Prema analizama Transparentnosti, kada se posmatraju kandidati i liste zbirno, Vučić i kandidati liste SNS bili su 468 puta na naslovnim stranama, 86 odsto u pozitivnom tonu
Autor : Bilten.rs , Izvor : Tanjug
Izmene zakona koje su preduzete pred izbore nisu dovele do rešavanja suštinskih problema kada je reč o transparentnosti finansiranja kampanje i u pogledu ravnopravnosti učesnika na izborima, ocenjuje Transparentnost Srbija i navodi da su građani ostali uskraćeni za informacije o tome koliko partije troše na kampanju i iz kojih izvora.
Transparentnost konstatuje da manje od 12 sati pre početka izborne tišine još nisu objavljeni preliminarni izveštaji za devet podnosilaca izbornih lista i pet predsedničkih kandidata, među kojima je i SNS, kao i da nije poznato da li izveštaji nisu podneti u zakonskom roku ili još nisu objavljeni na sajtu Agencije za sprečavanje korupcije.
Transparentnost: SNS uložila oko četiri miliona evra u predsedničku i parlamentarnu kampanju
Prema procenama Transparentnosti, SNS je za svoju predsedničku i parlamentarnu kampanju na televizijama, ne računajući četiri poslednja dana, uložila oko četiri miliona evra što je, kako se procenjuje, tri puta više nego svi drugi učesnici izbora zajedno.
Takođe, ocenjuje se da je predsednički kandidat SNS Aleksandar Vučić imao potpunu medijsku dominaciju i navodi da je zaključno sa 30. martom, Vučić imao 15 promotivnih aktivnosti i 18 drugih aktivnosti koje imaju sličan efekat, četiri obraćanja javnosti u direktnim prenosima, 16 gostovanja ili velikih televizijskih intervjua.
Transparentnost: Vučić za 45 dana 308 puta na naslovnim stranama
Dodaje se da je Vučić dominirao i na naslovnim stranicama dnevnih listova i da se za 45 dana pojavio 308 puta, od toga 85 odsto u pozitivnom kontekstu.
Drugi je, kako se navodi, Zdravko Ponoš sa 30 pojavljivanja od čega 37 odsto u pozitivnom tonu, dok su svi ostali pojedinačno imaju manje od 10 pojavljivanja.
Kada se posmatraju kandidati i liste zbirno, Vučić i kandidati liste SNS bili su 468 puta na naslovnim stranama, 86 odsto u pozitivnom tonu, a od toga 125 puta kao glavna tema, dok su, kako se navodi, Ponoš i svi ostali sa liste „Ujedinjeni za pobedu Srbije“ imali 112 pojavljivanja, od toga više od dve trećine u negativnom tonu.
Dodaje sa da je lista „Ajmo, ljudi“ imala ukupno 21 pojavljivanje (86 odsto pozitivno), lista „Moramo“ 20 (95 odsto pozitivno) i SPS-JS-ZS – 19 (79 odsto pozitivno), a da su sve druge liste i kandidati bili manje od 10 puta na naslovnim stranicama.
Funkcionerska kampanja
Kada je reč o funkcionerskoj kampanji, navodi se da je zaključno sa 27. martom, za uzorak koji obuhvata 26 funkcionera, bilo je 75 odsto promotivnih aktivnosti više nego u istom periodu prošle godine.
”Ako se posmatra deset najaktivnijih funkcionera, rast je 119 odsto. Pojedinavvni rekorderi su Goran Vesić sa 48 i Vanja Udovičić sa 42 promotivne aktivnosti”, navodi Transparentnost Srbija.
POSLEDNJE VESTI:
Srbija i Turska jačaju saradnju
Predsednik Vučić na sastanku sa turskim liderom Erdognom Autor : Bilten.rs , Izvor : Mediji…
FALILO I SREĆE: Partizan poražen od Reala
Partizan bez pobede u prva dva kola Evrolige Autor : Bilten.rs , Izvor : Medija…
Sardine iz konzerve su zdrave, ALI…
Evo kome se ne preporučuju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: Pixabay Sardine…
PETAK, 11. OKTOBAR: Nagli pad temperature
Evo kako nas vreme danas očekuje Autor : Bilten.rs , Izvor : Mediji Ujutro i…
HOROSKOP ZA PETAK: Škorpiji nova energija!
Evo šta Vam zvezde danas poručuju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Ovan Vaš…
PLJAČKA: Oteli rusku imovinu, pa odatle finansiraju Ukrajinu!
Evropska unija je preskočila samu sebe Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: Shutterstock…
I treba.