Podeli vest

Mršavite kroz jelo? Zvuči skoro previše dobro da bi bilo istinito. Ali stvarno radi. Pokazaćemo vam koje namirnice osiguravaju ravan stomak, a koje bi trebalo da izbegavate.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

Foto: Pexels

Da biste sprečili nadimanje stomaka, trebalo bi da birate hranu koja je svarljiva i lako svarljiva. Naravno, efikasan gubitak težine funkcioniše samo uz pomoć dodatnih fitnes vežbi . Takođe je važno obratiti pažnju na  ono što vam telo govori. Na primer, ako imate veoma naduvan stomak nakon svake konzumacije mleka , postoji velika verovatnoća intolerancije na laktozu. Test od stručnjaka stvara jasnoću, piše Schweizer-illustrierte.

Uz naše savete i uravnoteženu, zdravu ishranu, vaš stomak će za kratko vreme biti lep i ravan za leto . 

Možete jesti ovu hranu bez osećaja krivice:

1. Komorač

Seme komorača je SOS lek za nadimanje, nadimanje i probleme sa varenjem . Jednostavno sipajte semenke u čaj sa vrelom vodom ili propržite krtolu i uživajte. Lekovita biljka sadrži eterična ulja koja smanjuju višak vazduha u želucu i crevima. 

2. Avokado

Prvo, treba napomenuti da nisu sve masti loše za telo i sprečavaju vas da izgubite težinu . Zasićene masti, poput onih koje se nalaze u kobasicama ili prženoj hrani, treba izbegavati, da. Dobre masti, odnosno nezasićene, su neophodne jer su telu potrebne za izgradnju mišića i podstiču varenje. Avokado je pun ovih dobrih masti koje povećavaju nivo insulina i stoga sprečavaju želju za hranom . 

Foto: Pixabay

3. Cela zrna

Ugljene hidrate dugog lanca , koji se nalaze u proizvodima od celog zrna kao što su hleb, neoljušteni pirinač ili testenina, ne treba isključiti iz vaše ishrane čak i ako gubite na težini. Oni osiguravaju osećaj sitosti i održavaju konstantan nivo šećera u krvi. Takođe sadrže vlakna koja sprečavaju zatvor i snižavaju nivo holesterola. Međutim, pazite da ga ne jedete previše. Jedna kriška hleba dnevno je više nego dovoljna da zadovolji vaše potrebe za celim žitaricama. 

4. Đumbir

Koren đumbira ima antiinflamatorno dejstvo i zahvaljujući gingerolu koji sadrži podstiče želudačnu i crevnu floru. Sagorevanje masti je takođe podstaknuto raznovrsnim korenom. Kao i semenke komorača, đumbir se može piti kao čaj, ali i u hladnoj vodi zajedno sa nanom i krastavcem . Istu funkciju ima kiseli ili kuvani đumbir (npr. u azijskim supama). 

Foto: Pixabay

5. Voda

Svakog dana treba piti najmanje dva litra negazirane vode. U najboljem slučaju, trebalo bi da bude sobne temperature, jer previše hladna voda izaziva bolove u stomaku. Voda je najvažnije transportno sredstvo za telo. Obezbeđuje da hranljive materije stignu do ćelija i da se toksini izbacuju iz tela. Pijenje dovoljno vode takođe povećava osećaj sitosti i ublažava žudnju. Ako više volite da vaše piće ima više ukusa, u vodu možete dodati đumbir, mentu i krastavac – na taj način ima svež ukus i ima dodatni efekat detoksikacije. 

Bolje je izbegavati ove namirnice:

1. So
Natrijum hlorid sadržan u soli uklanja tečnost iz tela i nadima gastrointestinalni trakt. Dugoročno, prekomerna konzumacija soli takođe oštećuje funkciju bubrega. Umesto da solite hranu, začinite je različitim začinskim biljem. Pažnja: Gotova jela, azijska i meksička jela sadrže dosta soli – bolje je izbegavati. 

2. Mahunarke

Slanutak, sočivo i slično često izazivaju naduvan stomak . To je zato što mahunarke sadrže molekule šećera ramnozu, rafinozu i stahiozu. Tanko crevo ne može da ih obradi, tako da se razgrađuju samo u debelom crevu, stvarajući višak vazduha. Ako ne želite da u potpunosti propustite ukusno voće, samo ga kuvajte dovoljno dugo da uništite molekule šećera. Posle toga začinite kimom ili korijanderom – ovo takođe sprečava nadimanje.

Foto: Pixabay

3. Masti, proizvodi životinjskog porekla

Masnoće, crveno meso i mlečni proizvodi su posebno teško varljivi za ljudsko telo. U poređenju sa voćem i povrćem, ovi proizvodi ostaju u želucu i crevima više od tri puta(!) duže. Sporo varenje proizvodi trule gasove , koji dovode do nadimanja i veoma neprijatnih mirisa. Ako ne možete da živite bez mesa, trebalo bi da pređete na živinu ili belu ribu. Mlečni proizvodi se mogu zameniti hranom koja sadrži soju. 

 4. Sirovo povrće

Naravno, povrće je zdravo i spada u svaki izbalansiran jelovnik. Međutim, sirovo povrće je teško za želudac za varenje, pa obavezno kuvajte povrće na pari pre nego što ga pojedete. Određene sorte, kao što su luk, praziluk, kupus ili pečurke, telo teže prerađuje nego, na primer, šargarepu, krastavce, brokoli ili tikvice.

Foto: Pixabay

5. Alkohol

Strogo govoreći, alkohol je neurotoksin koji lišava naše telo tečnosti i važnih minerala kao što su natrijum, kalijum i magnezijum. Velika potrošnja znači da moramo češće da idemo u toalet, što izbacuje minerale. Upravo je ovaj gubitak zaslužan za glavobolju i mučninu na čuveno jutro posle. S druge strane, nadutost je često posledica visokog sadržaja šećera u alkoholnim pićima, poput prošeka ili koktela, i sadržaja ugljen-dioksida i kvasca u pivu. Alkohol je obavezan? Onda je bolje koristiti čistu rakiju (u velikim količinama), kao što su tekila, džin ili votka – Kejt Mos je to već znala .


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: