U musliju, kao pudingu ili u smutiju: svuda ćete naići na čiju. Ali da li je seme zaista dobro kao i njihova reputacija? Da, kažu istraživači nakon što su pažljivo ispitali čia seme.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

Foto: Unsplash

Kada je u pitanju ishrana , uvek postoji propaganda o namirnicama koje bi trebalo da obezbede bolje zdravlje i bolje blagostanje. Jedna od ovih superhrana koja je dobila veliku pažnju poslednjih godina su čia semenke . Ali šta je zaista u čuvenom semenu?

Ovo su želeli da znaju i istraživači u SAD. Sada ste dekodirali genom , odnosno istražili sve genetske informacije. Ukratko, chia semenke su temeljno ispitane. I došao do zaključka: Chia je zaista superhrana. „Čija semenke su u stvari veoma zdrave, to nije žurka“, kaže nutricionista i profesorka Anja Bosi-Vestfal za „Cajt“. „Sadrže puno vlakana i nezasićenih masnih kiselina, uključujući esencijalnu alfa-linolensku kiselinu, omega-3 masnu kiselinu.

Nezasićene masne kiseline i vlakna

Ovi sastojci su važni za ljudsko telo jer polinezasićene masne kiseline mogu poboljšati zdravlje krvnih sudova. A visok sadržaj vlakana pomaže u usporavanju apsorpcije hranljivih materija, što je posebno korisno za dijabetičare tipa 2 za stabilizaciju nivoa šećera u krvi .

Foto: Pixabay

Čia semenke su takođe vredan izvor proteina biljnog porekla . Proteini životinjskog porekla – na primer iz mesa ili sira – ljudi mogu bolje da pretvore u sopstvene proteine tela. Ali čia je izuzetak: „Kao biljni protein, protein iz čije ima veoma dobru biološku vrednost“, objašnjava Bosi-Vestfal. I stoga se telo lako apsorbuje. Ovo čini čia seme zanimljivim i za vegane koji žele da pokriju svoje dnevne potrebe za proteinima.

Uživajte na razne načine

Još jedna prednost malih semenki je njihova svestranost: mogu se konzumirati nabubrene, zgnječene ili u prirodnom obliku – baš onako kako dolaze iz pakovanja. Često ih nalazite u hrani kao što su hleb, šipke ili musli. Ali budite oprezni: „Samo zato što se čia semenke nalaze u proizvodu ne znači da je zdravo“, kaže stručnjak za ishranu Bosi-Vestfal. Na primer, ako granola koju ste kupili sadrži čia semenke, ali i dosta dodatog šećera.

Foto: Unsplash

Pošto su čia semenke toliko popularne, sada postoje i dijetetski suplementi napravljeni od čia. Ali stručnjak Bosi-Vestfal je skeptičan: „Ja generalno ne savetujem to. S jedne strane, zato što jedva da postoje obavezujući standardi kvaliteta, ali i zato što su neželjeni efekti češći kod dodataka visokim dozama.

Uzgred: laneno seme ima sličan sastav najvažnijih hranljivih materija kao čia seme i stoga je slična, regionalna superhrana.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


RIVELKOM-reklama

POSLEDNJE VESTI:

POGLEDAJTE JOŠ: