovarajuću terapiju za simptome stresa.

Najbolje strategije za smanjenje stresa

Psiholozi napominju i da posledice mogu biti poremećaj sna, unutrašnji nemir ili pomenuti visok krvni pritisak.Tu si i razdražljivost, podložnost infekcijama, pa čak i ozbiljne bolesti kao što su moždani ili srčani udari koji se takođe se mogu javiti kod osoba koje pratite do stresa, pišu stručnjaci nemačkog magazina Fokus.

Pomoć, kako navode, može biti zdrav način života, izbegavanje previše zadataka odjednom i vežbe opuštanja i dalje savetuju konkretne stvari koje treba raditi

  • Vežbajte! Vežbanje vam može pomoći da se oslobodite besa i preterane napetosti. Sportovi izdržljivosti kao što su trčanje ili plivanje su dobar balans za stresan posao.
  • Izbegavajte stalni prekovremeni rad i ne počinjite da preuzimate celo domaćinstvo kod kuće. Čarobna reč je delegiranje na poslu iu vašoj porodici. Niste nezamenljivi i drugi ljudi mogu da rade mnoge stvari jednako dobro kao i vi, čak i ako ih rade drugačije.
  • Dajte sebi pauze. Bilo da čitate knjigu na sofi, u sauni ili u šetnji na otvorenom, slobodno vreme je važno. Ako vam je teško da se isključite, može vam pomoći meditacija ili autogeni trening .
  • Jedite uravnoteženu ishranu i dovoljno spavajte. Ovo poslednje je veoma važno jer je san pravi nači da vaše um zaštitite od napada stresora.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: