Podeli vest

Da li vam sati i dani prolaze kao na traci? Da li se stvari koje su se dogodile juče sećate kao kroz maglu? Ako je tako, psiholozi kažu da niste jedini i da su ovo znaci da bi trebalo da zastanete i isprobate pet jednostavnih vežbi za “reset” mentalnog sistema

Autor : Bilten.rs , Izvor :Bilten.rs

Foto:Pexels

Ne treba vam puno vremena ili dodatnih zaliha da biste vežbe svesnosti uključili u svakodnevni život. Vežbe se lako mogu uključiti u svakodnevne procese. Ove vežbe, kažu stručnjaci, pojačaće vaš fokus i učiniti da se lakše suočavate sa stresom

Svesno disanje je lako primeniti

Udišite i izdišite svesno određeno vreme, oko nekoliko minuta, i osetite ritam disanja kako biste se potpuno koncentrisali na sebe i trenutak. Zatvorite oči i ne radite ništa drugo u ovom trenutku.

Postavite sebi tri puta isto pitanje

Oaj sistem će vam pomoći da sprečite nepromišljene postupke. Postavite sebi tri puta isto pitanje- ” Zašto?” . Pre nego što preduzmete sledeću radnju koju želite da preduzmete, svesno se tri puta zapitajte zašto želite da je preduzmete. Vežbajte ovo, probajte, važno je.

Kosnultujte svih pet čula

U posebno stresnim situacijama, konsultovanje sopstvenih pet čula može pomoći. Zaustavite se i zapitajte se šta vidite, čujete, osećate, mirišete i i kakv sve ukus ima. Ova vežba vam pomaže da vratite vašu pažnju na sadašnjost.

Prizovite tri pozitivne misli ili reči

Vežbe svesnosti se mogu koristiti u jeziku i psiholzi često koriste ovu etoru. Da biste izbegli negativne misli ili osećanja, pomislite na tri pozitivne reči ili stvari. Ako je potrebno zapišite ih. Te reči mogu biti bilo šta, od “biće sve u redu kao što je bilo” ili “bilo je ovakvih situacija, rešiću ih”… ili šta god da je vama asocijacija na dobre stvari.

Sagledajte dan unapred

Razmišljanje o danu pred spavanje takođe može poboljšati pažnju. Svake večeri zapišite šta je bilo pozitivno u tom danu i na čemu ste zahvalni.

Praktikujući vežbe svesnosti u svakodnevnom životu, kažu psiholozi, možete se odvratiti od stresa i osećaja pritiska i samo se fokusirati na sebe.

Svesnost znači posvećivanje potpune pažnje trenutku u kome se nalazite.

Ljudi često svoju sreću zasnivaju na budućim događajima. Prisustvo u određenom trenutku može se vratiti uz pomoć vežbi svesnosti, jer one jasno pokazuju da je sreća bezuslovna.

Nasuprot tome, mozak se orijentiše na buduće negativne događaje na koje se fokusirate i brinete unapred. Ova činjenica onda dovodi do lošeg raspoloženja.

Važno je napomenuti da vežbe svesnosti ne zahtevaju visoke performanse. Pitanje je samo fokusiranja na određeni trenutak i njegovog uočavanja.

Ako redovno izvodite vežbe svesnosti, moći ćete da se bolje fokusirate na sadašnjost, ali i na male uspehe i pozitivna iskustva


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: