Podeli vest

Brza hrana je prilično nezdrava – većina ljudi se slaže oko toga. Ali neki restorani brze hrane i jela su nezdraviji od drugih. Koja?

Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

Foto: Pixabay

Iako najzdravija ishrana u velikoj meri zavisi od individualnih procena i potreba, većina ljudi se slaže: mnogo brze hrane je jednostavno nezdravo. Dakle, ako želite da izbacite sve što je previše nezdravo iz svoje ishrane, trebalo bi da znate koja je brza hrana najnezdravija, piše heidelberg24.de .

Šta je tako nezdravo u brzoj hrani?

Ali da se vratimo na početak: Šta je zapravo toliko nezdravo u brzoj hrani? Zdrava ishrana zavisi od raznovrsnosti i ravnoteže. A brza hrana brzo premašuje zdrav nivo. Zbog ukusa, hamburgeri, pomfrit i nuggetsi često sadrže mnogo soli, nekvalitetnih masti, slatkih sosova i jako su prženi. Ovo čini brzu hranu apsolutnom kalorijskom bombom.

Takođe često ne sadrži najzdravije ugljene hidrate , već jednostavne. Kriju se u pohanju ili u belom hlebu u kome se često serviraju mnoga brza jela za poneti. S druge strane, obično ima manje vlakana u njemu. Mnogi hranljivi sastojci se gube u često složenom proizvodnom procesu kroz koji hrana prolazi. Tokom procesa, proizvodi se čuvaju tako da se kasnije mogu samo brzo zagrejati. U nekim slučajevima se čak i stvaraju zagađivači.

Koji je najnezdraviji brzi obrok?

Brza hrana obično podrazumeva sve sa menija restorana brze hrane a ne uvek brza jela koja pripremate kod kuće. Međutim, ovde ima i jela kojima je malo mesta u zdravoj ishrani. Zavisi od komponenti.

Prema podacima Centra za zdravlje, najnezdravije namirnice su beli hleb, ali i beli ili oljušteni pirinač i prerađeno, nitrirano meso, poput kobasica. Konzervansi koje sadrži povezani su sa srčanim oboljenjima i rakom. Shodno tome, popularni bratvurst na rolnama od belog brašna jedno je od najnezdravijih jela brze hrane koje možete da jedete.

Koja je najnezdravija brza hrana?

Najnezdravija brza hrana sadrži malo hranljivih materija, ali ima mnogo kalorija. Pljeskavice iz McDonaldsa, Burger Kinga i Co. su visoke u smislu kalorija i šećera – na primer sa sosovima kao što je kečap . Veliki hamburger tamo može brzo dodati više od 1.000 kilokalorija. Za većinu ljudi, ovo je više od polovine njihovih dnevnih potreba. Ali svako ko dobije kutiju od 20 pilećih grumenčića takođe treba da bude upozoren. Ova veličina porcije ni na koji način nije inferiorna u odnosu na hamburgere u smislu kalorija.

Foto: Pixabay

A osim masti, ugljenih hidrata i proteina, jedva da sadrže hranljive materije vredne pomena. U zavisnosti od količine, ovde najveća tovna hrana je pomfrit. Ako se odreknete pljeskavice i umesto toga samo želite da utažite glad štapićima za jelo, pre svega ćete konzumirati jednostavne ugljene hidrate, nepovoljne masti i so. Nutrient? Nijedan! Ovome se dodaju i zagađivači koji nastaju tokom dubokog prženja. Ako želite da se hranite zdravo, svakako se treba kloniti industrijski proizvedenog pomfrita.

Da li je Subvai zdraviji od Mekdonaldsa?

Sada je sasvim opštepoznato da je gubitak težine sa Subvai-om bio marketinški trik. Da li je lanac sendviča zdraviji od McDonaldsa u velikoj meri zavisi od porudžbine. Dok je pola „sub“ i dalje uporedivo sa McDonald’s pljeskavicama u smislu nutritivne vrednosti, „sub“ od celih 30 centimetara ima mnogo punch! Brzo dodaje više od 1000 kilokalorija.

Na kraju krajeva, ovakav sendvič još uvek sadrži nekoliko vitamina i vlakana. Veliki problem je, međutim, uvek hleb. Ovo na kraju dovodi do toga da konzumirate uglavnom jednostavne ugljene hidrate, koji se na kraju pretvaraju u šećer u telu. Ako se bacate između sendviča sa ćurijom u metrou i Big Meka u McDonaldsu, bolje ćete proći sa sendvičem, jednostavno zbog manjeg broja kalorija.

Šta je zdravije – McDonalds ili Burger King?

Naravno, ovo pitanje takođe u velikoj meri zavisi od individualnog naloga. U početku se teško može govoriti o zdravlju. Ako tražite pomoć da odlučite gde ćete otići na dan varanja – Burger King ili McDonalds – trebalo bi da pogledate uporedive porudžbine.

Foto: Unsplash

Jedan od najpopularnijih McDonald’sovih hamburgera, Big Mac, ima bolje rezultate u pogledu masti i kalorija od Vhoppera, jednog od najpopularnijih proizvoda Burger Kinga. Međutim, i Big Mek je teži nekoliko grama manje, pa je manji.

Zdravije je da sami pravite brzu hranu

Na kraju krajeva, razlike između lanaca brze hrane su toliko male da nije bitno gde ćete dobiti hamburger ili grumenčiće. Zdravije je ako sami pripremate pljeskavicu kod kuće, koristeći sveže i pažljivo odabrane sastojke.

Na primer, umesto rolnice od belog brašna, možete koristiti rolnu od integralnog brašna. Pomfrit kao prilog može da se sprema i u rerni umesto prženog, što ga čini i zdravijim. Međutim, ako nemate vremena, jednostavno možete dobiti najzdraviju brzu hranu ! 


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


RIVELKOM-reklama

POSLEDNJE VESTI:

POGLEDAJTE JOŠ: