Dan Buettner je godinama ziučavao način života najdugovečnijih ljudi na svetu i konačno postoji spisak hrane koju jedu najdugovečniji ljudi na svetu

Autor : Bilten.rs , Izvor :

ZDRAVA ISHRANA
Foto: Shutterstock

Još 2005. godine u časopisu National Geographic pojavio se članak Dana Buettnera „Tajne dugog života“ . Buettner i njegov tim stvorili su osnovu za prezentaciju rezultata na mnogim putovanjima u udaljene regione gde ljudi uživaju u posebno dugim i pre svega zdravim životima.

U ličnim intervjuima i anketama, Buetner je, između ostalog, pokušao da sazna šta je zajedničko svim ovim ljudima, iako žive u potpuno različitim delovima sveta. Ono što je upadljivo u ovom kontekstu je klima u Plavim zonama – tropska ili suptropska. Stoga bi mogla postojati veza sa optimalnim snabdevanjem vitaminom D.

A ovde žive najzdraviji stariji ljudi na svetu:

  • Okinava (Japan)
  • Sardinija (Italija)
  • Loma Linda (Kalifornija)
  • Ikarija (Grčka)
  • Nikoja (Kostarika)

Šta se krije iza Plavih zona

Svih pet plavih zona (ime potiče od dijagrama koji su naučnici izradili u okviru svojih istraživanja) su udaljena područja u kojima su – upravo zbog ove izolovanosti od spoljašnjeg sveta – očuvane stare tradicije, još uvek je relativno jednostavan način života.

Ovaj tradicionalni način života omogućava stanovnicima dosta vežbanja na svežem vazduhu, jer žive od poljoprivrede, stočarstva ili ribolova. Ovde gotovo da nema industrijski obrađene hrane. Ono što se jede je ono što raste ili se ulovi u okolini.

Pored toga, porodica ima visok prioritet u Plavim zonama i svi članovi ostaju blisko uključeni u svakodnevni život sve do starosti.

Plan obroka u Plavim zonama

Čak i ako postoje regionalne posebnosti i razlike u ishrani, stanovnicima Plavih zona zajedničko je sledeće: alkohol se konzumira samo umereno, a puši se malo ili nimalo.

Ishrana se zasniva na puno povrća, ali i ribe i mesa u umerenim količinama (ne samo zbog dostupnosti) i jednostavnom, ali ukusnom spremanju.

Mahunarke posebno imaju stalno mesto u svakodnevnim obrocima, gde ne može izostati socijalna komponenta: zajedničko jedenje.

Kada govorimo o ishrani Plavih zona , ne mislimo da moramo da postimo. Umesto toga, radi se o prelasku na ishranu zasnovanu na povrću, bogatu vlaknima, koja bi svakako trebalo da uključuje sledeću hranu:

  • Mahunarke : Bogate su vlaknima, koja su organizmu očajnički potrebna za dobro varenje i dugotrajan osećaj sitosti. Nije bitno koje mahunarke jedu: beli i zeleni pasulj, soju, slanutak, sve se to redovno konzumira i u Plavim zonama.
  • Maslinovo ulje : možete ga konzumirati hladno ili koristiti u kuvanju. U svakom slučaju, maslinovo ulje je važan snabdevač vrednih nezasićenih masnih kiselina. Na taj način se nivo holesterola može održavati u ravnoteži.
  • Orašasti plodovi i semenke : Svako ko jede malu porciju orašastih plodova ili semenki svakog dana ne samo da obezbeđuje telu važne hranljive materije kao što je magnezijum, već i nezasićene masne kiseline i vlakna.
  • Kafa ili zeleni čaj : Možete piti i ovde, jer su i kafa i zeleni čaj popularni u Plavim zonama – naravno u verziji bez šećera . Najbolji način da utažite žeđ je da pijete samo vodu.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: