Podeli vest

Nutrionicionisti otkrivaju najznačajnije namirnice za zdravlje muškaraca

Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten

ZDRAVA ISHRANA
Foto: Shutterstock

Umereno aktivnim muškarcima je potrebno oko 2.200 do 2.800 kalorija dnevno. Precizna energetska potreba za njima zavisi od visine, težine i nivoa aktivnosti.

Međutim, hrana nije samo gorivo za preživljavanje dana, upozoravaju stručnjaci.

Za energiju i prevenciju bolesti muškarcima je potrebno mnogo više od mesa, krompira i testenina. Treba im najmanje 3 porcije povrća, 2 porcije voća i oko 40 grama vlakana dnevno. 

ORAŠASTI PLODOVI

Istraživanje rađeno na 83 zdrava muškarca pokazalo je da dodavanje 60 grama miksa orašastih plodova pozitvno utiče na seksualni živt.

Nakon 14 nedelja svakodnevne konzumacije 60 grama miksa badema, lešnika i oraha pokazalo se da su muškarci, koji su se pridržavali ovog lakog recepta, imali poboljšanu seksualnu funkciju, poput seksualne želje i kvaliteta orgazama u poređenju sa onima u kontrolnoj grupi.

BOROVNICE

Nutricionisti kažu da 1 šolja borovnica, sadrži oko 4 grama preko potrebnih vlakana. Pomiješaj ih u smuti sa ostalim voćem i povrćem i pored vlakana, dobićete eliksir za bolju koncentraciju.

LOSOS

Omega-3 u lososu pomažu u smanjenju rizika od srčanih bolesti, tvrde stručnjaci.

Konzumacija ribe ili morskih plodova dva puta nedeljno kod muškaraca nadoknađuje i potrebu za gvožđem i cinkom

SPANAĆ

U istraživanju koje je podrazumevalo da muškarci jedu jednu porciju spanaća dnevno, pokazao se da su muškarci koji su jeli spanać imali manje kognitivnog oštećenja mozga od onih, koji su izbegavali ovu namernicu. Spanać je bogat neophodnim karotenoidima, uključujući beta-karoten, lutein i zeaksantin. 

AVOKADO

Zdrava masnoća i vlakna u avokadu pomažu suzbijanju želje za hranom i pomaže u regulaciji telesne težine, insulina i šećera u krvi.

GRČKI JOGURT

Ovo je idealna namirnica za one sa visokim pritiskom. Istraživanje koje je pratilo više od 180.000 ljudi, otkrilo je da su oni koji su redovno konzumirali grčki jogurt, imali 30% niži rizik od visokog krvnog pritiska u odnosu na druge. Jogurt je bogat kalcijumom, pa povoljno utiče i na kosti.


bilten logo
RIVELKOM-reklama

POSLEDNJE VESTI: