Podeli vest

Neil Paulvin “lekar za dugovečnost” i regenerativnu medicinu poznat je po tome što radi sa brojnim poznatim ličnostima. Svojim metodama pokušava da uspori proces starenja kod klijenata, a za jednu stvar kaže da je najvažnija.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

Foto:Pixabay

Paulvin za CNBC Make it kaže da spavanje najčešće biva žrtvovano, a da je kvalitetan san ključ zdravog života.

Tokom spavanja, telo se samoisceljuje. Spavanje sedam do osam sati noću pomaže poboljšanju zdravlja ćelija i tkiva, kognitivnih funkcija, imuniteta, nivoa energije i metabolizma.

S druge strane, nedostatak sna može izazvati razne zdravstvene probleme, uključujući visok krvni pritisak, depresiju, gojaznost, moždani udar, dijabetes i srčane bolesti.

Nedostatak sna takođe može izazvati i druge probleme

Bore i prevremeno starenje kože

Naša koža se sastoji od nekoliko proteina, uključujući kolagen i elastin, koji pomažu da ostane čvrsta i puna kako starimo.

Neka istraživanja sugerišu da nedovoljan san može uticati na kvalitet i čvrstinu i kolagena i elastina, što može dovesti do pojave bora i opuštanja kože.

Kognitivno oštećenje

Na kratki rok, nedostatak sna može uzrokovati pad motoričkih veština, usporiti obradu informacija, smanjiti pažnju i emocionalni kapacitet, te narušiti našu sposobnost prosuđivanja.

Na duži rok, problemi sa spavanjem mogu povećati rizik od kognitivnog opadanja, oštećenja pamćenja i Alchajmerove bolesti.

Oslabljeni imunitet

Naš prvi odbrambeni red je naš imunološki sistem.

Tokom spavanja, naš imunološki sistem proizvodi ćelije koje pomažu telu da se bori protiv patogena koji nas mogu razboleti. Na kraju ciklusa spavanja, ove ćelije migriraju do delova tela gde su potrebne.

Istraživanja pokazuju da kada je naš san kompromitovan, naše telo možda neće moći efikasno da se bori protiv ovih napadača. Osim toga, vreme potrebno za oporavak od bolesti može biti duže.

Dobar san je broj 1 način da usporite starenje

Mnogi ljudi ne shvataju koliko loš san može uticati na naše opšte zdravlje. Srećom, postoje jednostavne promene u načinu života koje možete napraviti da poboljšate kvalitet svog sna:

Budite dosledni. Imati dosledan raspored spavanja pomaže održavanju normalnog cirkadijalnog ritma.

Izložite se jutarnjem suncu kratko nakon buđenja. Ovo resetuje cirkadijalni sat tela pokazujući mu da je jutro, i može vam pomoći da brže zaspite noću.

Ograničite unos kofeina i alkohola. Izbegavajte kofein osam sati pre spavanja i alkohol tri sata pre spavanja kako biste sačuvali kvalitet sna.

Ograničite vreme provedeno ispred ekrana pre spavanja. Izloženost plavoj svetlosti sa uređaja pokazala se štetnom za san. Stvorite opuštajuću rutinu pre spavanja. Navikavanje na čitanje knjige ili toplu kupku signalizira telu da je vreme za opuštanje i spavanje, čime se olakšava zaspivanje.

Napravite svoju spavaću sobu oazom. Investirajte u dobar dušek, posteljinu, masku za oči ili bilo šta drugo što vam pomaže da se osećate opušteno.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI:

ALKARAZ prvi FINALISTA VIMBLDONA

Španski teniser Karlos Alkaraz plasirao se u finale Vimbldona, pošto je danas u polufinalu pobedio Rusa Danila Medvedeva 6:7 (1:7),…