Još uvek postoji mnogo istraživanja – i lažnih tvrdnji – o koronavirusu. Nova studija o vakcinaciji se širi zajedno sa pogrešnim tumačenjem.
Autor : Bilten.rs , Izvor :

Naučni radovi nisu uvek laki za razumevanje laicima. Na društvenim mrežama često se šire tumačenja koja nisu potkrijepljena podacima. Trenutno kruži tvrdnja da su ljudi sa dvostrukom vakcinacijom protiv korone „izgubili decenije svog životnog veka“, piše Focus. de.
Nedavno objavljena studija pokazala je da je očekivani životni vek ljudi koji su dva puta vakcinisani vakcinom protiv korona virusa bio 37 odsto manji nego kod nevakcinisanih. O čemu je zapravo reč?
Ovo je pogrešno i ne proizilazi iz citirane studije, kako su istraživači u studiji potvrdili na zahtev Nemačke novinske agencije (dpa).
Činjenice
Studija pod nazivom „Kritička analiza smrti od svih uzroka tokom vakcinacije protiv Covid-19 u italijanskoj provinciji“ sprovedena je u junu 2024. koju je objavio Multidisciplinarni institut za digitalno izdavaštvo ( MDPI ). Naučni članci na platformi su slobodno dostupni. Članak je objavljen u časopisu “Mikroorganizmi”.
Prema sopstvenim izjavama, istraživači su se oslanjali na skup podataka drugih istraživača. Fokus studije bili su zdravstveni podaci ljudi u italijanskoj provinciji Peskara u regionu Abruco od desete godine u periodu od januara 2021. do februara 2023. godine.
Šta studija zaista kaže?
U odeljku sa rezultatima u članku, naučnici pišu da su otkrili blago smanjenje očekivanog životnog veka kod onih koji su vakcinisani dva ili tri ili četiri puta. Iz studije nije jasno o kojoj je vakcini reč.
U posmatranom periodu rezultati pokazuju da je očekivani životni vek osoba sa dve vakcinacije protiv korona 10,1 dan, a nevakcinisanih 7,4 dana. Utvrdili su vrednost od 1,37, što ukazuje na odnos između gubitka očekivanog životnog veka onih koji su vakcinisani dva puta u odnosu na one koji nisu vakcinisani u posmatranom periodu od 739 dana.
“Ovo je rezultat naše analize, koja se značajno razlikuje od ‘gubitka životnog veka od 37 odsto’, kako je neko pogrešno protumačio na internetu”, rekao je jedan od istraživača na pitanje DPA. „Pored toga, kao što smo posebno napomenuli, obim gubitka očekivanog životnog veka se prijavljuje za nekoliko dana (unutar dve godine praćenja).“
U svojoj studiji, sami istraživači pišu da postoji niz mogućih objašnjenja za njihove rezultate. Odmah na početku rada pominju da bi takozvane pristrasnosti mogle uticati na njihovu istragu. Na primer, mora se napomenuti da su na početku pandemije korone vakcinisani protiv virusa pre svega bili stariji ljudi i ljudi sa već postojećim zdravstvenim problemima. Ovo je moglo iskriviti rezultate.
Istraživači: Nismo odgovorni za netačno tumačenje
U nekim člancima rezultat je potpuno izvučen iz konteksta. Činjenica da bi ljudi vakcinisani protiv korone trebalo da imaju 37 odsto očekivanog životnog veka nije ni tačno ni ono što naučnici kažu. „Želimo da istaknemo da nismo odgovorni za pogrešne interpretacije statističkih indeksa datih u našem članku“, ograđuju se istraživači od tumačenja svoje studije.
U osnovi, u statističkim poređenjima, veza između određenih pojava (korelacija) ne znači automatski i uzročnu vezu. Jedna studija obično nije dovoljna da dokaže ovo drugo.
U svom radu, sami istraživači pišu da je jedno ograničenje to što je ovo prva studija te vrste i rezultate treba potvrditi u drugim sličnim studijama. Ističu i da potvrda njihovog istraživanja zahteva duže posmatranje. A studija je koristila samo podatke iz italijanske pokrajine Peskara. Toliko različitih stvari i uticaja moglo je dovesti do ovog rezultata.
Druge studije dolaze do suprotnih rezultata
Nekoliko studija takođe pokazuje suprotne efekte. Istraživači sa Univerziteta Ernst Abbe u Jeni vide dokaze o povezanosti između visoke stope vakcinacije i niske stope povećane smrtnosti. U Austriji je i tamošnji zavod za statistiku nakon studije došao do zaključka da su u grupi vakcinisanih protiv Covid-19 zabeležene znatno niže stope smrtnosti.
Podaci o višem stepenu mortaliteta u pandemiji korone više puta su predmet tvrdnji koje banalizuju pandemiju ili dovode u pitanje efikasnost vakcinacije protiv korone. Nemačka novinska agencija je već objavila nekoliko provera činjenica o tome .
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Kako do najlepše terase u kraju?
–

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

POSLEDNJE VESTI:
TUŽILAŠTVO: Maksimalne kazne roditeljima Koste Kecmanovića?
Završeno suđenje koje je uznemirilo javnost, čeka se presuda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO Arhiva Glavni javni…
Partizan pobedio Dubai i smanjio u seriji na 1:2
I četrvti meč igraće se u Beogradu, a eventualna majstorica u Dubaiju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Košarkaši…
U Kraljevu UZ NAJVIŠE POČASTI sahranjen vojnik Vojske Srbije
Milovan Jovanović stradao je u mirovnoj misiji u Libanu Author : Bilten.rs , Izvor : mediji U Kraljevu je uz…
Iran napao SAD, ponovo ZATVOREN ORMUZ!
Nagoveštaj novog haosa na Bliskom Istoku Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Korpus islamske revolucionarne garde (IRGC) saopštio je…
CRNI LUK U FRIŽIDERU: Ne, nikako
Ova namirnica postaje čist otrov na ovaj način Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Mislite da zamrzavanje namirnica produžava…
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
Da li ste vi bili bar jedan od njih Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto:Pixabay Vrste gostiju restorana…
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Evo šta se sve vezuje za ovaj dan kroz istoriju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Na današnji dan,…
HOROSKOP ZA ČETVRTAK: Jarčevi veruju tuđim obećanjima
Evo šta Vam zvezde poručuju danas Autor : Bilten.rs , Izvor : Mediji OVAN Ljubav: Dopada vam se impuls i…
Četvrtak, 11. jun: Oblačno i nestabilno
Evo kakvo nas vreme danas očekuje Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Pljuskovi i pad temperature – upozorenje na…
VOZAČI, SPREMITE SE! Zatvara se Bulevar Despota Stefana na 2 godine
Veliki radovi na proširenju ali i na novom tunelu ispod Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : medij Foto: Pixabay…
POBUNJENI UNIVERZITET održao novi protest
Nekoliko desetina građana blokiralo centar Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Predstavnici “Pobunjenog univerziteta” kazali su na današnjem…
TENISKO ČUDO: Serena se vraća na teren!
Veliki povratak nekada najbolje teniserke sveta Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji ARHIVA / AP Photo/Frank Franklin II Nakon…
VIŠI SUD: Nastavak suđenja za slučaj Generalštab
Nikoa Selaković i Slavica Jelača iznose odbranu Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO ARHIVA U Višem sudu u…
Napitak za ravan stomak pijte SVAKO JUTRO NA PRAZAN STOMAK
Bilten.rs saveti Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: shutterst Salo oko struka nestaće za mesec dana, a koža…
Ukrajina napala MOSKVU!
Na meti više ruskih gradova Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: Andrii Marienko (STR) Ukrajinska vojska je pokrenula…


To se i tražilo i zato se i insistiralo.
Mafija protiv ljudi