Kupovina poklona za praznike predstavlja stres na mnogo nivoa, a jedan od najvećih je prekoračenje budžeta. Uz napomenu da istraživanja pokazuju da većina ljudi zapravo voli jeftine poklone, stručnjaci daju savete kako da ne “probijete” budžet.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

Foto:Pixabay

Možda nema transakcije koja nosi više emocionalnog stresa od kupovine prazničnih poklona. Hoće li im se svideti? Hoće li ga koristiti? Da li će završiti negde u dubini ormara ili opet na policama prodavnice odakle je došao? A šta ako primalac uzvrati mnogo boljim poklonom?

Sa psihološkim naponima tako visokim tokom praznika, mnogi od nas troše iznad svojih mogućnosti za darivanje.

Istraživanje pokazuje da će gotovo sedam od deset kupaca prevazići svoj budžet za poklone

Očigledno rešenje: Postavite budžet za darivanje i pridržavajte ga se. Ali gde početi?

U sred kupovine prazničnih poklona, nijedan iznos se ne čini dovoljnim. Ne postoji univerzalni standard za to koliko treba potrošiti na poklon za dete, supružnika ili celu kuću punu rodbine.

Na sreću, nekoliko sajtova nudi kalkulatore prazničnih budžeta: bar kao početak za planiranje vaših troškova.

Da l je 1,5% ukupne godišenje zarade dovoljno za polone?

Clearpoint, neprofitna organizacija za savetovanje o kreditima, predlaže jednostavnu metu za praznično budžetiranje: planirajte da potrošite 1,5% svoje godišnje zarade.

Na primer, za porodicu koja zarađuje 75.000 dolara godišnje, to iznosi 1.125 dolara. Pomerajući dugmad, možete dodeliti udeo ukupnog iznosa za poklone, proslave, putovanja, donacije i hranu.

Kada se vaš budžet za poklone postavi, planer vam pomaže da popunite listu poklona.

Kalkulator poklona može da pomogne

Magazin Wired ima kalkulator prazničnih poklona za koji vam je zapravo potreban pravi kalkulator.

U Wired modelu, počinjete postavljanjem ukupnog budžeta za poklone.

Zatim navedete svakog primaoca poklona. Zatim svakom dodeljujete “rang važnosti”, od 1 (niski) do 10 (visoki).

Očigledno, ova lista nije dokument koji biste želeli da neko vidi, pa paprić na kraju bacite

Preteranim trošenjem na poklone šaljete pogrešnu poruku

WalletHub, sajt za lične finansije, nudi besplatan prilagođeni praznični budžet svakome ko napravi nalog.

Odysseas Papadimitriou, izvršni direktor WalletHub-a, nije otkrio matematiku iza kalkulatora, ali je rekao da je prilagođen da kaže svakom potrošaču koliko može bezbedno da budžetira, a da ne dodaje finansijski teret.

“Veoma je važno ući u prazničnu sezonu sa budžetom, i budžet treba odražavati ono što možete potrošiti bez zaduživanja”, rekao je Papadimitriou.

Preterano bacanje na para na raskošne poklene “šaljete pogrešnu poruku svojoj porodici i deci, učite ih pogrešnom skupu prioriteta.”, dodaje Papadimitriou.

Savet za budžetiranje prazničnih troškova: Pratite pravilo 50-30-20, razdvajajući ‘potrebe’ od ‘želja’

Kimberly Palmer, stručnjak za lične finansije u NerdWallet-u, predlaže da potrošači naprave praznični budžet koji prati pravilo 50-30-20, formulu koja deli vašu mesečnu zaradu na potrebe (50%) i želje (30%), dok preostalih 20% ide na otplatu dugova i štednju.

Potrošači bi trebalo da izdvoje svoj praznični budžet iz kategorije “želje”, savetuje Palmer, smanjujući druge diskrecione kupovine kako bi napravili mesta za poklone i druge troškove tokom sezone darivanja.

Na primer, ako primite 500 evra mesečno, od tog iznosa 150 evra bi išlo na “želje”, kategoriju koja pokriva “ulaznice za koncerte, filmove, izlaske u restorane”, rekla je ona. “I kada oduzmemo sve to, možemo odrediti koliko treba potrošiti na prazničnu kupovinu.”

U idealnom svetu, rekla je Palmer, “svi smo tokom cele godine štedeli novac za naš praznični fond. Ali to je retko.”

U stvarnom svetu, razmislite o smanjenju izlazaka u restorane i koncerte narednog meseca i budžetirajte preostali novac za poklone.

Šta god da je vaša strategija, stručnjaci kažu da je važno postaviti budžet i pridržavati ga se.

Oni dodadju, u svakom slučaju, da treba izbegavati nagon za prekomernim trošenjem uz napomenu da iIstraživanja sugerišu da primalci zapravo više vole jeftinije poklone.

Zašto?

Zato što ne žele osećati zahvalnost prema vama primanjem skupog poklona.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: