Podeli vest

Od odeće do elektronike, gotovo sve što vam padne na pamet može se naručiti iz udobnosti vašeg doma. Međutim, dok uživamo u pogodnostima online kupovine, prodavci koriste razne tehnike kako bi nas podstakli da potrošimo više novca. Evo kako da to izbegnete.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

kupovina onlajn
Foto: Pixabay

Jako je važno da prilikom kupovine budete svesni manipulativnih taktika prodavaca, a ovo su najčešće “male prevare” kojima se trgovaci služe da vas nateraju da kupite više.

1. Besplatna dostava i minimalna kupovina

Jedna od najčešćih taktika je ponuda besplatne dostave za narudžbine iznad određenog iznosa. Na primer, ako vaša korpa iznosi 4000 dinara, a besplatna dostava je dostupna za kupovine iznad 5000 dinara, verovatno ćete dodati još proizvoda kako biste dostigli taj prag, čak i ako vam dodatni artikli nisu nužno potrebni. Nekada je bolje da platite dostavu od 500 dinara negod akupite proizvod od 1.000 ili 2.000 koji vam nije potreban

2. Prodajni paketi i popusti na količinu

Online prodavci često nude popuste za kupovinu više artikala ili kombinovanih paketa. Na primer, „Kupite dva, dobijete treći besplatno“ ili sniženje cene po jedinici kada kupujete veće količine. Ove ponude stvaraju osećaj da dobijate dobar posao, podstičući vas da kupite više nego što ste prvobitno planirali.

3. Preporuke i srodni proizvodi

Kada dodate proizvod u korpu, često će vam biti prikazani srodni proizvodi ili preporuke zasnovane na onome što su drugi kupci kupili zajedno sa tim proizvodom. Ova tehnika, poznata kao „cross-selling“, može vas navesti da dodate još proizvoda koji se dopunjuju sa onim što ste već odabrali.

4. Ograničene ponude i “Sad ili nikada”

Stvaranje osećaja hitnosti je moćna taktika. Prodavci često koriste vremenski ograničene ponude, „flashing sales“, ili obaveštenja kao što su „Samo još 2 preostala na lageru!“ kako bi vas podstakli da brzo donesete brzopletu odluku i kupite proizvod pre nego što ponuda istekne ili se proizvod rasproda. Često to uopšte nije istina pa se taj proizvod kasnije ponovo pojavi na sajtu.

5. Pretplate i automatizovane kupovine

Mnogo online trgovaca nudi mogućnost pretplate za redovnu isporuku proizvoda, poput kafe, vitamina ili toaletnog papira. Ove pretplate često dolaze sa blagim popustom, ali vas istovremeno podstiču da trošite novac redovno, čak i kada vam ti proizvodi nisu odmah potrebni.

6. Personalizacija i ciljani marketing

Korišćenjem podataka o vašim prethodnim kupovinama i ponašanju na sajtu, prodavci mogu prilagoditi ponude i preporuke upravo vama. Ova personalizacija čini ponude relevantnijim i privlačnijim, povećavajući verovatnoću da ćete kupiti dodatne proizvode.

7. Programi lojalnosti

Programi lojalnosti, koji nagrađuju ponovne kupce bodovima, popustima ili posebnim pogodnostima, takođe igraju veliku ulogu. Ovi programi podstiču kupce da se vraćaju u isti online dućan kako bi iskoristili svoje pogodnosti, često kupujući više nego što su prvobitno planirali kako bi zaradili dodatne bodove.

Kako Se Zaštititi

  1. Napravite listu: Pre nego što počnete online kupovinu, napravite listu onoga što vam zaista treba i pridržavajte je se.
  2. Postavite budžet: Odredite budžet za svaku kupovinu i držite se njega, bez obzira na atraktivne ponude.
  3. Razmislite pre nego što dodate u korpu: Kada naiđete na ponudu koja deluje previše dobra da bi bila istinita, zastanite i razmislite da li vam taj proizvod zaista treba.
  4. Koristite alate za praćenje cena: Postoje mnogi online alati koji vam mogu pomoći da pratite istoriju cena proizvoda i utvrdite da li je popust zaista dobar.

Dakle, iako internet trgovina donosi mnoge prednosti, važno je biti svestan tehnika koje prodavci koriste kako bi vas podstakli da potrošite više. Prepoznavanjem ovih taktika i primenom saveta za pametnu kupovinu, možete uživati u pogodnostima online kupovine bez nepotrebnog trošenja.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: