Iz REM-a saopšteno da je kriza u Ukrajini doprinela promeni prioriteta u medijskom izveštavanju i značajno preoblikovala dominantne teme učesnika izborne kampanje na programima medija

Autor : Bilten.rs , Izvor : Tanjug

Foto: Pixabay

Regulaciono telo za elektronske medije (REM) saopštilo je danas da je kriza u Ukrajini doprinela promeni prioriteta u medijskom izveštavanju i značajno preoblikovala dominantne teme učesnika izborne kampanje na programima medija.

Tema “kriza u Ukrajini” uticala je i na povećanje vremena koje je većina medija posvetila aktivnostima državnih funkcionera, navodi se i dodaje da je i pored toga na većini programa pružalaca medijskih usluga koji su u nadzoru zabeležen porast zastupljenosti izbornih lista.

RTS 1 je izbornim programskim sadržajima posvetio 55 odsto, a državnim funkcionerima 45 odsto ukupnog analiziranog programa, temu “izbori uopšte, kampanja, procedura” iz prvog perioda na prvom mestu zamenila je tema „kriza u Ukrajini”, a najveći broj priloga na toj televiziji od početka izborne kampanje zabeležen je u neutralnom tonalitetu.

RTV 1 je izveštavanju o izbornim listama posvetio više od sedam od ukupno devet sati svog izbornog programa, državnim funkcionerima nešto više od pet sati svog programa, a najveći broj zabeleženih priloga, više od dve trećine, bio je neutralnog tonaliteta.

Kako se navodi, RTV 2 je izveštavanju o izbornim listama posvetio dva sata i 46 minuta, a državnim funkcionerima nešto više od šest sati programa.

Televizija Pink je do sada izbornim programskim sadržajima posvetila oko jedanaest i po sati ili 55 odsto ukupno analiziranog programa, a aktivnostima državnih funkcionera nešto više od devet sati ili oko 44 odsto analiziranog programa.

Dominantna tema u dosadašnjoj izbornoj kampanji bila je “kriza u Ukrajini, najveći broj priloga (45,59 odsto) neutralnog je tonaliteta, a zatim slede prilozi sa pozitivnim i negativnim tonalitetom sa 28 odsto, odnosno 26 odsto.

Na programu televizije Hepi svim izbornim programskim sadržajima posvećeno je preko dvadeset sati ili više od 80 odsto ukupnog vremena, a dominantna tema je “kritički prema opoziciji”.

Televizija B92 izbornoj kampanji posvetila je sedamnaest sati i 32 minuta ili nešto više od 63 odsto od ukupnog anliziranog programa.

Na toj televiziji zabeleženo je pojavljivanje jedne stranke i jednog političkog pokreta, kao i 11 izbornih lista koje su proglašene do 27. februara, aktivnostima državnih funkcionera posvećeno je deset sati ili 36 odsto analiziranog programa, a dominantna tema je “kritički prema opoziciji”.

Televizija Prva je izbornoj kampanji posvetila do sada skoro četiri sata ili 54,38 odsto ukupnog analiziranog programa, dominantna tema je “kriza u Ukrajini”, navodi se i dodaje da je gotovo dve trećine objavljenih priloga na toj televiziji neutralnog tonaliteta.

Televizija N1 je izbornoj kampanji posvetila 42 sata ili 92,33 odsto svog ukupnog analiziranog programa, navodi se i dodaje da u dosadašnjoj izbornoj kampanji na programu te televizije dominira tema “negativno o Aleksandru Vučiću”, a druga po zastupljenosti je “kritika vlasti” i zajedno su zastupljene sa više od 20 sati ili 44,27 odsto ukupnog analiziranog programa.

Kako se dodaje, više od dve trećine svih priloga na toj televiziji (68,85 odsto) je negativnog tonaliteta.

Televizija Nova S je izbornoj kampanji posvetila nešto više od 27 sati programa, sa više od 35 odsto dominira tema “kritika vlasti”, dok je zabeleženo najviše priloga negativnog tonaliteta – 53,68 odsto.

Al Jazeera posvetila je izbornoj kampanji nešto više od šest sati svog programa, dominantna tema je “kritika vlasti”, a više od polovine (54,18 odsto) priloga na toj televiziji je negativnog tonaliteta.

Insajder TV je izbornoj kampanji posvetila nešto više od trideset šest sati, dominantna tema je “socijalna politika, zdravstvo” kojoj je taj medij posvetio blizu trećine svog analiziranog programa, a najveći broj priloga zabeležen je u negativnom tonalitetu – 29 sati i 32 minuta ili 75,03 odsto u odnosu na ukupni analizirani program.


bilten logo

POSLEDNJE VESTI: