Podeli vest

Upotreba “pametnog” telefona donela nam je mnoge prednosti, ali stručnjaci upozoraaju da ovaj uređaj utiše na naše pamćenje. Zaboravljanje stvari može biti posledica prekomerne upotrebe telefona, a naeuronaučnik otkriva kakav trening za mozak vam je potreban da bi ste se uvek setili gde su vam “prokleti ključevi”.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Tanjug

Photo by Andrea Piacquadio -Pexels

Ako želite da unapredite svoje zdravlje , najbolje je da počnete od glave. Trening mozga i negovanje određenih navika mogu sprečiti široko rasprostranjene bolesti kao što su Alchajmerova bolest i demencija .

Neuronaučnik i trener mentalnog zdravlja Rachelle Summers podelila je pet jednostavnih saveta za trening pamćenja na Tiktoku, a ko ih budete primenjivali možete zaustivati proces zaboravnosti.

Nemojte odmah guglati

Ne možete da setite naziva novog restorana, ili imena glumica i odmah posežete za Guglom? Većina nas to radi, ali stručnjaci kažu da to i nije baš korisn.

” Ako uvek posežete za svojim mobilnim telefonom umesto da pokušavate da se setite, ne izazivate dovoljno svoj mozak. Nezavisno razmišljanje jača moždane veze između pamćenja i znanja i osigurava da se bolje sećate u budućnosti“, kaže Samers.

Kardio vežbe

Zaboravljate gde su vam ključevi, ne znate gde ste parkirali auto, u prodavnici ne kupujete najvažniju stvar sa spiska… Ako vam ovaj scenario zvuči poznato, vreme je da spremite sportsku garderobu.

„Dokazano je da aerobne vežbe poboljšavaju pamćenje i kod mladih i kod starijih osoba“, objašnjava neuronaučnik.

“Pogodni su i drugi sportovi, poput džogiranja ili plivanja – sve vežbe koje povećavaju broj otkucaja srca i protok kiseonika kroz telo su prave. Suština je u tome što ovo stimuliše protok krvi do mozga i podržava njegove funkcije.

Pokušajte da svirate ili naučite novi jezik

Ne morate da postanete Šopen ili govorite italijaski kao srpski. Da bi vaš mozak ostao u treningu dovoljno je da svakog dana naučite da svirate samo nekoliko taktova ili da naučite jednu do dve reči na novom jeziku. Ovo će vam garantovati rast novih neuronskih veza. A vaš mozak će to ceniti.

Sviranje klavira zapravo može biti jednostavno

Vežbajte koncentraciju

Svako ko se koncentriše na ovde i sada i potpuno je prisutan svojim telom i umom takođe pomauže mozgu.

„Dokazano je da pažljivost povećava debljinu prefrontalnog korteksa – regiona mozga koji je povezan sa pažnjom i pamćenjem“, objašnjava Rejčel Samers.

Spavajte pametno

Dok spavate, vaša dugoročna sećanja se konsoliduju. Još jedan razlog da se dovoljno naspavate .

Rejčel Samers preporučuje osam do deset sati sna po noći, pridružujući se preporukama američkog Centra za kontrolu i prevenciju bolesti, koji preporučuje najmanje sedam sati sna po noći. Dodatni savet -Pokušajte da uvek idete u krevet u isto vreme i neka to bude oko 22 sata.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: