Viši nivo kofeina u krvi smanjuje rizik od dijabetesa i gojaznosti pokazalo je najnovije istraživanje koje je obavio tim istraživača sa Instituta karolinska u Švedskoj.
Autor : Bilten.rs , Izvor : Tanjug

Tim na čelu sa Suzan Larson zaključio je da visoki nivoi kofeina u krvi mogu da smanje količinu telesne masti kod osobe i rizik od dijabetesa tipa 2, koji je povezan sa starenjem i određenim životnim navikama, prenosi Pais.
Autori istraživanja ističu da nisu sprovedena kontrolisana klinička ispitivanja koja su veoma skupa i složena za izvođenje, sa kojima može da se utvrdi uzročnost, odnosno utvrdi uticaj kofeina na razvoj dijabetesa ili kardiovaskularnih bolesti. Naučnici su koristili novu metodu, poznatu kao Mendelska randomizacija (kontrolisano kliničko ispitivanje), koja koristi genetske varijacije sa poznatom funkcijom za procenu uzročnog efekta faktora rizika. U ovom slučaju, analizirali su CIP1A2 i AHR gene, koji određuju brzinu kojom naše telo prerađuje kofein, na uzorku od 10.000 ljudi.
Osobe sa genetskim varijantama koje uzrokuju da se kofein duže zadržava u krvi obično piju manje kafe, jer osećaju duže stimulaciju, ali imaju veće koncentracije kofeina u krvnoj plazmi.
Ipak, uočeni efekat nije dovoljno velik pojedinačno da bi se razmotrilo ispijanje kafe za sprečavanje dijabetesa.
Korišćenjem ovog pristupa, koji pokušava da odvoji efekat kofeina u krvi na gojaznost ili dijabetes od drugih faktora vezanih za konzumaciju kafe, primećeno je da ljudi sa genetskim varijantama koje usporavaju preradu kofeina i favorizuju njegovo veće prisustvo u krvi imao niži indeks telesne mase i manji procenat masti.
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Kako do najlepše terase u kraju?
Glavni razlog za smanjenje rizika od dijabetesa, kojem se pripisuje 43 odsto efekta, je gubitak težine, uzrokovan, između ostalog, njegovom sposobnošću da ubrza metabolizam i smanji apetit. Autori istraživanja, objavljenog u časopisu BMJ Medicine, veruju da bi, s obzirom na njihove rezultate, bilo interesantno da se sprovedu nasumične studije kako bi se videlo da li napici sa kofeinom i bez kalorija mogu da igraju ulogu u smanjenju rizika od gojaznosti i tipa 2 dijabetes.
Kako se navodi, rezultati istraživanja su u skladu sa rezultatima mnogih opservacionih studija koje su decenijama unazad videle vezu između konzumiranja kafe i nižeg rizika od dijabetesa. Larson je još 2018. godine objavila tekst u kome je procenila da se sa svakom šoljicom kafe sa kofeinom, koja se pije dnevno, rizik od razvoja dijabetesa smanjuje za sedam odsto.
Druga studija koju su sproveli naučnici Svetske zdravstvene organizacije (SZO) 2017. godine, izračunala je da tri kafe dnevno smanjuju preranu smrtnost između osam i 18 odsto. Ipak, dodaje se, uprkos brojnim pozitivnim rezultatima, ove studije ne pružaju čvrste dokaze za to. Tačnije, SZO je 1991. godine stavila kafu na listu mogućih kancerogena i godinama kasnije poništila odluku kada je otkriveno da se veća učestalost raka među uzgajivačima kafe može objasniti drugim povezanim navikama, kao što je cigareta koja ponekad ide uz kafu.
–

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

POSLEDNJE VESTI:
TUŽILAŠTVO: Maksimalne kazne roditeljima Koste Kecmanovića?
Završeno suđenje koje je uznemirilo javnost, čeka se presuda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO Arhiva Glavni javni…
Partizan pobedio Dubai i smanjio u seriji na 1:2
I četrvti meč igraće se u Beogradu, a eventualna majstorica u Dubaiju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Košarkaši…
U Kraljevu UZ NAJVIŠE POČASTI sahranjen vojnik Vojske Srbije
Milovan Jovanović stradao je u mirovnoj misiji u Libanu Author : Bilten.rs , Izvor : mediji U Kraljevu je uz…
Iran napao SAD, ponovo ZATVOREN ORMUZ!
Nagoveštaj novog haosa na Bliskom Istoku Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Korpus islamske revolucionarne garde (IRGC) saopštio je…
CRNI LUK U FRIŽIDERU: Ne, nikako
Ova namirnica postaje čist otrov na ovaj način Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Mislite da zamrzavanje namirnica produžava…
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
Da li ste vi bili bar jedan od njih Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto:Pixabay Vrste gostiju restorana…
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Evo šta se sve vezuje za ovaj dan kroz istoriju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Na današnji dan,…
HOROSKOP ZA ČETVRTAK: Jarčevi veruju tuđim obećanjima
Evo šta Vam zvezde poručuju danas Autor : Bilten.rs , Izvor : Mediji OVAN Ljubav: Dopada vam se impuls i…
Četvrtak, 11. jun: Oblačno i nestabilno
Evo kakvo nas vreme danas očekuje Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Pljuskovi i pad temperature – upozorenje na…
VOZAČI, SPREMITE SE! Zatvara se Bulevar Despota Stefana na 2 godine
Veliki radovi na proširenju ali i na novom tunelu ispod Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : medij Foto: Pixabay…
POBUNJENI UNIVERZITET održao novi protest
Nekoliko desetina građana blokiralo centar Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Predstavnici “Pobunjenog univerziteta” kazali su na današnjem…
TENISKO ČUDO: Serena se vraća na teren!
Veliki povratak nekada najbolje teniserke sveta Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji ARHIVA / AP Photo/Frank Franklin II Nakon…
VIŠI SUD: Nastavak suđenja za slučaj Generalštab
Nikoa Selaković i Slavica Jelača iznose odbranu Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO ARHIVA U Višem sudu u…
Napitak za ravan stomak pijte SVAKO JUTRO NA PRAZAN STOMAK
Bilten.rs saveti Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: shutterst Salo oko struka nestaće za mesec dana, a koža…
Ukrajina napala MOSKVU!
Na meti više ruskih gradova Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: Andrii Marienko (STR) Ukrajinska vojska je pokrenula…

