Veliki unos visoko prerađene hrane i pića može povećati rizik od razvoja depresije kod žena, pokazuju nova istraživanja.
Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

Nalazi ukazuju da je ovo posebno istinito kada je u pitanju konzumacija veštačkih zaslađivača i veštački zaslađenih pića, prema studiji objavljenoj u sredu u časopisu JAMA Network Open.
Studija je ispitivala ishranu gotovo 32.000 sredovečnih medicinskih sestara kao deo Nurses’ Health Study II, longitudinalne studije o različitim aspektima zdravlja žena. One koje su konzumirale više od devet porcija dnevno imale su oko 50% veći rizik od razvoja depresije u poređenju s onima koje su konzumirale četiri porcije ili manje.
Veza između visoko prerađene hrane i depresije ostaje nepoznata, prema studiji. Međutim, nedavni eksperimentalni podaci impliciraju da veštački zaslađivači izazivaju purinergički prenos u mozgu, što može dovesti do razvoja depresije.
“Učesnici sa visokim unosom visoko prerađene hrane imali su veći indeks telesne mase, veći procenat pušača i povećanu prevalencu komorbiditeta kao što su dijabetes, hipertenzija i dislipidemija, i bili su manje skloni redovnom vežbanju”, navodi studija.
Koautor Dr. Andrew T Chan, profesor imunologije i infektivnih bolesti na Harvard School of Public Health u Bostonu, rekao je da su visoko prerađeni proizvodi već dugo povezani s hroničnom upalom, koja je povezana s depresijom. Dodao je da promene u mikrobiomu creva izazvane konzumacijom visoko prerađene hrane mogu biti povezane s depresijom.
“Visoko prerađena hrana i vrsta hrane koju ljudi jedu možda tendira da promoviše određene bakterije ili druge mikroorganizme u crevima da budu dominantni, i neki od tih mikroorganizama mogu biti povezani s hroničnom upalom ili drugim faktorima koji bi mogli dovesti do depresije ili drugih poremećaja raspoloženja”, rekao je Chan za USA TODAY.
Da li se studija odnosi i na muškarce?
Studija nije uključivala muškarce, što znači da se rezultati najviše odnose na žene.
Chan kaže da veruje da je ključno nastaviti istraživanje ove veze u drugim populacijama, uključujući i mušku populaciju.
“Bio bih iznenađen da postoji različit rezultat, s obzirom na to da se mehanizmi putem kojih mislimo da su visoko prerađena hrana povezana s depresijom ne čine specifičnim za pol. Verovatno su mehanizmi koji bi se mogli primeniti i na muškarce”, rekao je Chan.
Šta su visoko prerađeni proizvodi?
Visoko prerađeni proizvodi su proizvodi koji sadrže malo ili nimalo energetski bogate celovite hrane. Oni su siromašni vlaknima, bogati šećerom, mastima i solju, i “skloni prekomernom unošenju”, navodi se u članku iz 2019. objavljenom u National Center for Biotechnology Information.
Ovi obroci uključuju unapred pripremljene supe, smrznutu picu, gotove obroke, umake i zadovoljstva poput cheeseburgere, hot-dogova, pomfrita, gaziranih napitaka i poslastica kao što su kolači, slatkiši, krofne, sladoled i kupovni keks. Mnogi od ovih proizvoda i pića sadrže veštačke zaslađivače.
Kako izbeći visoko prerađene proizvode
Jedan od najboljih načina da se izbegnu visoko prerađeni proizvodi je da se pregledaju paneli sa nutritivnim informacijama i liste sastojaka prilikom kupovine hrane u prodavnici.
Samantha Cassetty, registrovani dijetetičar-nutricionista, rekla je za USA TODAY da pregledanje panela sa nutritivnim informacijama nije dovoljno, već da ljudi treba da pogledaju sastojke kako bi bolje razumeli stepen obrade.
“Razmislite o krompiru (naspram) pomfritu ili čipsu od krompira”, rekla je Cassetty. “Ili o pilećem roštilju u poređenju s listom pilećeg delikatesa. 100% integralna žitarica će biti manje prerađena od šećerne žitarice napravljene od rafinisanog brašna.”
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Kako do najlepše terase u kraju?

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

POSLEDNJE VESTI:
TUŽILAŠTVO: Maksimalne kazne roditeljima Koste Kecmanovića?
Završeno suđenje koje je uznemirilo javnost, čeka se presuda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO Arhiva Glavni javni…
Partizan pobedio Dubai i smanjio u seriji na 1:2
I četrvti meč igraće se u Beogradu, a eventualna majstorica u Dubaiju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Košarkaši…
U Kraljevu UZ NAJVIŠE POČASTI sahranjen vojnik Vojske Srbije
Milovan Jovanović stradao je u mirovnoj misiji u Libanu Author : Bilten.rs , Izvor : mediji U Kraljevu je uz…
Iran napao SAD, ponovo ZATVOREN ORMUZ!
Nagoveštaj novog haosa na Bliskom Istoku Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Korpus islamske revolucionarne garde (IRGC) saopštio je…
CRNI LUK U FRIŽIDERU: Ne, nikako
Ova namirnica postaje čist otrov na ovaj način Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Mislite da zamrzavanje namirnica produžava…
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
Da li ste vi bili bar jedan od njih Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto:Pixabay Vrste gostiju restorana…
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Evo šta se sve vezuje za ovaj dan kroz istoriju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Na današnji dan,…
HOROSKOP ZA ČETVRTAK: Jarčevi veruju tuđim obećanjima
Evo šta Vam zvezde poručuju danas Autor : Bilten.rs , Izvor : Mediji OVAN Ljubav: Dopada vam se impuls i…
Četvrtak, 11. jun: Oblačno i nestabilno
Evo kakvo nas vreme danas očekuje Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Pljuskovi i pad temperature – upozorenje na…
VOZAČI, SPREMITE SE! Zatvara se Bulevar Despota Stefana na 2 godine
Veliki radovi na proširenju ali i na novom tunelu ispod Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : medij Foto: Pixabay…
POBUNJENI UNIVERZITET održao novi protest
Nekoliko desetina građana blokiralo centar Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Predstavnici “Pobunjenog univerziteta” kazali su na današnjem…
TENISKO ČUDO: Serena se vraća na teren!
Veliki povratak nekada najbolje teniserke sveta Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji ARHIVA / AP Photo/Frank Franklin II Nakon…
VIŠI SUD: Nastavak suđenja za slučaj Generalštab
Nikoa Selaković i Slavica Jelača iznose odbranu Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO ARHIVA U Višem sudu u…
Napitak za ravan stomak pijte SVAKO JUTRO NA PRAZAN STOMAK
Bilten.rs saveti Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: shutterst Salo oko struka nestaće za mesec dana, a koža…
Ukrajina napala MOSKVU!
Na meti više ruskih gradova Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: Andrii Marienko (STR) Ukrajinska vojska je pokrenula…


Nezdravo je svakako.
Izuzetno lose utiče na ceo organizam
Naravno, treba voditi računa o ishrani
Ono smo što jedemo.
Otrov za naše telo.
Hrana je nas pokretac. Ono što jedemo, tako se i osecamo.