Podeli vest

U Budvi trenutno boravi oko 9.000 turista, od čega oko 5.000 u privatnom, a nepunih 4.000 u hotelskom smeštaju, podaci su Turističke organizacije (TO) Budva.

Autor : Bilten.rs , Izvor :Tanjug

BUDVA
Foto: Pixabay

Kako kaže predstavnica te organizacije Ljubica Pribilović, u hotelskom smeštaju je oko 10 odsto više turista, nego u istom periodu 2023, što je, kako naglašava, obećavajuće.

“U komunikaciji sa hotelijerima smo saznali da imaju dosta dobru najavu za predsezonu počevši od vaskršnjih i prvomajskih praznika, te da, ukoliko se trend takvih najava nastavi, oni očekuju i mnogo bolju glavnu turističku sezonu”, rekla je ona.

Pribilovićeva je navela da je trenutno u Budvi najviše gostiju iz Zapadne Evrope, odnosto turista iz Nemačke, Velike Britanije i Španije, ali da ih dosta ima i iz regiona i da oni najviše borave u privatnom smeštaju.

“Tu su turisti iz Rusije, Bosne i Hercegovine, Srbije, Ukrajine, Turske, a zanimljiv je podatak da u ovom trenutku u privatnom smeštaju imamo i turiste iz Azerbejdžana”, rekla je ona.

Prema rečima predstavnice TO Budva, u tom gradu je u poslednje vreme zabeležen i veliki broj izletnika iz SAD i Nemačke koji, kako kaže, u metropolu crnogorskog turizma u obilazak dolaze autobusima iz Dubrovnika.

Oko 1.000 tih izletnika, kako je navela, od početka godine, pa do danas je posetilo Budvu.

Ona je dodala da se aktivno radi i na unapređenju pešačkih staza, jer su one u ovo vreme veoma atraktivne, precizirajući da je u prethodnom periodu rekonstruisana staza Jegorov put od Miločera do Čelobrda.

Predstavnica TO Budve ističe i da ta organizacija radi i na unapređenju manifestacionog turizma i da nakon uspešno organizovanog Sajma promocije severa na moru, trenutno priprema Međunarodni budvanski karneval.

“Karneval počinje 27. aprila Abrumom, narednog dana je dečja povorka, zatim 30. aprila ponovo Abrum, a 1. maja, biće održana velika karnevalska povorka koja ove godine ima nikada veći broj učesnika”, rekla je Pribilović.

Predstavnica hotelske grupe “Budvanska rivijera”, Jelena Kaluđerović rekla je da se i hotelijeri uveliko pripremaju za goste i da ta grupacija prema najavama za april može već sad da kaže da će u ovom mesecu broj gostiju koji borave kod njih biti veći nego u istom mesecu 2023.

“Struktura tržišta odakle dolaze gosti je šarenolika i možemo da se pohvalimo da u naše hotele dolaze gosti iz celog sveta. Dominantna tržišta su i ove godine Francuska i Velika Britanija, zatim tržišta Zapadne Evrope i Baltika, ali imamo i interesovanja i iz Izraela, Kine, Kazahstana, a ovo leto očekujemo i dolazak gostiju iz Egipta. Naravno ne smemo zaboraviti i goste iz regiona”, rekla je Kaluđerovićeva.

Međutim, dekan Fakulteta za biznis i turizam iz Budve, Rade Ratković, uprkos sjajnim najavama za predsezonu i glavnu turističku ima krtički pristup određenim trendovima u turizmu.

“Mi nemamo umrežene male hotele, preduzeća su nam fragmentirana, tako da nemamo dobar nastup na organizovano tržište koje produkuje dugu sezonu. One destinacije koje imaju organizovani turizam od Uskrsa već imaju kontinuitet punjenja po konceptu toplog kreveta. Grupa izađe, grupa dolazi, pa sve do novembra”, rekao je on.

Ratković je naglasio da Budva nažalost, to nema jer se destinacijskim turizmom niko ne bavi, sve je prepušteno elektronskim kanalima prodaje i preduzetnicima da se sami snalaze.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: