Podeli vest

Na koji način se kupci ponašaju u supermarketima je prava nauka, a ona je izgrađena na činjenici da 80 posto robe kupujemo impulsivno.

Autor : Bilten.rs , Izvor :

Foto: Pexels

Svima je poznat osećaj kada do supermarketa krenemo smao po hleb i mleko, a završimo sa punom korpom. Iako se čini da je sve do nas, ipak nije. Dosta toga je do stručnjaka za prodaju koji godinama vrše istraživanja o ponašanju kupaca.

Jedno od takvih israživanja kaže da 80% naše kupovine obavljamo impulsivnno, ali to je samo početak.

Istraživači idu toliko daleko da su merili impulse u mozgu ljudi kada ugledaju pakovanje određenog proizvoda. Ipak, stare metode i danas najbolje rade, a evo i koje su.

Osnovne životne namirnice nikada nisu blizu ulaza, a korpe su sa namerom sve veće

Kada o tome razmslite biće vam jasno da je hleb na kraju supermarketa da bi ste prošli pored brojnih proizvoda i neki od njih kupili. Međutim, o tome se retko razmišlja, posebno kada se uđe u prodavnicu.

Da bi nam mozak ostao zauzet često se u supermarketima čuje muzika, a u buticima šire posebni mirisi. Nauka ide toliko daleko da se bira i ritam muzike.

Prema psiholozima, najbolje je da ulaz u pordavnicu bude sa desne strane, jer to više odgovara dešnjacima kojih je više.

Redovi između polica su, takođe, posebno dobro proračunati.

Foto:Pexels

Boje, takođe, igraju važnu ulogu. Crvena boja može podstaći osećaje hitnosti i podstiče impulse kupovine, pa se nemojte čuditi kako odjednom, niotkuda, imate potrebu za koka-kolom. Plava boja, sa druge strane, može stvoriti osećaj mira i poverenja.

Veličina korpe takođe utiče na naše ponašanje prilikom kupovine. Dva pojedinačna proizvoda izgledaju izgubljeno u velikim kolicima – pa dodajemo još. U eksperimentu koji je pokrenuo Underhill, američka prodavnica je uvela značajno veća kolica za kupovinu nego što su bila ranije u upotrebi – prodaja je porasla za 40 odsto. A uz specijalna dečija kolica za kupovinu, čak i najmlađi bi trebalo da nauče ispravno ponašanje pri kupovini – i da ubace neku stvar.

Skupo nije znak za kvalitet, zeleno nije boja zdravlja, a ovde prodavci stavljaju svoje omiljene proizvode

Skuplji proizvodi ne znači i da su kvalitetniji, ali se taj mit održava i dan danas. Malo je do mita, a malo i do takmičenja sa drugima, kažu psiholozi.

Jeste li primetili ogledala na policama za voće? To je još jedan trik. Ona su tu da biste imali utisak da radite nešto dobro za sebe. Takođe, zelenu boju proizvođači koriste da ukažu da je nešto zdravo, a sadržaj proizvoda može biti potpuno suprotno tome, posebno kada je u pitanju piće.

Naravno, popusti koji to nisu su prisutni kod nas, ali to je više prevara nego sama taktika.

I na kraju, najvažnije, proizvodi sa najvećom maržom za prodavce nalaze pored kase i na centralnim policama. Njih pokušajte da izbegnete u zanosu kupovine


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: