Podeli vest

Da li dovoljno spavate, jedete zdravo i vežbate, ali ste uvek umorni? Ovo može biti zbog određenih namirnica. Ove namirnice treba izbegavati

Autor : Bilten.rs , Izvor :

Foto: Pexels

Pored fizičke spremnosti i koliko dobro spavate, vaš nivo energije je usko povezan sa hranom koju jedete.

Četiri namirnice oduzimaju telu energiju

Zdravi obroci obezbeđuju gorivo za mišiće, nerve i mozak. S druge strane, ako jedete pogrešno, brzo ćete se umoriti.

  1. Prerađeno meso
    Šunka, kobasica i slanina su stres za organizam. Organizam mora da potroši mnogo energije da svari dimljeno ili suvo meso.
  2. Previše ugljenih hidrata
    Ugljeni hidrati su među najvažnijim izvorima energije. Ali to bi trebalo da budu složeni, dugolančani ugljeni hidrati iz celih žitarica i povrća – a ne gutači energije poput belog brašna ili industrijskog šećera.
  3. Alkohol
    Ne samo da oduzima energiju telu, već takođe inhibira sagorevanje masti. Alkohol takođe otežava spavanje tokom noći, posebno u drugoj polovini noći , jer tada zaostali alkohol u krvi deluje stimulativno. Alkoholna pića vas takođe dehidriraju, što vas čini slabijim.
  4. Šećer
    Gazirana pića, gumene bombone i druga slatka hrana i pića imaju mnogo negativnih efekata na telo. Beli šećer, na primer, čini vas bezvoljnim, slabim i bolesnim.

Ove namirnice oduzimaju telu energiju

Nakon jela, krv se koristi u digestivnom traktu. To znači da se manje krvi pumpa kroz glavu. Što je obrok lakši za varenje – puno povrća, proteina, dobrih ugljenih hidrata iz celih žitarica – to ćete posle biti spremniji.

Zbog toga bi trebalo da jedete dosta biljne hrane i nemasnih mlečnih proizvoda. To znači da telo ima manje posla za varenje.

Sa četiri saveta manje ćete se iscrpljivati u svakodnevnom životu

Hranite se zdravo: Redovni obroci održavaju konstantan nivo šećera u krvi. Počinje sei ujutru: Idealan je zdrav doručak od složenih ugljenih hidrata, proteina i malo masti – ovsena kaša, bobičasto voće, nekoliko orašastih plodova i jogurt, na primer, dobar su početak dana. Plus šolja zelenog čaja, koji pruža više snage i koncentracije.

Vežbajte redovno: što više vežbanja, to bolje. Ne morate da postanete vrhunski sportista, ali svaki trening poboljšava snabdevanje ćelija energijom. Sport vas čini budnijim i produktivnijim na duži rok – čak i van teretane.

Obratite pažnju na zdrav san: ako ne možete dobro da spavate noću, u nekom trenutku tokom dana ćete se opustiti. Odraslima je obično potrebno sedam do osam sati sna da bi telo funkcionisalo optimalno. Ćelije se regenerišu noću i naučeno se prenosi u dugotrajnu memoriju. Studije su pokazale da su ljudi sa poremećenim dubokim snom manje sposobni da uče. Zato je važno odvojiti dovoljno vremena za zdrav san.

Probudite se kako treba: Umivanje lica hladnom vodom ili kontrastno tuširanje stimuliše cirkulaciju krvi ujutru. Pored toga, trebalo bi da pustite dovoljno svetla u spavaću sobu kada ustanete. Svetlo isključuje proizvodnju hormona spavanja melantonina i signalizira endokrinom sistemu da se prebaci u aktivni režim.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI:

SUTRA JE SPASOVDAN

Srpska pravoslavna crkva (SPC) i vernici sutra slave praznik Vaznesenja Gospodnjeg, Spasovdan, kojim se obeležava 40. dan nakon Vaskrsa kada…