Podeli vest

Prošle godine broj žalbi za pristup informacijama od javnog značaja dostigao 10.000, što je znatno povećanje u odnosu na prosečnih 4.000 godišnje.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Tanjug

POTPIS
Foto: Pixabay

Poverenik za informacije od javnog značaja Milan Marinović rekao je da broj žalbi u oblasti zaštite podataka i informacija od javnog značaja raste, i naglasio da je prošle godine broj žalbi za pristup informacijama od javnog značaja dostigao 10.000, što je znatno povećanje u odnosu na prosečnih 4.000 godišnje.

On je dodao da ne može sa sigurnošću da kaže da li je tome doprinelo bolje informisanje građana i predstavnika medija kojima su one često najpotrebnije, ili otvaranje još jedne kancelarije Poverenika u Novom Sadu, i ističe da je u svakom slučaju uočen napredak u oblasti informisanja građana.

“Vrše se promene, kontinuirano i usporeno. Izvršili smo veliki broj obuka, pokušavamo da utičemo na svest sa svih strana i na mlađu populaciju i na ostale. U decembru smo započeli projekat koji će trajati 2,5 godine koji je najviše fokusiran i na one koji rukuju našim podacima, lokalne samouprave, lokalne medije i na građane”, rekao je Marinović za Tanjug.

On je najavio da će sutra, na zvaničnom obeležavanju Dana zaštite podataka u ličnosti, u Privrednoj komori Srbije, biti predstavkljen ‘buklet’ za učenike osnovnih škola, na temu zaštite podataka o ličnosti koja je prilagođena njihovom uzrastu. Marinović ističe da je jednako važno da i građani ali i oni koji rukuju podacima budu informisani šta je potrebno da podaci budu bezbedni.

“Zakon propisuje da nekad moramo da damo neke podatke da bi nešto ostvarili. Ali kada to zakon ne propisuje onda sami možemo da odlučimo da li nam se isplati da nekome damo svoje podatke da bi dobili neku sitnu korist ili ne i koje podatke. Veoma je bitno i kako da se raspitamo kako ih taj obrađuje i kako ih čuva, da li ih nekome prosleđuje”, naglasio je Marinović.

Kada je reč o digitalnim platfomama i društvenim mrežama Marinović kaže da je prava u Beogradu moguće ostvariti preko advokatske kancelarije ali samo za ‘Gugl’, dok je proces znatno teži kada su u pitanju Fejsbuk, uopšte Meta i njegove platforme.

“Gugl predstavlja jedna advokatska kancelarija u Beogradu. Fejsbuk i njegove platforme nemaju, mi smo im nekoliko puta pisali urgencije međutim oglušili su se. Tako da ukoliko želite neki svoj sadržaj da skinete ili imate nešto po pitanju zaštite ličnih podataka u odnosu na te platforme, to ide mnogo teško. Morate da idete preko poverenika za EU u Dablinu”, rekao je Marinović.

On je napomenuo da prilikom davanja lične karte, kada to zahteva ulazak u neku instituciju, službenik može samo da upiše podatke sa lične karte, ali ne i da je očitava.

“Lična karta treba da bude vama u vidokrugu sve vreme. On može na trenutak da je uzme da upiše podatke, ali ne da je očitava na skeneru, i da vam je vrati. Takođe, ne sme da je zadržava kod sebe dok vi obavite šta imate na tom mestu”, rekao je Marinović.

Što se tiče Kancelarije poverenika koja je krajem prošle godine otvorena u Novom Sadu, Marinović kaže da koliko je taj potez bio značajan pokazuje veliki broj zainteresovanih građana i predstavnika lokalnih medija.

“Pre nekih petnaestak dana imali smo prvu tribinu u Nišu i dogovarali smo se sa gradonačelnicom grada te bi uskoro trebalo da počne renoviranje prostora za Kancelariju u Nišu, sledeća je planirana u Kragujevcu”, rekao je Marinović.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


RIVELKOM-reklama

POSLEDNJE VESTI:

POGLEDAJTE JOŠ: