Podeli vest

Činjenica da ljuti začini poput đumbira ili čilija stimulišu varenje nije ništa novo. Ali ne bismo očekivali ovaj efekat od nekoliko namirnica.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

Foto: Pixabay

Dok neki od nas mogu da jedu šta god hoće, drugima se čini da pogled na parče torte zateže pojas. Za to je odgovoran naš metabolizam. Ovo može postati prilično zbunjujuće ovih dana sa svim keksima , kuvanim vinom i slično. Ali možemo to ponovo pokrenuti određenom hranom. Prvo na šta pomislite su čili, kajenski biber i đumbir ? Tako je, ljuti začini podstiču varenje i pomažu našem telu da eliminiše toksine. Ovde možete saznati kojih devet namirnica ima sličan efekat:

1. Zeleni čaj
Tajna lepote broj 1? Da, pijte puno vode ! Šta je još bolje? Pijte puno zelenog čaja! Sadrži dosta antioksidanata, snižava nivo šećera u krvi i stimuliše sagorevanje masti i metabolizam. Kofein koji sadrži takođe deluje stimulativno i smanjuje želju za slatkišima.

Foto: Pixabay

2. Limun
Limun sadrži puno vitamina C, koji takođe stimuliše varenje i ubrzava sagorevanje masti. Pošto ne volimo da grizemo direktno u kiselo citrusno voće, lako ga možete integrisati u umake ili prelive za salatu – ili dodati u vodu.

3. Spanać
Bilo kao prilog, salata ili u smutiju: Svež spanać je super zdrav i, sa dosta cinka, gvožđa i vitamina C, pravi pojačivač metabolizma.

4. Bademi
Bademi mogu učiniti mnogo. Oni ne samo da sadrže mnogo proteina i nezasićenih masnih kiselina, već i održavaju nivo šećera u krvi u ravnoteži i pozitivno utiču na sagorevanje masti.

5. Cimet
Cimet je u visokoj sezoni tokom božićne sezone. Međutim, u obliku keksa to ne donosi mnogo. Ali u kašama ili orijentalnim jelima deluje kao prava superhrana. Začin sadrži puno antioksidanata koji štite organizam od slobodnih radikala i oksidativnog stresa. Cimet takođe snižava nivo šećera i holesterola u krvi, poboljšava delovanje insulina i time podstiče sagorevanje masti.

6. Kafa
Dobre vesti za sve zavisnike od kafe među vama: čak i šolja toplog napitka može ubrzati vaš metabolizam. Pasulj sadrži vitamin niacin i kofein, koji ubrzavaju sagorevanje masti. Naravno, ovo važi samo ako pijete kafu crnu. Kapućino, late makijato i slično, koji sadrže dosta mleka i šećera, nisu uključeni.

Foto: Pixabay

7. Avokado
Da, zar svi ne volimo zeleno voće koje se može koristiti na mnogo različitih načina. Ne cenimo ga samo zbog „dobrih masti“, već i zato što održava naš aktivni metabolizam, snižava krvni pritisak i dobro je za naše srce.

8. Brokoli
Kao bomba od kalcijuma i vitamina C, brokoli je takođe jedna od namirnica koja podstiče dobro varenje.

9. Tamna čokolada
Ako su vam mama ili baka kao dete uvek govorile da previše crne čokolade izaziva zatvor, nisu u potpunosti pogrešile, ali nisu bile ni sasvim u pravu. Jer crna čokolada zapravo može da stimuliše vaš metabolizam zbog svojih flavanoida i kofeina. Naravno, zavisi od količine. Osim toga, čokolada treba da sadrži najmanje 70 odsto kakaoa, jer samo on obezbeđuje važne hranljive materije.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: