Podeli vest

Za ovogodišnju kampanju Agencije za bezbednost saobraćaja “Na maturu bez automobila”, prijavilo se 56 lokalnih samouprava, a očekuje se učešće više od 12.000 mladih, izjavio je danas za Tanjug Mirko Koković, pomoćnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Srbije.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Tanjug

MATURANTI
FOTO TANJUG/ RADE PRELIC/

“Kampanja čija je ovogodišnja poruka ‘Na putu do 0 ne turiraj – maturiraj!’, je namenjena maturantima širom Republike Srbije. S obzirom na to da se bliži vreme održavanja maturskih večeri, Agencija za bezbednost saobraćaja Republike Srbije je pozvala lokalne samouprave da se priključe realizaciji aktivnosti u okviru ove kampanje”, rekao je Koković.


Prema njegovim rečima, ove godine se za zajedničku realizaciju kampanje prijavilo 56 lokalnih samouprava, a očekuje se učešće više od 12.000 mladih.
“Na teritoriji Republike Srbije u saobraćaju svake godine život izgubi oko 100 mladih ljudi i biva povređeno oko 6.100 mladih lica. Drugim rečima, u proseku, skoro svakog vikenda pogine dvoje mladih u saobraćajnim nezgodama i svakoga dana bude povređeno oko 17 mladih. Samo prošle godine poginulo je 89 mladih lica, što je više od 8 fudbalskih timova. Zato ova kampanja ima za cilj da ukaže na to koliko je važno bezbedno učestvovanje u saobraćaju”, rekao je Koković.


On je ukazao da će putem ove kampanje mladi moći da se informišu o rizicima nebezbednog ponašanja u saobraćaju i načinima kako ih izbeći, kako bi se uticalo na usvajanje pozitivnih stavova i smanjenje stradanja mladih u saobraćaju.
“Ako se uzme u obzir specifičnost ciljne grupe koja je u fokusu ove kampanje, cilj je da se promovisanjem ispravnog ponašanja stvori novi obrazac ponašanja mladih ljudi, koji treba da dovede do smanjenja stradanja na putevima, posebno u periodu kada imamo pojačanu konzumaciju alkohola usled maturskih proslava”, rekao je Koković.


Kako je dodao, anketa koja je prošle godine sprovedena među mladima starosti 18 i 19 godina, a koji su prisustvovali tribinama, pokazala je da se njihovi stavovi “pre i posle” dosta razlikuju.
“Za 11 posto više mladih je spremno da veže pojas napred, za 37 posto više mladih je spremno da veže pojas pozadi, za 17 posto više mladih nije spremno da pristane da se vozi sa pijanim vozačem. Za 7 posto više mladih nije više spremno da vozi pod dejstvom alkohola, za 22 posto više mladih više neće koristiti mobilni u toku vožnje za razgovor, za 21 posto više mladih više neće koristiti mobilni u toku vožnje za poruke/društ. mreže, dok za 25 posto više mladih više neće svesno prekoračiti brzinu”, rekao je Koković.


On je istakao da će Agencija za bezbednost saobraćaja nastaviti i u narednom periodu sa aktivnostima u okviru kampanje “Na maturu bez automobila”.


“Tribine u okviru kampanje ‘Na maturu bez automobila’ u ovoj nedelji održane su u Kniću, Novom Beogradu, Zemunu, Rači, Topoli i Obrenovcu”, rekao je Koković.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: