Podeli vest

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je danas da će za nešto manje od godinu i po dana Srbija dobiti najmoderniji evropski autoput koji će podići bezbednost saobraćaja.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Tanjug

Aleksandar Vučić
Foto: Shutterstock

“Gradeći svaki novi put, mi kao da gradimo čitav novi svet, svet događaja, situacija i susreta”, napisao je Vučić na Instagramu buducnostsrbijeav, uz fofografiju sa dela Moravskog koridora od Pojata do Makrešana.

Vučić, koji danas prisustvuje otvaranju tog dela Moravskog koridora, stigao je na prvu tačku te deonice, kod naplatne rampe Ćićevac. Tu je započeo radni sastanak sa premijerkom Anom Brnabić i ministrima u Vladi, sa izvođačima radova, direktorom “Koridora Srbije” Aleksandom Antićem i direktorom “Puteva Srbije” Zoranom Drobnjakom.

Vučić na sastanku sa predsednicima opština duž Moravskog koridora

Predsednik Srbije stigao je na sastanak sa predsednicima 10 opština koje se nalaze duž tog putnog pravca. To su opštine Trstenik, Kruševac, Vrnjačka banja, Ćićevac, Aleksandrovac, Brus, Varvarin, Kraljevo, Čačak i Vrnjačka banja. Za taj deo Srbije, Moravski koridor je izuzetno je značajan, jer će njegov završetak doprineti privrednom razvoju lokalnih sredina. Sastanak se održava na 14-om kilometru od Pojata, gde su izvedeni radovi na hidrotehničkom uredjenju Zapadne Morave.

Prva deonica Moravskog koridora od Pojata do Makrešana duga je 16,9 kilometara, a do oktobra bi trebalo da bude završeno dodatnih 10,7 kilometra do Koševa, čime će Kruševac biti povezan sa autoputem. To je prva “pametna” saobraćajnica u našoj zemlji, izgrađena sa kompletnom optičkom infrastrukturom. Moravski koridor, od Pojata do Preljine, biće najmoderniji i najširi autoput u Srbiji, pošto će biti širi od postojećih autoputeva za ukupno 1,6 metara.

Gradnja Moravskog koridora u dužini od 112 kilometara počela je u decembru 2019. godine. Radove izvodi konzorcijum američke kompanije Behtel i turske Enka, a ugovor je vredan blizu 800 miliona evra. Moravski koridor će povezati tri okruga – Rasinski, Raški i Moravički sa koridorima 10 i 11, odnosno sa autoputem Beograd – Niš i autoputem “Miloš Veliki”.

Moravski koridor širi industrijske zone i dovodi strane investitore

Izgradnja Moravskog koridora i otvaranje dela auto-puta Pojate-Makrešane je najvažnija za širenje industrijskih zona, dovođenje stranih investitora i razvoj tog kraja, izjavio je predsednik Srbije Aleksandar Vučić, prolazeći u panoramskom autobusu sa više članova Vlade Srbije tom deonicom Moravskog koridora, koja se danas otvara.

“Ovaj auto-put je najširi, širi je za 1,60 metara od drugih i biće širok 30 metara, digitalizovan je, svuda su stubovi za 4G a biće i za 5G mrežu kada je bude”, rekao je Vučić.

Dodao je da nema dodatnih radova oko puta jer su izviđači Behtel i Enka sve uradili kako treba. Najavio je da će do oktobra biti završeno dodatnih 10,7 kilometra do Koševa i da je današnje otvaranje deonice Moravskog koridora velika stvar za “čarapane”, koji su ovo sanjali 50, 60 godina.

Moravski koridor važan jer povezuje istok i zapad Srbje

Aleksandar Vučić izjavio je da je Moravski koridor važan jer spaja istok i zapad Srbije.

“Ako krenete iz Užica, odete do Čačka, onda se opet vratite na auto-put i očas ste u Nišu. Nekada je bilo potrebno četiri i po do pet sati, sada dva i po sata. Ovo jeste srce Srbije i ne možete da računate samo na Kruševac, Trstenik, Kraljevo, Čačak, ono što je na samom auto-putu, već i širi region Kragujevca, ceo rasinski okrug, deo raškog”, rekao je Vučić vozeći se panoramskim autobusom na delu Moravskog koridora od Pojata do Makrešana.

On je dodao da pola miliona ljudi živi na tom koridoru, a mnogo više će suštinski biti povezan sa Beogradom, Nišom i zapadnom Srbijom. “Put izgleda odlično, sve je čisto i uredno, elastične ograde su postavljene. Prelepa nam je Srbija, videćete obaloutvrde kada budemo prelazili Zapadnu Moravu, sve je čistije, kao da smo u Švajcarskoj”, rekao je Vučić. 

Srbija nikada nije imala takvu likvidnost

Vučić je izjavio da Srbija ima na računu 4,35 milijardi evra i da nikada u istoriji nije bila toliko likvidna, navodeći da će Srbija graditi što više može infrastrukturnih projekata da bi obezbedila privredni rast. “Prihodi su dobri, deficit mnogo manji nego što smo očekivali. Imamo 4,35 milijardi evra na računu, zemlje naše veličine takvu likvidnost nemaju često, a mi nikada nismo imali takvu likvidnost”, poručio je Vučić.

On je istakao da svuda u Evropi i svetu postoji problem i da je MMF smanjio prognozu za ceo svet za stope rasta sa 2,9 na 2,8 i, kako je rekao, smanjivaće se još, jer je tek april. “Evrozona je sa 0,9 na 0,8. Kada nema rasta nema povećanja plata i penzija i kod nas će se osetiti. Zato pravimo infrastrukturne projekte da bi osigurali rast. Kada skoče kamatne stope, niko neće da uzima kredite za stanove, čekaće. Inflacija je sve uništila. Prerađivačka industrija dobro ide, poljoprvreda ne može lošije nego što je bila prošle, problem je inflacija i to svuda smanjuje stopu rasta pa i kod nas”, upozorio je predsednik Srbije.

Istakao je da rast Srbije za prva tri meseca od 0,7 nije loš i bolji je nego što su očekivali, a to je od 0 do minus 0,2 odsto. “Mi se nadamo da možemo da idemo na 2,5, a Evrozona ide na 0,8, to znači da ubrzano pristižemo, zato moramo da gradimo i gradimo, bar ono što država kontroliše da obezbedimo rast. Sve ostalo je za nas propast. Zato gradimo auto-puteve, i nije pitanje da li je dobio auto-put Kruševac ili neki drugi grad, već je to pitanje za celu Srbiju. Biti ili ne biti za sve nas”, poručio je Vučić.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: