Dok većina ljudi sa nestrpljenjem iščekuje leto, sunčane dane, odmore i razne aktivnosti na otvorenom, postoji značajan broj ljudi koji se tokom ovog perioda suočavaju sa neobičnim i često neprepoznatim stanjem – letnjom depresijom.

Autor : Bilten.rs , Izvor :

Foto: Pexels

Ovaj fenomen, poznat i kao sezonski afektivni poremećaj (SAD) letnjeg tipa, može izazvati ozbiljne emocionalne probleme tokom meseci koji se inače povezuju sa radošću i aktivnošću.

Šta je letnja depresija?

Letnja depresija je oblik sezonskog afektivnog poremećaja koji se javlja tokom toplijih meseci. Iako je SAD najčešće povezan sa zimskim periodom, kada manjak sunčeve svetlosti može negativno uticati na raspoloženje, postoji i letnji oblik ovog poremećaja. Ljudi pogođeni letnjom depresijom doživljavaju simptome depresije upravo kada su dani duži i sunčaniji.

Simptomi

Simptomi letnje depresije mogu biti slični onima koji se javljaju kod depresije uopšte, ali se često manifestuju na specifičan način:

  • Nesanica: Problemi sa spavanjem, uključujući poteškoće sa uspavljivanjem i nemirno spavanje.
  • Gubitak apetita: Smanjenje apetita može dovesti do gubitka težine.
  • Anksioznost: Povećana nervoza i nemir.
  • Razdražljivost: Lako iznerviranje i osećaj ljutnje.
  • Osećaj bespomoćnosti: Povećano osećanje tuge, beznadežnosti i bespomoćnosti.
  • Povlačenje iz društva: Izbegavanje društvenih aktivnosti i izolacija.

Uzroci

Uzroci letnje depresije nisu u potpunosti razumljivi, ali neki faktori koji mogu doprineti ovom stanju uključuju:

  • Promene u ritmu spavanja: Duži dani i veća količina svetlosti mogu poremetiti prirodni cirkadijalni ritam.
  • Toplota i vlažnost: Ekstremne temperature i visoka vlažnost mogu uzrokovati fizičku nelagodnost i povećati stres.
  • Promene u rutini: Tokom leta, mnogi ljudi menjaju svoje uobičajene dnevne rutine, što može izazvati stres.
  • Socijalni pritisak: Pritisak da se uživa u letu i učestvuje u društvenim aktivnostima može biti opterećujući za neke ljude.
  • Finansijski pritisak: Leto je vreme kada se očekuje da budete finansijski spremni za letnji odmor, a nakon njega i spremni za redovne troškove što može izazvati dodatni pritisak. Takođe, upoređivanje sa drugima kada su u pitanju letnji odmori može imati negatvan uticaj

Kako se nositi sa letnjom depresijom

Ako sumnjate da patite od letnje depresije, postoje načini da ublažite simptome:

  1. Održavajte redovnu rutinu: Pokušajte da se držite redovnog rasporeda spavanja i aktivnosti.
  2. Pronađite hladnije aktivnosti: Ako vam toplota smeta, planirajte aktivnosti u klimatizovanim prostorima ili tokom hladnijih delova dana.
  3. Održavajte hidraciju: Pijte dovoljno vode kako biste izbegli dehidrataciju, koja može pogoršati simptome.
  4. Praktikujte tehnike opuštanja: Joga, meditacija i duboko disanje mogu pomoći u smanjenju stresa i anksioznosti.
  5. Ne upoređujte se sa drugima i ne preuzimajte više troškova: Ako nemate dovoljno finansijskih sredstava za skupe destinacije i kraći odmori u blizini mogu zadovoljiti potrebu za odmorom. Upoređivanje sa drugima je nešto što bi trebalo da izbegavate.
  6. Tražite podršku: Razgovarajte sa prijateljima, porodicom ili stručnjakom za mentalno zdravlje o svojim osećanjima.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI:

No post found!