Podeli vest

Ne postoji tajni recept za srećnu vezu. Međutim postoji recept kako da sigurno upropastite odnos sa voljenom osobom. Psiholog je identifikovao jedan faktor koji je odgovoran za većinu raskida i razvoda.

Autor : Bilten.rs , Izvor :Bilten.rs

Foto: Pexels

Statistički, šanse da se vaša veza raspadne su zastrašujuće velike. U stvari, ne postoji garancija za doživotne, srećne veze i mnoge završavaju razdvojenošću. Ovo ne mora uvek da bude loše, ponekad je zapravo bolje ponovo prekinuti vezu. Ali ako verujete u svoju vezu i želite da osigurate da ona traje dugo, prema naučniku, trebalo bi da se fokusirate na jedan aspekt posebno.

Psiholog Džon Gotman se smatra jednim od najpoznatijih istraživača veza na svetu. Na osnovu svojih studija sa oko 40.000 parova, identifikovao je jedan poseban faktor koji je najčešće odgovoran za neuspeh veze.

Kod tog faktora sve započinje kritikom. Gotman konkretnije misli na napade na karakter partnera. Zatim dolazi odbrana, a vrlo često i do pebacivanja krivice. Tu se stvara začarani krug koji se završava stalnim raspravama ili time što jedan od partnera prestaje da komunicira.

Zatim sledi, najvažniji – i prema Gottmanu najčešći – razlog za razdvojenost – prezir. Prezir je zapravo nedostatak poštovanja prema partneru . U ovo spadaju uvrede, ali i kolutanje očima i ismevanje u situaciji svađe.

Dakle, prezir ide dalje od kritikovanja nekoga s vremena na vreme ili izgovaranja nečeg negativnog. Osnovni osećaj je da osoba koja prezire misli da je bolja i superiornija osoba.

Ako doživite takvo ponašanje partnera, ili ako se tako ponašate prema nekome, brzo će se jedna od dve osobe smatrati nedostojnom i – logično – nevoljenom.

Ako se ovakvo ponašanje javlja redovno, veza je u ozbiljnoj opasnosti, kaže psiholog Gotman. Jer to znači da sve više sebe vidite kao protivnike u vezi.

Više nije „ti i ja zajedno protiv problema“, već „mi jedni protiv drugih“.

Prepoznajte i adresirajte negativna osećanja

Međutim do rastanka ne mora da dođe. Postoje metode koje mogu pomoći da se izbegne prezrivo ponašanje.

Prvi korak je prepoznavanje negativnih osećanja i njihovo rešavanje na konstruktivan način. To znači ostati pri sebi i svojim osećanjima umesto da ih odmah napadate optužbama i frazama „Uvek radiš, nikad ne radiš…“.

Na primer, ako je vaš partner otkazao sastanak u kratkom roku, možete reći: „Ljut sam i tužan jer sam bio srećan što je trebalo da provedem vreme sa tobom.“ I odmah možete dati konkretan predlog: „Možemo li zajedno da razgovaramo o našim planovima u budućnosti pre nego što ih jednostavno promenimo?“

Ovo ostavlja prostor za konstruktivnu diskusiju bez gubljenja u beskrajnim optužbama.

Više pozitivnih komentara

I ono što je najvažnije: stvorite odnos zahvalnosti jedno sa drugim zajedno sa svojim partnerom.

Nažalost, negativne izjave se mnogo lakše zadržavaju u mozgu nego pozitivne.

Prema mišljenju stručnjaka, dobar odnos je pet prema jedan: pet pozitivnih komentara prema jednom negativnom. Možete pokušati da izostavite male, uglavnom nepotrebne negativne komentare i umesto toga češće pominjete stvari koje su vas činile srećnim. Ako ovo radite dosledno neko vreme, internalizujete ovo ponašanje – i to jača odnos.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: