Podeli vest

Ko ne zna kako je posle treninga: stomak ti grči i odmah bi da jedeš. Ali u isto vreme, ne želite ponovo da pokvarite svoj sportski učinak. Pa šta je sa jelom posle vežbanja? Koliko dugo treba da čekate? A kakva je hrana zapravo dozvoljena? Reći ćemo vam kojih pravila treba da se pridržavate da biste efikasno punili baterije.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

Foto: Pixabay

Naporni trening zaista opterećuje naše telo. Mnogo energije se oduzima, što postaje primetno ubrzo nakon treninga. Naime, zbog zaista velike gladi! Ali kao ozbiljan ljubitelj fitnesa koji je možda i na dijeti, ne bi trebalo da se odmah nakon treninga nagrađujete masnom brzom hranom. Umesto toga, trebalo bi razumno pomoći svom telu da dobije više snage nakon treninga. Na ovaj način možete efikasno koristiti efekat naknadnog sagorevanja za sebe. Šta možete jesti uveče posle vežbanja i od čega treba da se sastoji obrok?

Ishrana posle vežbanja: Najvažnija pravila posle treninga

Savet unapred: Ako jedete dovoljno pre treninga, nećete odmah osetiti glad posle treninga , tako da možete da odvojite vreme da pojedete razuman, izbalansiran obrok. Ali hajde da sada dođemo do najvažnijih pravila za ishranu posle vežbanja:

#1 NE postite

Ako ne jedete posle vežbanja, nećete brže izgubiti težinu . Naprotiv, može čak negativno uticati na regeneraciju tela i efekat mršavljenja. U stvari, telu je potrebna nova energija da vrati mišiće pod stresom u formu. Ako mu se ne isporučuju ugljeni hidrati, on sam dobija energiju iz tela, ne samo u vidu rezervi masti, već i proteina u mišićima. Dakle, ako ne jedete ništa nakon treninga, vi zapravo razbijate mišiće koje ste mukotrpno trenirali.

#2 Jedite odmah nakon vežbanja

Nemojte čekati sat ili više pre jela, već dajte svom telu novu energiju u toku prvog sata nakon treninga. Ovde je trenutno u punom jeku njegova regeneracija.

3 Jedite mešavinu ugljenih hidrata i proteina

Da bi imalo više snage za sagorevanje masti i u isto vreme energije za popravku mišića, telu su potrebni i ugljeni hidrati i proteini. Zato treba da mu obezbedite oboje sa hranom posle vežbanja. Šta kažete na, na primer, činiju kukuruznih pahuljica od celog zrna sa mlekom, pirinač sa ćurkom, proteinski šejk i (masnu) musli pločicu ili zdrav smoothie sa voćem, spanaćem i opciono ovsenim pahuljicama? Obrok izaziva oslobađanje insulina u telu, što zauzvrat stimuliše proizvodnju sopstvenih proteina, odnosno materijala za izgradnju mišića.

Foto: Pixabay

4 Izaberite lagane, svarljive obroke

Međutim, ne bi trebalo da preopterećujete svoje mršavo telo teškom hranom odmah nakon vežbanja. Prokrvljenost mišića je povećana u fazi regeneracije, zbog čega je manje za varenje. Teški, obilni obroci bi samo opterećivali stomak i izazivali neprijatan osećaj sitosti. Zato je bolje jesti lagane stvari poput povrća, ribe ili omleta.

Naročito uveče posle vežbanja, pazite da ne preterujete sa ugljenim hidratima i šećerom koji ispunjavaju stomak (uključujući fruktozu!). Porcija nemasnog kvarka sa štapićima od piletine i povrća, na primer, idealna je kao hrana posle vežbanja, jer vas takođe ispunjava i sprečava žudnju.

5 Ne zaboravite da pijete

Tokom treninga, telo gubi mnogo tečnosti znojenjem. Ovo bi mu trebalo polako ponovo uvoditi nakon treninga. Najbolje je popiti jednu ili dve čaše mineralne vode odmah nakon vežbanja . Kokosova ili vitaminska voda se takođe mogu koristiti za posebno popunjavanje rezervi minerala i elektrolita.


Kao što vidite, možete napraviti neke greške kada jedete nakon vežbanja. Nije važno samo da jedete bilo šta, već i šta jedete. Ako se pridržavate nekoliko saveta, možete brzo i, pre svega, pravilno da se borite sa kruljenjem stomaka posle vežbanja. Od nas možete saznati koje tipične greške pravite nakon treninga . Takođe imamo nekoliko saveta o tome kako da trajno održite svoju težinu bez jo-jo efekta .


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: