Ono što jedemo i pijemo nakon buđenja pokazalo se da ima veliki uticaj na našu kognitivnu sposobnost, raspoloženje i nivo energije tokom dana, a novo istraživaje pokazuje da doručak ubrzava metabolizam
Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

Nova istraživanje Endokrinološkog društva pokazuje da doručak igra još veću ulogu u našem ukupnom zdravlju nego što se ranije mislilo.
Ljudi koji jedu obilan doručak sagorevaju dvostruko više kalorija u poređenju sa onima koji jedu večeru većih razmera, pokazalo je novo istraživanju objavljeno u časopisu The Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism.
Takođe, oni koji imaju obilan doručak imaju i manju žudnju, posebno za slatkišima, jer imaju zdravije nivoe šećera (glukoze) i insulina tokom dana.
Metabolizam ljudi je aktivniji nakon doručka
Tokom 3 dana, istraživači su pratili 16 muškaraca koji su se smenjivali u konzumiranju niskokaloričnog doručka i visokokalorične večere, i obratno.
Zatim je praćena dijetetska termogeneza (DIT) – mera kako telo metaboliše hranu kod učesnika, kao i ukupna glad, nivoi glukoze u krvi i žudnja za slatkim.
Istraživači su otkrili da je DIT učesnika bio 2,5 puta veći nakon doručka u proseku u poređenju sa nakon večere, što suštinski pokazuje da je metabolizam ljudi aktivniji nakon jutarnjeg obroka.
Osim toga, konzumiranje visokokaloričnog doručka bilo je povezano sa manjom žudnjom za hranom i slatkim tokom dana.
U poređenju sa siromašnijim doručkom, niskokalorični doručak je verovatnije uzrokovao grickanje tokom dana. Takođe, oni koji jedu manji doručak obično jedu veće obroke za večeru, prema istraživačima.
Insulin ljudi – hormon koji pomaže pretvaranju hrane u energiju – i nivoi glukoze u krvi, koji se koriste za energiju, takođe su bili niži nakon doručka u poređenju sa nakon večere.
Ovi nalazi mogu imati ogroman uticaj na ljude koji žele da izgube težinu, kao i na osobe sa dijabetesom koji imaju više od normalnih nivoa glukoze u krvi.
“Naši rezultati potvrđuju da večera većih razmera ima posebno negativne efekte na toleranciju glukoze, što bi trebalo da se uzme u obzir kod pacijenata sa dijabetesom koji žele da izbegnu skokove nivoa glukoze u krvi”, naveli su istraživači u studiji, prenosi Helthlajn.
“Obilan doručak bi stoga trebalo da se preferira u odnosu na večere većih razmera kako bi se smanjio rizik od metaboličkih bolesti”, dodali su.
Preskakanje doručka usporava metabolizam i izaziva žudnju za hranom
Prema istraživačima, preskakanje doručka je česta dijetalna praksa koju mnogi koriste u nadi da će izgubiti težinu.
Ali istraživanja su pokazala da ljudi koji manje jedu za doručak često više grickaju i prejedaju se kasnije tokom dana, što može poremetiti ciljeve za mršavljenje.
Doktorka Minisha Sood, endokrinolog u Lenox Hill bolnici u Njujorku, kaže da često vidi ljude koji preskaču doručak kako bi kontrolisali unos kalorija.
“Ovo ide protiv našeg normalnog ciklusa buđenja, i za neke ljude sa snažnim osećajem gladi ujutro, to može dovesti do prekomernog unosa hrane kada se ‘prekine’ post u srednjem obroku”, rekla je Sood za Helthlajn..
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Kako do najlepše terase u kraju?
“To takođe može dovesti do prejedanja u večernjim satima, delom zbog psihologije ‘nadoknađivanja izgubljenih kalorija’, i to često ne uspeva”, dodala je.
Naš metabolizam je znatno utican cirkadijanskim ritmom, odnosno ciklusom spavanja i budnosti.
Sood kaže da su ljudi ujutro osetljiviji na insulin, što suštinski znači da njihova tela trebaju proizvoditi manje insulina kako bi kontrolisala nivoe glukoze u krvi nakon obroka.
“Naš metabolizam je najefikasniji u jutarnjim satima i najosetljiviji na insulin u ranijem delu našeg ‘prozora za obrok’, stoga ima smisla da bi naša dijetetska termogeneza [DIT] i ukupni metabolizam bili efikasniji u ranijem delu dana”, rekla je Sood.
Pored toga, ljudi su fizički aktivniji tokom jutra i dana, a fizička aktivnost pomaže u kontroli insulina i nivoa glukoze u krvi.
Doručak je priprema za dan
Doktor John Magaña Morton, šef odeljenja Yale Medicine za barijatrijsku i minimalno invazivnu hirurgiju, preporučuje da jedete veće obroke ranije u toku dana, posebno ako pokušavate da izgubite težinu.
Kako istraživanje pokazuje, naša stopa metabolizma usporava se noću, što čini da telo više radi kako bi probavilo hranu i sagorelo je za energiju.
Takođe, ciljajte na dobro izbalansiran doručak – poput voća, jaja, ovsene kaše i jogurta – i izbegavajte prekomerno prerađenu hranu, poput peciva i šećernih žitarica. Ta hrana se brže apsorbuje i može izazvati skokove nivoa šećera u krvi, dodao je Morton.
“Jedan izraz u koji verujem je da biste trebali jesti kao kralj za doručak, princeza za ručak, i prosjak za večeru”, rekao je Morton.

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

POSLEDNJE VESTI:
TUŽILAŠTVO: Maksimalne kazne roditeljima Koste Kecmanovića?
Završeno suđenje koje je uznemirilo javnost, čeka se presuda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO Arhiva Glavni javni…
Partizan pobedio Dubai i smanjio u seriji na 1:2
I četrvti meč igraće se u Beogradu, a eventualna majstorica u Dubaiju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Košarkaši…
U Kraljevu UZ NAJVIŠE POČASTI sahranjen vojnik Vojske Srbije
Milovan Jovanović stradao je u mirovnoj misiji u Libanu Author : Bilten.rs , Izvor : mediji U Kraljevu je uz…
Iran napao SAD, ponovo ZATVOREN ORMUZ!
Nagoveštaj novog haosa na Bliskom Istoku Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Korpus islamske revolucionarne garde (IRGC) saopštio je…
CRNI LUK U FRIŽIDERU: Ne, nikako
Ova namirnica postaje čist otrov na ovaj način Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Mislite da zamrzavanje namirnica produžava…
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
Da li ste vi bili bar jedan od njih Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto:Pixabay Vrste gostiju restorana…
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Evo šta se sve vezuje za ovaj dan kroz istoriju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Na današnji dan,…
HOROSKOP ZA ČETVRTAK: Jarčevi veruju tuđim obećanjima
Evo šta Vam zvezde poručuju danas Autor : Bilten.rs , Izvor : Mediji OVAN Ljubav: Dopada vam se impuls i…
Četvrtak, 11. jun: Oblačno i nestabilno
Evo kakvo nas vreme danas očekuje Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Pljuskovi i pad temperature – upozorenje na…
VOZAČI, SPREMITE SE! Zatvara se Bulevar Despota Stefana na 2 godine
Veliki radovi na proširenju ali i na novom tunelu ispod Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : medij Foto: Pixabay…
POBUNJENI UNIVERZITET održao novi protest
Nekoliko desetina građana blokiralo centar Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Predstavnici “Pobunjenog univerziteta” kazali su na današnjem…
TENISKO ČUDO: Serena se vraća na teren!
Veliki povratak nekada najbolje teniserke sveta Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji ARHIVA / AP Photo/Frank Franklin II Nakon…
VIŠI SUD: Nastavak suđenja za slučaj Generalštab
Nikoa Selaković i Slavica Jelača iznose odbranu Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO ARHIVA U Višem sudu u…
Napitak za ravan stomak pijte SVAKO JUTRO NA PRAZAN STOMAK
Bilten.rs saveti Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: shutterst Salo oko struka nestaće za mesec dana, a koža…
Ukrajina napala MOSKVU!
Na meti više ruskih gradova Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: Andrii Marienko (STR) Ukrajinska vojska je pokrenula…


Ma samo neke teorija o tome
Naravno, to se oduvek znalo
Trebaće mi malo vremena da se navičem na obilan doručak, ali vredno je truda ako pomaže u gubljenju kalorija.
Ne zaboravite da je važno birati zdrave opcije.
Doruckuj kao kralj, ručaj kao princ, večeraj kao prosjak. Staro pravilo se čini tačnim!
Interesantno istraživanje, ali ipak ću pažljivo birati šta jedem za doručak
Svako telo je drugačije, ali vredi isprobati
Nadam se da će ovo istraživanje pomoći u borbi protiv viška kilograma
Često preskačem doručak, ali sada ću razmisliti o promeni navika.
Da li ovo znači da je dozvoljeno jesti više na doručku?