Nedostatak sna može imati dalekosežne posledice po naše zdravlje, posebno našu težinu. Nutricionista Uve Knop baca svetlo na to kako premalo sna utiče na naše ponašanje u ishrani i može nas odvesti u zamku prekomerne težine.
Autor : Bilten.rs , Izvor :

Kako nedostatak sna utiče na naše navike u ishrani i može li dovesti do gojaznosti?
Premalo sna, posebno kada se kombinuje sa „lošom higijenom sna“ (nema dubokog sna, nemira, mnogo perioda budnosti) može imati različite negativne efekte na naše ponašanje u ishrani, što može dovesti do povećanja telesne težine. To uključuje hormonalne promene: nedostatak sna dovodi do povećanja nivoa „hormona gladi“ grelina u krvi, što povećava osećaj gladi. Istovremeno, nivo “leptina” može da se smanji – ovo je naš “hormon sitosti”. Hronični nedostatak sna takođe povećava nivoe kortizola, hormona stresa koji može da podstakne želju za ukusnom visokokaloričnom hranom. „Uzročni lanac“ bi stoga mogao izgledati ovako: ako spavate premalo, previše ste gladni, jedete previše brzo i previše se zasitite.
Studije pokazuju vezu između kvaliteta sna i povećanja telesne težine
Postoje brojne naučne studije koje pokazuju vezu između nedostatka sna i lošeg kvaliteta sna sa povećanim debljanjem i gojaznošću. Ova korelacija je odavno poznata u nauci i više puta je potvrđena. Čak i ako potvrda zapažanja u daljim studijama daje indikaciju uzročno-posledičnih dokaza, konačni uzročno-posledični dokaz je i ostaje nejasan. Ovaj osnovni problem u nutricionističkim istraživanjima je sveprisutan – i stoga postoji potpuni nedostatak dokaza za zdravu ishranu do danas.
Međutim, zdrav razum je ovde dovoljan: više je nego verovatno da trajni, masivni nedostatak sna ima negativne efekte na sve vrste faktora u životu – a time i na ponašanje u ishrani i težinu; posebno ako postoji i nemiran, nekvalitetan san. Švedska studija je sada pokazala da čak ni „zdrava ishrana“ ne može da nadoknadi negativne efekte nedostatka sna.
Šta je pokazala nova studija Univerziteta Upsala?
Ova nova švedska studija ispitala je da li dovoljno sna i “zdrava” ishrana smanjuju rizik od dijabetesa tipa 2. Pokazalo se da oni koji spavaju manje od 6 sati imaju veći rizik od dijabetesa, čak i ako jedu “zdravu” ishranu
Morate znati: „Zdrava ishrana“ je ovde definisana prema uobičajenim kriterijumima za koje nema dokaza , ali koji se ipak iznova i iznova ponavljaju kao molitveni točak. Ova vrsta ishrane je bila u stanju da malo smanji ukupan rizik u studiji, ali loš san je poništio ovu prednost. Nedostatak sna je takođe povećao rizik od razvoja dijabetesa tipa 2 uprkos „zdravoj ishrani“. Prema rezultatima švedskih istraživača, oba rizika se ne mogu „nadoknaditi” jedan protiv drugog. Ovo je i logično, jer je „zdrava ishrana“ artefakt, loš san je činjenica.
Mogu li određene dijete ili hrana poboljšati kvalitet sna?
Zdrav san je najverovatnije kada jedete u skladu sa potrebama vašeg tela. To znači, šta dobro podnosim, šta mi odgovara – posebno uveče, pre noći, pred spavanje. Ako ne spavam dobro kada sam gladan, moram prethodno nešto da pojedem da bih mogao da legnem zadovoljan.
I obrnuto: Ako mi je hrana teška za stomak i neispavani se trza,o i okrećemo jer nas pritiskaju stomak i creva, onda je bolje da ne jedemo ništa pre toga. Ova vrsta individualne ishrane usredsređene na telo naziva se „intuitivna ishrana“ – vođeni ste sledećim, veoma jednostavnim evolucionim biološkim principima uspeha: Jedite samo kada osetite stvarnu, fizičku glad i samo ono što zaista želite da jedete ima pravi ukus i pre svega: ono što dobro podnosite.
Jedite dok ne budete zadovoljni i dok se ne osećate dobro. Sa ovom vrstom intuitivne ishrane, možete postići svoju biološku komfornu težinu u srednjem do dugoročnom periodu – tj. težinu koja najviše odgovara vašoj prirodi, vašoj genetici i holističkoj ličnosti i koja vam prirodno i idealno odgovara. Ovo je „teorija postavljene tačke“.
Focus. de
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Kako do najlepše terase u kraju?
–

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

POSLEDNJE VESTI:
TUŽILAŠTVO: Maksimalne kazne roditeljima Koste Kecmanovića?
Završeno suđenje koje je uznemirilo javnost, čeka se presuda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO Arhiva Glavni javni…
Partizan pobedio Dubai i smanjio u seriji na 1:2
I četrvti meč igraće se u Beogradu, a eventualna majstorica u Dubaiju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Košarkaši…
U Kraljevu UZ NAJVIŠE POČASTI sahranjen vojnik Vojske Srbije
Milovan Jovanović stradao je u mirovnoj misiji u Libanu Author : Bilten.rs , Izvor : mediji U Kraljevu je uz…
Iran napao SAD, ponovo ZATVOREN ORMUZ!
Nagoveštaj novog haosa na Bliskom Istoku Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Korpus islamske revolucionarne garde (IRGC) saopštio je…
CRNI LUK U FRIŽIDERU: Ne, nikako
Ova namirnica postaje čist otrov na ovaj način Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Mislite da zamrzavanje namirnica produžava…
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
Da li ste vi bili bar jedan od njih Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto:Pixabay Vrste gostiju restorana…
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Evo šta se sve vezuje za ovaj dan kroz istoriju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Na današnji dan,…
HOROSKOP ZA ČETVRTAK: Jarčevi veruju tuđim obećanjima
Evo šta Vam zvezde poručuju danas Autor : Bilten.rs , Izvor : Mediji OVAN Ljubav: Dopada vam se impuls i…
Četvrtak, 11. jun: Oblačno i nestabilno
Evo kakvo nas vreme danas očekuje Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Pljuskovi i pad temperature – upozorenje na…
VOZAČI, SPREMITE SE! Zatvara se Bulevar Despota Stefana na 2 godine
Veliki radovi na proširenju ali i na novom tunelu ispod Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : medij Foto: Pixabay…
POBUNJENI UNIVERZITET održao novi protest
Nekoliko desetina građana blokiralo centar Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Predstavnici “Pobunjenog univerziteta” kazali su na današnjem…
TENISKO ČUDO: Serena se vraća na teren!
Veliki povratak nekada najbolje teniserke sveta Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji ARHIVA / AP Photo/Frank Franklin II Nakon…
VIŠI SUD: Nastavak suđenja za slučaj Generalštab
Nikoa Selaković i Slavica Jelača iznose odbranu Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO ARHIVA U Višem sudu u…
Napitak za ravan stomak pijte SVAKO JUTRO NA PRAZAN STOMAK
Bilten.rs saveti Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: shutterst Salo oko struka nestaće za mesec dana, a koža…
Ukrajina napala MOSKVU!
Na meti više ruskih gradova Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: Andrii Marienko (STR) Ukrajinska vojska je pokrenula…

