Anksioznost, stres i samoubilačke misli samo su deo crne pozadine pića koje se reklamira kao napitak koji vam daje energiju
Autor : Bilten.rs , Izvor :

Mladić po imenu Sabolč (18) pao je u komu zbog velike konzumacije energentskih pića, a ovaj slučaj je u Mađarskoj pokrenuo raspravu o tome da li treba zabraniti ovo piće za mlađe od 18 godina.
Nakon kome,dva oživljavanje i drame kroz koju je prošla porodica, kako piše Telegraf, mladić iz Mađarske koji je često konzumirao energetska pića sada je dobro. Ipak, pitanje da li je zabrana neophodna, ostaje otvoreno.
Zabrana energetskih pića za mlade: Potreba ili preterana mera?
Energetska pića su postala veoma popularna među mladima širom sveta, često se reklamirajući kao brzo rešenje za umor i povećanje koncentracije. Međutim, sve je veći broj stručnjaka koji upozoravaju na potencijalne opasnosti koje ovi napici nose, posebno za mlade ljude.
Dr Amelija Lejk, profesorka ishrane javnog zdravlja na Univerzitetu Tisajd, pogledala je 57 nedavnih studija energetskih napitaka i njihovog uticaja na zdravlje mladih. Uključeno je više od milion dece iz 21 zemlje.
„Dokazi su jasni da su energetska pića štetna za mentalno i fizičko zdravlje dece i mladih, kao i za njihovo ponašanje i obrazovanje“, rekla je ona.
Istraživanje je pokazalo da dečaci češće od devojčica piju energetska pića.
A redovno pijenje je češće dovelo do toga da mladi ljudi koriste drogu, budu nasilni i imaju nebezbedni seks.
Problemi sa spavanjem, loši rezultati u školi i nezdrava ishrana takođe su usko povezani sa upotrebom energetskih napitaka, pokazalo je istraživanje, prenosi BBC.
„Moramo odmah da preduzmemo mere da ih zaštitimo od ovih rizika.
U svetlu ovih upozorenja, mnoge zemlje razmatraju ili već sprovode zabranu prodaje energetskih pića mlađima od određene dobi. Pitanje koje se postavlja jeste: da li je ova zabrana opravdana ili je preterana mera?
Sastav i efekti energetskih pića
Energetska pića sadrže visok nivo kofeina, šećera, i često dodatke poput taurina, ginsenga i vitamina B. Kofein je glavni sastojak koji pruža osećaj budnosti i povećava koncentraciju. Međutim, prekomerna konzumacija kofeina može dovesti do nesanice, nervoze, povećanog krvnog pritiska, a u ekstremnim slučajevima čak i do srčanih problema.
Mladi ljudi su posebno osetljivi na efekte kofeina zbog manje telesne mase i činjenice da njihovi organizmi još uvek rastu i razvijaju se. Osim toga, visoki sadržaj šećera u energetskim pićima doprinosi riziku od gojaznosti i dijabetesa tipa 2.
Zdravstveni rizici i zabrinutost stručnjaka
Brojna istraživanja ukazuju na to da mladi koji redovno konzumiraju energetska pića mogu razviti niz zdravstvenih problema. Povećan unos kofeina može dovesti do problema sa spavanjem, anksioznosti i poremećaja ponašanja. Takođe, postoji zabrinutost da konzumacija ovih pića može dovesti do zavisnosti, posebno kada se piju u kombinaciji sa alkoholom.
Zdravstvene organizacije, poput Svetske zdravstvene organizacije (WHO), izrazile su zabrinutost zbog dostupnosti energetskih pića mladima. WHO je preporučila ograničenje prodaje ovih pića mlađima od 18 godina, navodeći da su potencijalne štete veće od bilo kakvih koristi koje mladi mogu imati od njihove konzumacije.
Primjeri zabrana širom sveta
Nekoliko zemalja je već preduzelo korake ka regulaciji ili zabrani prodaje energetskih pića mlađima od 18 godina. U Velikoj Britaniji, na primer, zabrana je uvedena 2019. godine nakon kampanje koju su podržali i zdravstveni stručnjaci i roditelji. Francuska je otišla korak dalje, zahtevajući strogo označavanje i upozorenja na pakovanjima energetskih pića.
U mnogim drugim zemljama, uključujući Sjedinjene Američke Države, debate o zabrani su u toku. Protivnici zabrane tvrde da je odgovornost na roditeljima i mladima da sami donose informisane odluke, dok zagovornici zabrane ističu da je zaštita javnog zdravlja prioritet i da mladi često nisu svesni rizika.
Zabrana prodaje energetskih pića mlađima od 18 godina može se činiti kao drastična mera, ali postoje čvrsti argumenti u prilog ovoj inicijativi. Sa sve većim dokazima o štetnim efektima ovih napitaka na zdravlje mladih, jasno je da je potrebno preduzeti korake ka regulaciji njihove dostupnosti. Bez obzira na stavove, ključna stvar je edukacija – mladi i njihovi roditelji moraju biti svesni rizika povezanih sa konzumacijom energetskih pića kako bi mogli donositi informisane odluke koje će doprineti očuvanju njihovog zdravlja.
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Kako do najlepše terase u kraju?
–

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

POSLEDNJE VESTI:
TUŽILAŠTVO: Maksimalne kazne roditeljima Koste Kecmanovića?
Završeno suđenje koje je uznemirilo javnost, čeka se presuda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO Arhiva Glavni javni…
Partizan pobedio Dubai i smanjio u seriji na 1:2
I četrvti meč igraće se u Beogradu, a eventualna majstorica u Dubaiju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Košarkaši…
U Kraljevu UZ NAJVIŠE POČASTI sahranjen vojnik Vojske Srbije
Milovan Jovanović stradao je u mirovnoj misiji u Libanu Author : Bilten.rs , Izvor : mediji U Kraljevu je uz…
Iran napao SAD, ponovo ZATVOREN ORMUZ!
Nagoveštaj novog haosa na Bliskom Istoku Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Korpus islamske revolucionarne garde (IRGC) saopštio je…
CRNI LUK U FRIŽIDERU: Ne, nikako
Ova namirnica postaje čist otrov na ovaj način Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Mislite da zamrzavanje namirnica produžava…
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
Da li ste vi bili bar jedan od njih Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto:Pixabay Vrste gostiju restorana…
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Evo šta se sve vezuje za ovaj dan kroz istoriju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Na današnji dan,…
HOROSKOP ZA ČETVRTAK: Jarčevi veruju tuđim obećanjima
Evo šta Vam zvezde poručuju danas Autor : Bilten.rs , Izvor : Mediji OVAN Ljubav: Dopada vam se impuls i…
Četvrtak, 11. jun: Oblačno i nestabilno
Evo kakvo nas vreme danas očekuje Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Pljuskovi i pad temperature – upozorenje na…
VOZAČI, SPREMITE SE! Zatvara se Bulevar Despota Stefana na 2 godine
Veliki radovi na proširenju ali i na novom tunelu ispod Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : medij Foto: Pixabay…
POBUNJENI UNIVERZITET održao novi protest
Nekoliko desetina građana blokiralo centar Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Predstavnici “Pobunjenog univerziteta” kazali su na današnjem…
TENISKO ČUDO: Serena se vraća na teren!
Veliki povratak nekada najbolje teniserke sveta Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji ARHIVA / AP Photo/Frank Franklin II Nakon…
VIŠI SUD: Nastavak suđenja za slučaj Generalštab
Nikoa Selaković i Slavica Jelača iznose odbranu Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO ARHIVA U Višem sudu u…
Napitak za ravan stomak pijte SVAKO JUTRO NA PRAZAN STOMAK
Bilten.rs saveti Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: shutterst Salo oko struka nestaće za mesec dana, a koža…
Ukrajina napala MOSKVU!
Na meti više ruskih gradova Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: Andrii Marienko (STR) Ukrajinska vojska je pokrenula…

