Dnevno uzimanje multivitamina ne pomaže ljudima da duže žive i zapravo može povećati rizik od prerane smrti, pokazalo je veliko istraživanje.
Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

Istraživači u SAD analizirali su zdravstvene kartone od skoro 400.000 odraslih osoba bez ozbiljnih dugotrajnih bolesti kako bi videli da li svakodnevni multivitamini smanjuju rizik od smrti tokom naredne dve decenije.
Umesto da žive duže, ljudi koji su svakodnevno konzumirali multivitamine imali su neznatno veću verovatnoću da umru u periodu istraživanja nego oni koji nisu koristili, što je navelo vladine istraživače da komentarišu da „korišćenje multivitamina za poboljšanje dugovečnosti nije podržano“, piše američki Gardijan
Kako navodi Gardijan pozivajući se na istraživanje skoro polovina odraslih u Velikoj Britaniji uzima multivitamine ili dijetetske suplemente jednom nedeljno ili više, što je deo domaćeg tržišta vrednog više od pola milijarde funti godišnje.
Procenjuje se da svetsko tržište suplemenata vredi desetine milijardi dolara svake godine. U SAD, trećina odraslih koristi multivitamine u nadi da će sprečiti bolest.
Više štete nego koristi?
Ali uprkos popularnosti multivitamina, istraživači su doveli u pitanje zdravstvene prednosti i čak upozorili da suplementi mogu biti štetni.
Dok prirodni izvori hrane beta-karotena štite od raka, na primer, suplementi beta-karotena mogu povećati rizik od raka pluća i srčanih oboljenja, što sugeriše da suplementima nedostaju važni sastojci. U međuvremenu, gvožđe, koje se dodaje mnogim multivitaminima, može dovesti do preopterećenja gvožđem i povećati rizik od kardiovaskularnih bolesti, dijabetesa i demencije.
Za najnoviji rad, dr Erikka Loftfild i kolege sa Nacionalnog instituta za rak u Merilendu analizirali su podatke iz tri glavne zdravstvene studije u SAD. Svi su lansirani 1990-ih i sakupili su detalje o svakodnevnoj upotrebi multivitamina učesnika. Evidencija je obuhvatila 390.124 generalno zdrave odrasle osobe koje su praćene više od 20 godina.
Istraživači nisu pronašli dokaze da svakodnevni multivitamini smanjuju rizik od smrti i umesto toga prijavili su 4% veći rizik od smrtnosti među korisnicima u prvim godinama praćenja.
Veći rizik od smrti može odražavati štetu koju multivitamini mogu da izazovu ili trend da ljudi započinju svakodnevne multivitamine kada razviju ozbiljnu bolest. Detalji su objavljeni u Jama Netvork-u.
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Kako do najlepše terase u kraju?
–

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

POSLEDNJE VESTI:
TUŽILAŠTVO: Maksimalne kazne roditeljima Koste Kecmanovića?
Završeno suđenje koje je uznemirilo javnost, čeka se presuda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO Arhiva Glavni javni…
Partizan pobedio Dubai i smanjio u seriji na 1:2
I četrvti meč igraće se u Beogradu, a eventualna majstorica u Dubaiju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Košarkaši…
U Kraljevu UZ NAJVIŠE POČASTI sahranjen vojnik Vojske Srbije
Milovan Jovanović stradao je u mirovnoj misiji u Libanu Author : Bilten.rs , Izvor : mediji U Kraljevu je uz…
Iran napao SAD, ponovo ZATVOREN ORMUZ!
Nagoveštaj novog haosa na Bliskom Istoku Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Korpus islamske revolucionarne garde (IRGC) saopštio je…
CRNI LUK U FRIŽIDERU: Ne, nikako
Ova namirnica postaje čist otrov na ovaj način Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Mislite da zamrzavanje namirnica produžava…
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
Da li ste vi bili bar jedan od njih Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto:Pixabay Vrste gostiju restorana…
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Evo šta se sve vezuje za ovaj dan kroz istoriju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Na današnji dan,…
HOROSKOP ZA ČETVRTAK: Jarčevi veruju tuđim obećanjima
Evo šta Vam zvezde poručuju danas Autor : Bilten.rs , Izvor : Mediji OVAN Ljubav: Dopada vam se impuls i…
Četvrtak, 11. jun: Oblačno i nestabilno
Evo kakvo nas vreme danas očekuje Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Pljuskovi i pad temperature – upozorenje na…
VOZAČI, SPREMITE SE! Zatvara se Bulevar Despota Stefana na 2 godine
Veliki radovi na proširenju ali i na novom tunelu ispod Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : medij Foto: Pixabay…
POBUNJENI UNIVERZITET održao novi protest
Nekoliko desetina građana blokiralo centar Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Predstavnici “Pobunjenog univerziteta” kazali su na današnjem…
TENISKO ČUDO: Serena se vraća na teren!
Veliki povratak nekada najbolje teniserke sveta Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji ARHIVA / AP Photo/Frank Franklin II Nakon…
VIŠI SUD: Nastavak suđenja za slučaj Generalštab
Nikoa Selaković i Slavica Jelača iznose odbranu Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO ARHIVA U Višem sudu u…
Napitak za ravan stomak pijte SVAKO JUTRO NA PRAZAN STOMAK
Bilten.rs saveti Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: shutterst Salo oko struka nestaće za mesec dana, a koža…
Ukrajina napala MOSKVU!
Na meti više ruskih gradova Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: Andrii Marienko (STR) Ukrajinska vojska je pokrenula…

