Uvođenje četvorodnevne radne nedelje bez smanjenja plata, dovodi do zadovoljnijeg osoblja i povećanja prihoda za poslodavce, pokazala je najnovija britanska studija, piše Tajms.
Autor : Bilten.rs , Izvor : Tanjug

Većina zaposlenih je izjavila da ima niži nivo stresa i sagorevanja na poslu, kao i da su tokom analiziranog perioda uzimali manje bolovanja, dok su poslodavci uočili rast prihoda i napredak u zadržavanju osoblja bez gubitka produktivnosti, pokazalo je dosad najveće istraživanje o efektima prelaska na četvorodnevnu radnu nedelju.
Širom Velike Britanije, 61 kompanija i organizacija prebacila se na režim četvorodnevnog rada u periodu od šest meseci počevši od juna prošle godine.
Prema objavljenim rezultatima, čak 56 kompanija su najavile da će zadržati taj radni aranžman i nakon završetka istraživanja, dok je 18 firmi već donelu odluku o uvođenju četiri radna dana tokom nedelje.
Takođe, 71 odsto zaposlenih prijavilo je niži nivo sagorevanja na poslu, dok je 39 odsto njih reklo da su bili manje pod stresom nego na početku ispitivanja.
Došlo je do smanjenja bolovanja za 65 odsto, a za 57 odsto je manji broj zaposlenih koji napuštaju firmu u poređenju sa istim šestomesečnim periodom prethodne godine. Strahovanja da bi prelazak na četvorodnevnu sedmicu ugrozio produktivnost ili prihode pokazao se neosnovanim.
Firme i organizacije obuhvaćene ispitivanjem, kao što su onlajn prodavci, pružaoci finansijskih usluga, studiji za animaciju, restorani, firme za zapošljavanje, ugostiteljstvo i marketing, zabeležile su u proseku povećanje prihoda od 1,4 odsto. Kompanije su uočile „zdrav rast tokom ovog perioda smanjenja radnog vremena“.
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Kako do najlepše terase u kraju?
Studija navodi da je radno vreme smanjeno sa 38 sati nedeljno u proseku na 34 sata, a većina ispitanika je istakla da može da provodi ina je izjavila da može da provede više vremena u slobodnim aktivnostima, kao što su puštanje muzike, druženje sa prijateljima, bavljenje sportom, slikanje, šetanje pasa i slično.
„Mali broj učesnika je takođe koristio svoj peti dan za sticanje profesionalnih kvalifikacija”, navedeno je.
Brendan Burčel, profesor sociologije na Univerzitetu u Kembridžu koji je vodio istraživanje, rekao je da su se mnogi pitali da li će doći do povećanja produktivnosti kako bi se nadoknadili troškovi zbog smanjenja radnog vremena.
„Mnogi zaposleni su bili veoma zainteresovani da sami povećaju efikasnost. Dugi sastanci sa previše ljudi su svedeni na razumnu meru ili potpuno odbačeni. Radnici su bili mnogo manje skloni ubijanju vremena i aktivno su tražili načine da poboljšaju produktivnost”, naveo je Burčel.
„U širokom spektru različitih sektora privrede, ovi neverovatni rezultati pokazuju da četvorodnevna nedelja zapravo funkcioniše,” ocenio je Džo Rajl, direktor kampanje za 4-dnevnu sedmicu, navodeći da su ti rezultati “veliki napredak”.

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

POSLEDNJE VESTI:
TUŽILAŠTVO: Maksimalne kazne roditeljima Koste Kecmanovića?
Završeno suđenje koje je uznemirilo javnost, čeka se presuda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO Arhiva Glavni javni…
Partizan pobedio Dubai i smanjio u seriji na 1:2
I četrvti meč igraće se u Beogradu, a eventualna majstorica u Dubaiju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Košarkaši…
U Kraljevu UZ NAJVIŠE POČASTI sahranjen vojnik Vojske Srbije
Milovan Jovanović stradao je u mirovnoj misiji u Libanu Author : Bilten.rs , Izvor : mediji U Kraljevu je uz…
Iran napao SAD, ponovo ZATVOREN ORMUZ!
Nagoveštaj novog haosa na Bliskom Istoku Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Korpus islamske revolucionarne garde (IRGC) saopštio je…
CRNI LUK U FRIŽIDERU: Ne, nikako
Ova namirnica postaje čist otrov na ovaj način Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Mislite da zamrzavanje namirnica produžava…
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
Da li ste vi bili bar jedan od njih Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto:Pixabay Vrste gostiju restorana…
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Evo šta se sve vezuje za ovaj dan kroz istoriju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Na današnji dan,…
HOROSKOP ZA ČETVRTAK: Jarčevi veruju tuđim obećanjima
Evo šta Vam zvezde poručuju danas Autor : Bilten.rs , Izvor : Mediji OVAN Ljubav: Dopada vam se impuls i…
Četvrtak, 11. jun: Oblačno i nestabilno
Evo kakvo nas vreme danas očekuje Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Pljuskovi i pad temperature – upozorenje na…
VOZAČI, SPREMITE SE! Zatvara se Bulevar Despota Stefana na 2 godine
Veliki radovi na proširenju ali i na novom tunelu ispod Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : medij Foto: Pixabay…
POBUNJENI UNIVERZITET održao novi protest
Nekoliko desetina građana blokiralo centar Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Predstavnici “Pobunjenog univerziteta” kazali su na današnjem…
TENISKO ČUDO: Serena se vraća na teren!
Veliki povratak nekada najbolje teniserke sveta Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji ARHIVA / AP Photo/Frank Franklin II Nakon…
VIŠI SUD: Nastavak suđenja za slučaj Generalštab
Nikoa Selaković i Slavica Jelača iznose odbranu Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO ARHIVA U Višem sudu u…
Napitak za ravan stomak pijte SVAKO JUTRO NA PRAZAN STOMAK
Bilten.rs saveti Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: shutterst Salo oko struka nestaće za mesec dana, a koža…
Ukrajina napala MOSKVU!
Na meti više ruskih gradova Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: Andrii Marienko (STR) Ukrajinska vojska je pokrenula…

