Podeli vest

Vežbanje je zdravo i važno za zdravlje i dobrobit – naravno. Ali da li vam je i dalje teško da se saberete i da se krećete više nego što je neophodno? Niste sami u ovome.

Autor : Bilten.rs , Izvor :

vežbe
Foto: Pixabay

„Zbog digitalizacije puno vremena provodimo za računarima i na mobilnim telefonima , ne pomaže nam ni sistem dostave u gradovima, kao ni to što na poslu više nema potrebe da ustanemo ni do šrampača. Naše kretanje u svakodnevnom životu postaje sve ograničenije“, kaže lični trener Desiree Viola Lethaus za magazin „Vog“.

„Rezultat je manje spontanih pokreta – kada se krećemo, i to da nam je svaki korak isplaniran”.

Nedostatak vežbanja ima dalekosežne posledice: „Svetska zdravstvena organizacija (SZO) povezuje nedostatak vežbanja sa povećanom stopom smrtnosti“, kaže Urs Granaher, šef katedre za obuku i nauku o kretanju u Institutu za sport i sport Nauka na Univerzitetu u Frajburgu, za „Zeit online“

Jednostavno rečeno: oni koji više vežbaju žive duže. Jer redovno vežbanje smanjuje, između ostalog, rizik od kardiovaskularnih bolesti i depresije.

Ali koliko morate da se krećete?

Evo dobrih vesti: ne morate da radite sate treninga i još uvek sebi činite veliku uslugu vežbanjem.

Čišćenje se takođe računa

Federalna kancelarija za javno zdravlje (FOPH) preporučuje da odrasli rade oko 150 do 300 minuta umerene aktivnosti nedeljno, podeljeno na nekoliko dana. To znači: Ako vežbate četiri dana u nedelji, morate biti aktivni oko 40 do 75 minuta po sesiji. Ako rasporedite količinu vežbanja na celu nedelju, ona ostaje oko 20 do 40 minuta dnevno. Zvuči kao mnogo? Ne nužno. Aktivnosti kao što su brzo hodanje, normalna vožnja bicikla ili plivanje smatraju se umerenim vežbanjem. Uključene su i kućne aktivnosti kao što je čišćenje.

To znači: šetnja tokom pauze za ručak ili posle posla, vožnja biciklom do pekare umesto autobusa i plivanje nekoliko krugova umesto da samo ležite na suncu u bazenu mogu vam pomoći da postignete kvotu za vežbanje. Alternativno, možete da vežbate većim intenzitetom najmanje 75 minuta svake nedelje, kao što je džogiranje ili pohađanje časova fitnesa.

čišćenje
Foto: Shutterstoock

Stvari izgledaju malo drugačije ako ne želite samo da prevaziđete zdravstvene nedostatke, već i da poboljšate svoju kondiciju . Vežbe koje obećavaju da će telo dobiti zategnuto za samo pet minuta dnevno ili čak i manje često su popularne – na primer na društvenim mrežama. Ipak, nekoliko minuta definitivno ne bi bilo dovoljno da poboljšate performanse ili postanete fizički sposobni, kaže naučnik Granaher. “Prosto, nije dovoljno za to.”

Sve je u mešavini

Granacher preporučuje kombinaciju treninga snage i izdržljivosti. Ako tek počinjete sa svojim programom vežbanja, možete brzo da prošetate nekoliko puta nedeljno i džogirate nekoliko minuta s vremena na vreme . Stručnjak takođe preporučuje dva do tri treninga snage nedeljno.

Dakle, ako želite da povećate svoju kondiciju, morate uložiti malo više vremena.

Uopšteno, međutim, važi sledeće: bilo koja vrsta i trajanje vežbe je bolja nego ništa. Zato je bolje žustro prošetati deset minuta nego da ovo preskočite i idete autobusom jer i malo je ipak dovoljno


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: