Podeli vest

Svi imamo bar jednu bočicu u kupatilu, a ipak obično znamo vrlo malo o našoj mirisnoj vodi. Reći ćemo vam najvažnije činjenice o vašem omiljenom parfemu i na šta treba da obratite pažnju prilikom sledeće kupovine.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

Foto: Pixabay

Postoji samo nešto magično u vezi sa parfemima . Miris može probuditi uspomene, privući nas, ali i naglo odbiti. U svakom slučaju, svaki miris uvek pokrene nešto u nama. Egipćani su već pokušavali da komuniciraju sa bogovima uz pomoć mirisa kako bi ih učinili milostivima. U srednjem veku ljudi su pokušavali da prikriju jak miris tela mirisima. Danas većina parfema dolazi od velikih marki sa lepote i modne scene, čije su kreacije postale sastavni deo parfimerija. Ali koliko zapravo znamo o našim toaletnim vodama i slično? Ne mnogo? Onda je krajnje vreme za mali uvod u svet mirisa i nekoliko zanimljivih činjenica o kozmetičkom proizvodu. 

Od čega se pravi parfem?

Svaki parfem ima koncept koji se sastoji od tri dela. Takozvana gornja nota je prva faza strukture mirisa i, da tako kažem, prvi utisak koji parfem ostavlja. Nota srca je srce parfema i istovremeno druga faza strukture mirisa. To dolazi u igru nakon što gornja nota nestane. Treći i poslednji deo čini osnovnu notu. Ovo sadrži dugotrajne sastojke. Idealan  miris je struktuiran kao piramida i odvija se od vrha do osnove.

Pored toga, svaki parfem ima osnovni miris. Sveži i voćni mirisi su među najvažnijim. Obično se zasnivaju na voću ili citrusnom voću. „Zelena” nota, s druge strane, podseća na sveže pokošenu travu, lišće, rosu i livadu. Sastojci kao što su ruže, jasmin ili ljubičice smatraju se cvetnim, dok se cimet, muškatni oraščić i karanfilić smatraju začinjenim. Kedrovi, jele, mahovina, pa čak i sandalovina mirišu na drvo.

Gornja nota je obično sastavljena od isparljivih supstanci koje brzo ustupaju mesto srednjoj noti. Sastoji se prvenstveno od cvetnih, začinskih ili drvenih komponenti, primetan je satima i, da tako kažem, stvarni je karakter parfema. Na kraju, pojavljuje se osnovna nota. Ostavlja najdugotrajniji utisak. Zato se teški sastojci mirisa kao što su drvna ulja , ekstrakti smole ili balzami obično koriste za donju notu.

Foto: Pexels

Kako nastaje parfem?

Iako se svi parfemi sastoje od alkohola, parfemskog ulja i destilovane vode, proizvodnja mirisne vode ostaje umetnost za sebe. Samo oko 2.000 parfimera, takozvanih „nosova“, savladalo je ovaj zanat. Vaš posao je da pronađete savršen izbor i kombinaciju ulja koja se koriste. Intenzitet mirisa i koliko dugo traje ne zavisi samo od sastava, već i od koncentracije. Što više parfemskog ulja  sadrži voda , to je proizvod kvalitetniji i skuplji. Što je manje parfemskog ulja, to sadrži više alkohola i samim tim je jeftinije.

Splash:  Splash ili splash kolonjske vode su, kao što ime kaže, malo osveženje za telo. Oni sadrže samo 1 do najviše 3 procenta parfemskog ulja.

Eau de Cologne: Čuvena Kelnska voda sadrži samo 2 do 5 posto mirisnog ulja i jedna je od jeftinijih verzija parfema.

Toaletna voda:  Toaletna voda se odnosi na mirisnu vodu sa udelom od 4 do 8 procenata parfemskog ulja. To znači da je miris znatno prolazniji i jeftiniji od parfemske vode i da se može nanositi malo izdašnije.

Eau de Parfum: Sadrže oko 8 do 15 procenata parfemskog ulja i smatraju se najboljom verzijom mirisne vode. Na vrhu su samo takozvani ekstraiti, odnosno čisti parfemi koji imaju koncentraciju od 15 do 30 odsto parfemskog ulja. Međutim, ovi su prilično retki.

Foto: Pexels

Ne žurite

Svaka osoba je individualna i ima svoj miris tela . To znači da svaki parfem miriše drugačije na svaku osobu. Dakle, umesto da samo njušite bočicu, svakako biste trebali isprobati miris na svojoj koži i sačekati nekoliko sati. Ali nikada ne trljajte parfem! Na taj način uništavate molekule mirisa. Mirisi se mogu posebno dobro razviti na delovima tela sa dobrom cirkulacijom krvi, na primer na zglobu ili iza uha. Ali nemojte preterivati sa isprobavanjem. Zato što naš amaterski nos može da proceni najviše pet do šest mirisa za vrlo kratko vreme.

Kvalitet je presudan

Ne treba štedeti na parfemima. Čak i ako negde pronađete svoj omiljeni miris po smešnoj ceni. Tada lako može biti falsifikat koji brzo gubi miris ili čak sadrži problematične supstance koje mogu iritirati našu kožu i izazvati alergije. Dakle, bolje je zaviriti malo dublje u džepove i kupiti dobar komad u najbližoj parfimeriji.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


www.VRACARRESORT.com

POSLEDNJE VESTI:

POGLEDAJTE JOŠ