Podeli vest

Bilo da se radi o lepoti, modi ili načinu života – influenseri znaju kako da navedu svoje pratioce da kupe određene proizvode. To najbolje znaju one i oni koji su i sami kupili proizvod jer je na nekom od klipova inflenser govorio da je baš to najbolje rešenje. Međutim, sada se pojavio i kontra pokret koji direktno radi protiv influensera i onoga što pokušavaju da prodaju. Oni smatraju da daju “realan” pogled na proizvode.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

Foto: Unsplash

Pod haštagom #deinfluencing, korisnici na društvenim mrežama trenutno kritikuju proizvode, druge influensere i brendove.

Oni govore o sopstvenim negativnim iskustvima, prijavljuju loš kvalitet ili osuđuju obmanjujuće reklamne kampanje i obećanja.

Ovaj eksplicitni savet protiv određenih proizvoda nije popularan samo među influenserima sa velikim brojem pratilaca, već ga prihvataju i korisnici sa manjim dometom.

Samo na video platformi Tiktok, povezani hashtag je zabeležio skoro stotine miliona pregleda u 2023. godini.

Sve je počelo od “lažnog efekta” maskare

Izgleda da su inflenseri pomalo preterali sa reklamama proizvoda koje zaista ne koriste i to je stvorilo revolt. Okidač za sve bila je jedna maskara.

Influenserka iz oblasti lepote Nogueira je promovisala maskaru kao deo saradnje sa brendom L’Oreal. Međutim, pošto su njene trepavice izgledale neprirodno izražene, iz zajednice i drugih uticajnih ljudi su iznete optužbe da je Nogueira nosila lažne trepavice na snimku – i tako lagala svoje pratioce o efektu maskare.

Post o maskari imao je milione pregleda, a onda su usledili drugi poput onog na TikTok, koje je objavila @katiehub.org i koji je piostao viralan a radi se oceni Dior sminke.

“Iako stavite sjajano pakovanje na smeće, to ne znači da sadržaj ipak nije smeće,” rekla je @katiehub.org u svom videu.

Anti-reklama iz perspektive brenda

@katie.org Replying to @.sam_ross THIS MIGHT BE A HOT TAKE HAHA #fyp #deinfluencing #dior ♬ original sound – katie

Nisu samo navodno neautentični influenseri poput Mikajle Nogueire ti koji se suočavaju sa preprekama kada je u pitanju deinfluencija . Na primer, kompanije se osuđuju ako se bave “zelenim pranjem”, odnosno ako reklamiraju proizvode kao održive koji zapravo nisu. Kritikuju se i skupi hipe proizvodi i nepotrebna potrošnja. Mnogi proizvođači stoga kritikuju ovaj trend kao anti-reklamu i strahuju od negativnih efekata na njihov imidž.

Ali postoje i trgovci koji mogu dobiti nešto od ovog trenda. Dodatna je vrednost „što potrošači kritički preispituju stvari i informišu se“, kaže Eva Poll, portparolka proizvođača tekstila Armed Angels.

Kompanija je specijalizovana za proizvodnju odeće što je moguće održivije i pravednije i sarađuje sa mnogim uticajnim ljudima. „Iskrenost i transparentnost su naš glavni prioritet Zbog toga nam je veoma važno da se otvoreno nosimo sa greškama kako bismo učili iz njih i kako bismo na osnovu njih mogli da se razvijamo i optimizujemo“, objašnjava dalje ona., prenosi nemački magazin T3N.

Sve autentično zahvaljujući deinfluenciji?

Na prvi pogled, deinfluencing prvenstveno kažnjava izjave i brendove čiji proizvodi ne ispunjavaju reklamna obećanja. Influencseri i korisnici dele svoja negativna iskustva kako drugi ne bi trošili novac na loše proizvode.

Prema ekspertu za društvene mreže Florijanu Laueu, deinfluenciranje ima prednost za potrošače da „brže prepoznaju neispravnu i nekvalitetnu robu koja se izbacuje na tržište i da odustanu od kupovinu“.

Međutim, cela stvar nije potpuno altruistička, barem za stalne influensere: oni koji povremeno kritikuju odabrane brendove umesto da sve preterano hvale mogu da steknu veći kredibilitet u zajednici.

Ostaje pitanje da li ima i onih koji sa namerom žele da diskredituju neki proizvod, a odluka je kao i uvek na nama, kupcima. Važno je da je ovaj pokret doprineo tome da dva puta razmislio pre toga


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: