Prema analizama Transparentnosti, kada se posmatraju kandidati i liste zbirno, Vučić i kandidati liste SNS bili su 468 puta na naslovnim stranama, 86 odsto u pozitivnom tonu

Autor : Bilten.rs , Izvor : Tanjug

VESTI MEDIJI NOVINE
Foto: Pixabay ilustracija

 Izmene zakona koje su preduzete pred izbore nisu dovele do rešavanja suštinskih problema kada je reč o transparentnosti finansiranja kampanje i u pogledu ravnopravnosti učesnika na izborima, ocenjuje Transparentnost Srbija i navodi da su građani ostali uskraćeni za informacije o tome koliko partije troše na kampanju i iz kojih izvora.

Transparentnost konstatuje da manje od 12 sati pre početka izborne tišine još nisu objavljeni preliminarni izveštaji za devet podnosilaca izbornih lista i pet predsedničkih kandidata, među kojima je i SNS, kao i da nije poznato da li izveštaji nisu podneti u zakonskom roku ili još nisu objavljeni na sajtu Agencije za sprečavanje korupcije.

Transparentnost: SNS uložila oko četiri miliona evra u predsedničku i parlamentarnu kampanju

Prema procenama Transparentnosti, SNS je za svoju predsedničku i parlamentarnu kampanju na televizijama, ne računajući četiri poslednja dana, uložila oko četiri miliona evra što je, kako se procenjuje, tri puta više nego svi drugi učesnici izbora zajedno.

Takođe, ocenjuje se da je predsednički kandidat SNS Aleksandar Vučić imao potpunu medijsku dominaciju i navodi da je zaključno sa 30. martom, Vučić imao 15 promotivnih aktivnosti i 18 drugih aktivnosti koje imaju sličan efekat, četiri obraćanja javnosti u direktnim prenosima, 16 gostovanja ili velikih televizijskih intervjua.

Transparentnost: Vučić za 45 dana 308 puta na naslovnim stranama

Dodaje se da je Vučić dominirao i na naslovnim stranicama dnevnih listova i da se za 45 dana pojavio 308 puta, od toga 85 odsto u pozitivnom kontekstu.

Drugi je, kako se navodi, Zdravko Ponoš sa 30 pojavljivanja od čega 37 odsto u pozitivnom tonu, dok su svi ostali pojedinačno imaju manje od 10 pojavljivanja.

Kada se posmatraju kandidati i liste zbirno, Vučić i kandidati liste SNS bili su 468 puta na naslovnim stranama, 86 odsto u pozitivnom tonu, a od toga 125 puta kao glavna tema, dok su, kako se navodi, Ponoš i svi ostali sa liste „Ujedinjeni za pobedu Srbije“ imali 112 pojavljivanja, od toga više od dve trećine u negativnom tonu.

Dodaje sa da je lista „Ajmo, ljudi“ imala ukupno 21 pojavljivanje (86 odsto pozitivno), lista „Moramo“ 20 (95 odsto pozitivno) i SPS-JS-ZS – 19 (79 odsto pozitivno), a da su sve druge liste i kandidati bili manje od 10 puta na naslovnim stranicama.

Funkcionerska kampanja

Kada je reč o funkcionerskoj kampanji, navodi se da je zaključno sa 27. martom, za uzorak koji obuhvata 26 funkcionera, bilo je 75 odsto promotivnih aktivnosti više nego u istom periodu prošle godine.

”Ako se posmatra deset najaktivnijih funkcionera, rast je 119 odsto. Pojedinavvni rekorderi su Goran Vesić sa 48 i Vanja Udovičić sa 42 promotivne aktivnosti”, navodi Transparentnost Srbija.


bilten logo

POSLEDNJE VESTI: