Podeli vest

Da bi naše sive ćelije bile dobro, potrebno nam je više od dobrog sna ili popodnevne dremke. Stručnjacu kažu da ove navike pomažu mozgu da se pravilno oporavi.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

PROLECNI UMOR
Foto: Shutterstock

Dobar san, dremanje u podne ili izležavanje na sofi satima su popularne metode oporavka od stresnog svakodnevnog radnog života . Dok ove aktivnosti opuštaju naše telo, našem mozgu je potrebno još više. Na kraju krajeva, živimo u svetu u kojem podsvesno podvrgavamo svoj mozak stalnom užurbanom tempu, preteranoj stimulaciji i stresu. Ovo ne samo da ima negativan uticaj na našu sposobnost koncentracije , kognitivno razmišljanje ili kreativnost, već i na vaše mentalno zdravlje.

Dovoljno sna je neophodno za zdravlje našeg mozga, ali složeni organ se dobro opušta, verovali ili ne, dok ste aktivni. Ove navike treba da uključite u svoj svakodnevni život.

Aktivan oporavak

Naš mozak nema sposobnost da beskrajno prima informacije i da se beskrajno brani od stresa. Upravo zato nekada nam je potrebna pauza. Oni koji kažu da idu u šetnju da bi “razbistrili mozak” zapravo su u pravu, a evo i zašto.

Kada se bavite sportom ili idete u šetnju, moždana aktivira se deo mozga za pokrete dok sepodručje za logičko razmišljanje odmara i opušta. Vežbanje takođe stimuliše dotok krvi u vaš mozak, koji je bolje snabdeven hranljivim materijama i kiseonikom. Iako je telo napeto, mozak se može bolje opustiti uz aktivnost nego uz pauzu na sofi ispred televizora.

Foto: Pixabay

Lista „Danas“ umesto „To-do“ liste

Zakažite pregled kod zubara, pozovite svog šefa, napišite e-poruku kolegi, iznesite smeće, odvedite dete na trening, planirajte vikend: liste obaveza su korisne, da ne biste nešto zaboravili, ali…

Beskrajno dugačke liste pune zadataka mogu preplaviti mozak.

Američki pisac Robert Pojnton predlaže u svojoj knjizi „Pauzirajte: Vi niste lista obaveza“ da se zameni lista obaveza listom „Danas“: listom koja sadrži samo zadatke koje treba obaviti danas, pa je to i najbolja preporuka.

Foto: Pixabay

Uložite vreme u hobije

Bilo da se radi o crtanju, grnčarstvu, sviranju klavira ili posmatranju ptica – bavljenje hobijima koji nemaju nikakve veze sa vašim poslom izuzetno opušta mozak. Najbolje je pronaći nešto što će vas zaokupiti neko vreme bez pametnog telefona ili drugog ekrana. Mala iskustva sa uspehom takođe oslobađaju dopamin u mozgu i jačaju vaše samopoštovanje.

Hobiji takođe pružaju određenu rutinu koju mozak voli. Studije pokazuju i da određeni hobiji mogu da pomognu da mozak ostane u formi dok starimo i da minimiziraju rizik od razvoja demencije, piše magazin 20min.ch.

Ugradite mikro-pauze u svoj dan

U užurbanoj svakodnevici retko ima vremena za duge pauze. Zbog toga je još važnije povremeno praviti takozvanu „mikro pauzu“. Traju najmanje nekoliko sekundi, a najviše deset minuta i imaju za cilj da povećaju koncentraciju. Dovoljno je samo da pogledate kroz prozor nekoliko sekundi, ili da prošetate do aparata za kafu ili jednostavno da tri puta duboko udahnete i izdahnete pre sledećeg sastanka. Zvuči jednostavno, ali se lako zaboravlja u dnevnoj rutini, pa je dobro da sebi zapišete na papiru da napravite mikro pauze.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: