Istraživanja bi mogla da promene naš odnos sa omiljenom poslasticom
Autor : Bilten.rs , Izvor : Mediji

Prema rezultatima nove studije koja je sprovedena na Univerzitetu Džordž Vašington mnogi proizvodi od kakaoa sadrže zabrinjavajuće nivoe toksičnih teških metala.
Istraživači su analizirali 72 namirnice na bazi kakaoa tokom osam godina, uključujući crnu čokoladu, koja se često hvali kao zdrava. Rezultati su pokazali da 43% proizvoda sadrži više olova nego što je dozvoljeno, dok je 35% premašilo dozvoljene granice kadmijuma.
Provereno 72 proizvoda
Poseban šok za istraživače je bio podatak da je čokolada na bazi organskog kakaoa imala više olova i kadmijuma u odnosu na neorganske proizvode, tvrde istraživači. Nije najjasnije da li zagađenje teškim metalima može poticati iz zemljišta ili tokom samog procesa proizvodnje čokolade.
Iako jedna pojedena porcija ovih proizvoda od kakaoa možda ne predstavlja značajan zdravstveni rizik, konzumiranje većih količina može biti štetno.
– Svi volimo čokoladu, ali je važno uživati umereno, kao i s drugim namirnicama koje sadrže teške metale, uključujući velike ribe poput tune i neoprani smeđi pirinač – rekla je Lajt Frejm, lider istraživanja.
Ona je s timom proveravala čak 72 proizvoda na bazi kakaoa. Kako je istakla Frejmova, praktično je nemoguće izbeći teške metale u hrani, te je važno biti oprezan šta jedete i koliko.
okolada.
Ozbiljne posledice
Izlaganje olovu može izazvati ozbiljne zdravstvene posledice, kao što je visok krvni pritisak, probleme sa mozgom, bubrezima i reproduktivnim organima.
Simptomi trovanja olovom uključuju sledeće:
- glavobolja
- bolovi u stomaku
- zatvor
- bolovi u mišićima i zglobovima
- problemi sa spavanjem
- umor
- nervoza i gubitak seksualne želje.
Sa druge strane, toksičnost kadmijuma može rezultirati sledećim simptomima:
- drhtavica
- groznica
- bolovi u mišićima
- hronično izlaganje može dovesti do oboljenja bubrega, kostiju i pluća.
Prethodno istraživanje koje je sproveo Consumer Reports otkrilo je prisustvo kadmijuma i olova u 28 vrsta crne čokolade.
Međutim, istraživanje Univerziteta Tulane je pokazalo da je samo jedan brend tamne čokolade premašio međunarodne granice za kadmijum, dok je samo četiri tamne čokoladne table imale nivoe kadmijuma koji bi mogli predstavljati rizik za malu decu.
Naučnici su poručili da konzumiranje tečnih čokoladnih preliva sasvim sigurno bez obzira da li je u pitanju crna ili mlečna č

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

POSLEDNJE VESTI:
POGLEDAJTE JOŠ
TUŽILAŠTVO: Maksimalne kazne roditeljima Koste Kecmanovića?
Završeno suđenje koje je uznemirilo javnost, čeka se presuda Autor : Bilten.rs…
Partizan pobedio Dubai i smanjio u seriji na 1:2
I četrvti meč igraće se u Beogradu, a eventualna majstorica u Dubaiju…
U Kraljevu UZ NAJVIŠE POČASTI sahranjen vojnik Vojske Srbije
Milovan Jovanović stradao je u mirovnoj misiji u Libanu Author : Bilten.rs…
Iran napao SAD, ponovo ZATVOREN ORMUZ!
Nagoveštaj novog haosa na Bliskom Istoku Autor : Bilten.rs , Izvor :…
CRNI LUK U FRIŽIDERU: Ne, nikako
Ova namirnica postaje čist otrov na ovaj način Autor : Bilten.rs ,…
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
Da li ste vi bili bar jedan od njih Autor : Bilten.rs…
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Evo šta se sve vezuje za ovaj dan kroz istoriju Autor :…
HOROSKOP ZA ČETVRTAK: Jarčevi veruju tuđim obećanjima
Evo šta Vam zvezde poručuju danas Autor : Bilten.rs , Izvor :…
Četvrtak, 11. jun: Oblačno i nestabilno
Evo kakvo nas vreme danas očekuje Autor : Bilten.rs , Izvor :…
VOZAČI, SPREMITE SE! Zatvara se Bulevar Despota Stefana na 2 godine
Veliki radovi na proširenju ali i na novom tunelu ispod Beograda Autor…
POBUNJENI UNIVERZITET održao novi protest
Nekoliko desetina građana blokiralo centar Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor :…
TENISKO ČUDO: Serena se vraća na teren!
Veliki povratak nekada najbolje teniserke sveta Autor : Bilten.rs , Izvor :…
VIŠI SUD: Nastavak suđenja za slučaj Generalštab
Nikoa Selaković i Slavica Jelača iznose odbranu Autor : Bilten.rs , Izvor…
Napitak za ravan stomak pijte SVAKO JUTRO NA PRAZAN STOMAK
Bilten.rs saveti Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: shutterst Salo…
Ukrajina napala MOSKVU!
Na meti više ruskih gradova Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji…


Auuuu
I šta ćemo sad?