Podeli vest

Šef Tesle Ilon Mask saopštio je da će ta kompanija i dalje snižavati cene svojih električnih vozila da bi podstakla potražnju, ipak širom sveta prodaja električnih vozila opada

Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

TESLA
Foto: Tanjug/AP Photo/Godofredo A. Vásquez

Ambiciozni plan koji je predstavio predsednik SAD Džozef Bajden kojim je predviđeno da 50 odsto novih vozila do 2030. budu električna vozila (EV) ili hibridi izgleda da ne ide baš po plani.

U ovom predlogu postoji niz problema, od pobune radnika koji smatraju da će prlaskom na električna vozila izgubiti radna mesta do uslova koji su postavljeni za poreske olakšice.

Naime, kako bi povećali prodaju električnih vozila zakonodavci su odredili poreske olakšice, ali proizvođači moraju da ispune niz stavki da bi te olakšice za kupce bile ostvarive.

Tako su električna vozila (EV) kompanija Folksvagen, BMW, Nisan, Rivijan, Hjundai i Volvo izgubiti pristup poreskoj olakšici od 7.500 dolara po novim pravilima nabavke baterija koja podrazumevaju da se ona moraju nabavljati iz Severne Amerike.

SAD će prepoloviti i olakšice za “Tesla Model 3” do 3.750 dolara, ali drugi modeli Tesle će zadržati punu olakšicu od 7.500 dolara, preneo je Rojters.

Uz pad cena koje je objavio vlasnik Tesle, milijarder Ilon Mask, osnovna cena za Teslin Model 3 je prvi put za nekoliko godina pala ispod 36.471 evra, što znači da je od početka godine cena ovog vozila smanjena za oko 6.381 evra.

Pad prodaje električnih automobila u Evropi

Visina olakšica je problem i u evropi, ali ne i jedini.

Norveška je do nedavno imala visoke olakšice za vozila na struju, ali ih je onda ukinula. Ukidanje pogodnosti za vlasnike električnih automobila dovelo je do pada prodaje sa 39.107 primeraka u decembru na samo 1.860 u januaru.

Slično se dogodilo u Nemačkoj. Prodaja električnih automobila pala je za oko 80 posto u odnosu na prethodni decembar, na 18.136 vozila.

Dodatni problem su troškovi struje i elektrifikacija koja najviše brine vozače, a kod manje razvijenih i stanje na putevima.

Punjenje električnog automobila u Italiji, na primer, košta 161 odsto više nego pre godinu dana zbog rasta cena struje. 

Ni amerika ne soji bolje.

Kako je preneo Automobile News, analiza je otkrila da je u četvrtom kvartalu 2022. godine tipičan vozač automobila srednje klase u SAD platio oko sedam dolara za gorivo za 100 kilometara vožnje.

To je bilo oko 20 centi jeftinije od onoga što je vozač električnog automobila srednje klase platio za struju puneći svoje vozilo kod kuće i oko dva dolara manje od vozači električnih vozila plaćaju kada pune svoja vozila na brzim punjačima na pumpama.

Ipak, nije sve tako crno. Procene su da će se u narednim godinama naći način za jeftiniju proizvodnju baterija, ali i superbrze punjače što će značajno olakšati svima se odluče za električni auto


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI:

saracin

VUČIĆ SUTRA dočekuje SARACINA

-Predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić sastaće se u petak, 14. juna sa specijalnim izaslanikom Nemačke za Zapadni Balkan Manuelom Zaracinom,…