Podeli vest

Vitamini vam ne mogu naškoditi? Da mogu. Ovih pet supstanci treba da pažljivo da dozirate.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

Foto: Pexels

Vitamini su esencijalni hranljivi sastojci za vaše telo, ali previše njih može izazvati ozbiljne probleme. Na dodatke ishrani posebno treba obratiti pažnu, jer možete brzo dostići – ili premašiti – preporučenu granicu.

Posebno se savetuje oprez sa određenim vitaminima rastvorljivim u mastima jer se mogu akumulirati u telu – i postati toksični.

Prema Američkom udruženju lekara svakako bi trebalo da izbegavate predoziranje ovih pet suplemenata:

Kalcijum

Ovaj mineral je ključan za jake kosti i zube, kao i za različite telesne funkcije. Međutim, prevelika doza kalcijuma, posebno kroz suplementaciju, na primer putem tableta, može dovesti do ozbiljnih problema. Simptomi predoziranja mogu uključivati bol u stomaku, mučninu, povraćanje, kao i kamen u bubregu i srčane probleme.

Preporučeni dnevni unos je između 1000 i 1200 miligrama.

Gvožđe

Nedostatak gvožđa može dovesti do anemije, ali većina ljudi nema problema sa tim. Međutim, prevelika doza gvožđa može izazvati mučninu, povraćanje, dijareju, pa čak i probleme sa jetrom i srcem.

Preporučeni dnevni unos je između osam i 18 miligrama, u zavisnosti od starosti i pola.

Vitamin A

Takođe poznat kao retinol, vitamin A je važan za vid, imuni sistem i metabolizam ćelija. Međutim, predoziranje može izazvati oštećenje jetre. Simptomi predoziranja uključuju mučninu, povraćanje, vrtoglavicu, zamagljen vid i probleme sa mišićima.

Pravilna doza je ključna da biste izbegli komplikacije.

Preporučuje se između 700 i 900 mikrograma dnevno.

Vitamin D

Ovaj vitamin, koji se često naziva „vitamin sunca“, neophodan je za jake kosti i mišiće. Iako je adekvatan unos važan, predoziranje može dovesti do visokog nivoa kalcijuma u ​​krvi, što može izazvati ozbiljne probleme od konfuzije do kome.

Preporučeni dnevni unos je 100 mikrograma i može se postići sunčevom svetlošću i hranom.

Vitamin B6

Iako je vitamin B6 rastvorljiv u vodi i predoziranje je retko, konzumiranje previše može izazvati oštećenje nerava.

Preporučeni dnevni unos je između 1,3 i 1,7 miligrama.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: